Allianz-Tiriac - prime brute subscrise de 672 milioane lei in primele 9 luni din 2011
Activitatea desfăşurată de Allianz-Ţiriac în perioada iulie-septembrie din anul curent a generat un profit trimestrial înainte de impozitare de 2,5 milioane de lei. Această cifră indică o îmbunătăţire cu 45% a nivelului profitului înregistrat după primele 6 luni din 2011, până la o valoare de 8 milioane de lei ce reprezintă profitul înainte de impozitare aferent perioadei ianuarie-septembrie 2011.

În ceea ce priveşte volumul afacerilor, în trimestrul al treilea, Allianz-Ţiriac a obţinut venituri totale din activitatea de asigurări generale şi de viaţă (cumulat) de 211 milioane de lei. Primele brute subscrise în perioada ianuarie-septembrie 2011 s-au situat la 672 milioane de lei, evidenţiind o scădere cu 16 procente comparativ cu subscrierile de 798 milioane de lei aferente aceleiaşi perioade din anul anterior.

„Mediul de afaceri dificil, incertitudinile privind evoluţiile economice viitoare şi prelungirea politicilor de austeritate publice, dar şi în administrarea bugetelor din mediul privat afectează, în continuare, cererea de produse de asigurare. Presiunea asupra preţurilor protecţiei a rămas la cote foarte ridicate, iar acest lucru a amplificat volatilitatea pe piaţa asigurărilor. Contextul actual a afectat afacerile Allianz-Ţiriac, mai ales în ceea ce priveşte volumul subscrierilor pe clasele auto. Scăderea veniturilor din prime este una asumată, în condiţiile în care prudenţa este principalul atribut al modului în care înţelegem să dezvoltăm afacerile Allianz-Ţiriac. Reuşim astfel să realizăm ceea ce ne-am propus sub aspectul profitabilităţii şi, mai ales, să avem garanţia stabilităţii şi solidităţii financiare a afacerilor noastre pe termen mediu şi lung”, a declarat Rangam Bir, directorul general al Allianz-Ţiriac Asigurări.

În primele nouă luni din 2011, valoarea primelor brute subscrise din activitatea de asigurări generale a fost de circa 600 milioane de lei, indicând o scădere de 18 procente comparativ cu acelaşi interval din 2010. Clasele de asigurări non-auto îşi continuă evoluţia pozitivă, înregistrând chiar o dinamică îmbunătăţită: rata de creştere veniturilor de asigurări generale non-auto a urcat la peste 7 procente în primele 9 luni din 2011, după ce rezultatele semestriale indicau o creştere de 5 procente a acestora, comparativ cu perioada corespunzătoare din 2010. Practic, pe toate clasele principale de asigurări non-auto volumul subscrierilor a crescut: +7% la asigurările de bunuri şi daune la proprietăţi; +8% pe clasa de asigurări de răspundere civilă generală; +20% în cazul asigurărilor de sănătate; +15% pe clasa de asigurări de accidente persoane; +34% pe clasele de asigurări maritime, aviaţie şi transport. Ponderea afacerilor non-auto în total venituri din asigurări generale a crescut până la 29% la 9 luni 2011, de la 22% cu un an înainte.

Cu o pondere de 71%, asigurările auto rămân, însă, determinante în definirea tendinţelor evoluţiei afacerilor de asigurări generale ale companiei.
Subscrierile pe clasa de asigurări Casco au continuat să înregistreze o contracţie, de circa 21%, motivul principal fiind acelaşi: restrângerea volumului de poliţe emise pentru partenerii noştri din domeniul leasingului. Scăderea acestor venituri la nivelul portofoliului companiei este comparabilă cu cea înregistrată de clasa de asigurări Casco la nivelul întregii pieţe de asigurări, astfel că Allianz-Ţiriac rămâne cel mai mare asigurător Casco, reuşind, practic, să-şi conserve cota de piaţă de aproximativ 20% pe acest segment.

Evoluţia înregistrată la nivelul cumulat al tuturor claselor de asigurări non-viaţă, cu excepţia RCA indică faptul că Allianz-Ţiriac reuşeşte să rămână cel mai important furnizor de asigurări facultative, deţinând o cotă de aproximativ 15% din această piaţă.

În ceea ce priveşte activitatea de asigurări obligatorii RCA, primele brute subscrise de Allianz-Ţiriac s-au situat la 109 milioane de lei, în primele 9 luni din 2011, faţă de 164 milioane lei în acelaşi interval din 2011. Managementul companiei a rămas consecvent în a promova o politică de subscriere prudenţială a riscurilor de răspundere civilă auto, această abordare garantând stabilitatea Allianz-Ţiriac, în primul rând în plan financiar.

„Am anticipat şi ne-am asumat o scădere a volumului vânzărilor pe această clasă de asigurări, evitând să intrăm în războiul preţurilor RCA care, conform stastisticilor oficiale, s-au redus în medie cu 24%, în 2011. În opinia mea, segmentul RCA şi-a pierdut echilibrul, iar acest lucru este dovedit de informaţiile făcute publice de autoritatea de supraveghere. Datele aferente activităţii RCA la nivelul pieţei arată că valoarea obligaţiilor companiilor de asigurări la data de 30 septembrie este de aproape două ori mai mare decât volumul primelor brute subscrise în primele trei trimestre din 2011. Situaţia este cu adevărat îngrijorătoare, iar acest lucru mă face să cred că, începând cu acest sfârşit de an, tarifele RCA vor evolua, pe medie, pe o pantă ascendentă. În ceea ce priveşte Allianz-Ţiriac, tocmai abordarea conservatoare promovată în permanenţă ne permite să garantăm clienţilor noştri tarife stabile, inclusiv pentru poliţele RCA. Cei mai mulţi dintre clienţii noştri fideli vor beneficia de prime chiar mai mici datorită bonusurilor acumulate ca urmare a faptului că nu au înregistrat daune”, subliniază directorul general al Allianz-Ţiriac.

Activitatea de asigurări de viaţă şi-a continuat evoluţia pozitivă, primele brute subscrise indicând o creştere de peste 7 procente, până la un nivel de 72 milioane de lei în primele 9 luni din 2011, de la 67 milioane lei în perioada ianuarie-septembrie din 2010. Cu un portofoliu diversificat, incluzând produse specifice diferitelor categorii de clienţi, Allianz-Ţiriac reuşeşte astfel să înregistreze o dinamică superioară mediei pieţei (de circa 5%), îmbunătăţindu-şi poziţia pe segmentul asigurărilor de viaţă.

Pe toată perioada celor 9 luni, majorarea valorii subscrierilor pe segmentul de asigurări de viaţă a fost susţinută de vânzările de noi poliţe tradiţionale. Portofoliul companiei este actualmente echilibrat, produsele tradiţionale cu capitalizare şi garanţii investiţionale, respectiv cele de asigurări legate de investiţii (tip unit-linked) deţinând ponderi sensibil egale.

„Rezultatele pozitive înregistrate pe segmentul asigurărilor de viaţă arată că, într-o perioadă dificilă sub aspect economic şi financiar, Allianz-Ţiriac este considerat un partener de încredere, pe termen lung. Acesta este – dincolo de aspectele cantitative – cel mai important lucru pentru noi”, concluzionează Rangam Bir.