Noul Honda Civic - 5 stele Euro NCAP si premiul NCAP Advanced pentru inovatie
Noul model Honda Civic 5 usi primeste 5 stele Euro NCAP la siguranta generala si premiul NCAP Advanced pentru inovatie in materie de siguranta.

Noul model Honda Civic 5 usi a fost declarat unul dintre cele mai sigure autovehicule din Europa, in conformitate cu rezultatele testelor de impact Euro NCAP. Mai mult, Euro NCAP a anuntat ca va extinde premiul NCAP Advanced pentru sistemul Honda Collision Mitigation Braking System (CMBS – Sistem de prevenire si franare in caz de coliziune), tehnologie ce va echipa si noul model Honda Civic.

Noua Honda Civic a primit punctajul maxim, 5 stele Euro NCAP. Sistemul de evaluare se axeaza asupra performantelor generale in ceea ce priveste siguranta, ceea ce ofera clientilor posibilitatea de a intelege cu usurinta modul de evaluare. Sistemul ia in considerare protectia pasagerilor, protectia copiilor, protectia pietonilor si disponibilitatea sistemelor pentru asistarea soferului. De la introducerea noului sistem de evaluare Euro NCAP (februarie 2009) toate modelele Honda ce au fost testate au obtinut 5 stele.

Michiel van Ratingen, secretarul general al Euro NCAP, a afirmat ca "a noua generatie a modelului Civic a impresionat si a obtinut cel mai mare punctaj la toate categoriile evaluate, ajungand la egalitate cu rivalii sai din acest segment competitiv al pietii. Autovehiculul a obtinut punctaj bun la capitolul siguranta si, in mod optional, poate dispune de Collision Mitigation Brake System (CMBS - Sistem de prevenire si franare in caz de coliziune).”

Euro NCAP a anuntat astazi ca va extinde premiul NCAP Advanced pentru sistemul Honda CMBS (Sistem de prevenire si franare in caz de coliziune), tehnologie ce echipeaza si noul model Honda Civic in mod optional. Premiul recunoaste tehnologia Honda CMBS ca fiind printre cele mai bune inovatii in materie de siguranta existente in prezent, oferind beneficii dovedite prin cercetare. Euro NCAP Advanced este o initiativa dezvoltata ca si raspuns la dezvoltarea rapida a noilor tehnologii de siguranta, disponibile la achizitia unui autovehicul nou, pentru care nu există o evaluare independenta.

Honda a fost recunoscuta pentru sistemul Collision Mitigation Brake System (CMBS) un sistem autonom de franare de urgenta bazat pe radar. CMBS este un sistem proiectat pentru a ajuta la prevenirea coliziunilor cu autovehicule stationare sau care se deplaseaza în aceeasi directie. Sistemul are ca scop alertarea soferului în caz de coliziune iminenta, atat la viteze mici, caracteristice deplasarii in mediu urban, cat si la viteze mai mari tipice drumurilor rurale si autostrazilor. Prin studierea statisticilor privind accidentele in Germania si extinderea cifrelor la comunitatea europeana, Honda estimeaza ca, în cazul în care toate autovehiculele ar fi dotate cu CMBS, între 200.000 si 250.000 accidente ar putea fi prevenite sau atenuate în fiecare an.

Evaluarea sigurantei noului model Civic si premiul NCAP Advanced reflecta angajamentul Honda pentru siguranta de ansamblu a vehiculului. Sistemul de analiza a impactului între masini de la centrul Tochigi R&D studiaza impactul între modelele de vehicule de marimi si greutati diferite si dezvolta solutii pentru a reduce leziunile în cazul pasagerilor, dar si al pietonilor. Dispozitivul de test al impactului omnidirectional între vehicule a fost lansat în 2001 si este primul din lume de acest fel, care functioneaza in interior.

Noua generatie Civic este disponibila in versiune cu 5 usi si cu 4 usi. Evaluarea Euro NCAP este valabila pentru modelul in 5 usi.

Euro NCAP ofera consumatorilor o evaluare realista si independenta a performantelor de siguranta a unora dintre cele mai populare masini vandute in Europa.

Fondat in anul 1997 si sustinut acum de sapte guverne europene, Comisia Europeana si organizatiile automobilistice si de consum din fiecare tara europeana, Euro NCAP a devenit rapid un catalizator pentru incurajarea unor imbunatatiri semnificative de siguranta aduse autovehiculelor noi.

Sistemul de evaluare Euro NCAP se axeaza asupra performantelor generale in ceea ce priveste siguranta, ceea ce ofera posibilitatea de a intelege cu usurinta. Sistemul ia in considerare protectia pasagerilor la impactul frontal, lateral, la impactul cu stalpi si posterior, protectia copiilor, protectia pietonilor si disponibilitatea sistemelor pentru asistarea soferului.

Actuala schema de evaluare, introdusa in februarie 2009, foloseste un scor mediu, combinand mai multe aspecte ale performantei privind siguranta: adultilor (50%), copiilor (20%) si a pietonilor (20%) si disponibilitatea dispozitivelor de asistenta (10%). Pentru a putea fi incluse, dispozitivele de asistenta (VSA pentru Honda) trebuie sa fie dotare standard pe 90% din gama EU 27 2010.