Mazda CX-5 si SKYACTIV - consum redus de combustibil
Mazda a ales o strategie unică pentru ca noua generaţie de automobile sa includă cele mai eficiente modele Mazda produse vreodată.

Primul reprezentant al noii generaţii este noul CX-5, deja disponibil în România. Mazda CX-5 marchează începutul unei noi ere pentru Mazda – era SKYACTIV. Dezvoltate integral de companie, tehnologiile SKYACTIV reprezintă motoarele, transmisiile, şasiurile şi caroseriile noi şi inovative, şi totodată elementele de bază ale orcărui model începând cu CX-5. Aceste tehnologii sunt destinate maşinilor accesibile şi economice, dar care livrează plăcerea de a conduce şi sunt prietenoase cu mediul înconjurător.

Cifrele sunt impresionante: cu 4,6l/100 km şi 119 g/km1, CX-5 echipat cu motorizarea diesel SKYACTIV-D prezintă niveluri combinate ale consumului şi ale emisiilor care se numără printre cele mai bune din segment, atât la nivel european, cât şi mondial. Totodată, motorizarea pe benzină din dotarea CX-5 a obţinut cotaţii de top şi în statisticile din SUA.

Aceste motoare nu se bazează pe metodele obişnuite folosite de industria auto în prezent pentru a eficientiza emisiile, cum sunt scăderea dimensiunii2 sau motoarele electrice. Mazda oferă o alternativă realistă şi de încredere, tehnologiile SKYACTIV şi CX-5 primind premii3 la nivel global chiar înainte de a fi comercializate.

Raţionamentul din spatele SKYACTIV se bazează pe faptul că arderea internă va rămâne tehnologia predominantă pentru motoare în următorii 10 ani, cu o prezenţă de cel puţin 80% în industrie. Având în vedere că motorul cu ardere internă operează la doar 40% din eficienţă, există încă mult loc pentru îmbunătăţire.

Mazda şi-a propus să redefinească bazele puterii generate prin combustie internă, propunând o serie de inovaţii. Obiectivul este de a înlocui progresiv aceste elemente de bază îmbunătăţite – motorizările SKYACTIV diesel şi benzină – cu tehnologii avansate. De la sistemul i-stop şi frânarea regenerativă până la sistemele hibride şi alte tehnologii, eficienţa va continua să crească.

Mazda numeşte această strategie “Sustainable Zoom-Zoom” şi merge mai departe de optimizarea arderii interne. Sustainable Zoom-Zoom se referă de asemenea la scăderea în greutate prin design şi prin eliminarea oricăror elemente posibile. Astfel Mazda îşi propune să proiecteze fiecare nouă generaţie a unui model cu 100 kg. mai uşoară decât cea precedentă. Scopul este de a îmbunătăţi consumul de combustibil la nivelul gamei de modele cu 30% până în 2015, comparativ cu 2008.

Mazda produce automobile care sunt eficiente din punct de vedere ecologic (în locul unor ediţii limitate de versiuni “eco” de expoziţie), dar în acelaşi timp accesibile unui număr mare de clienţi şi fără a compromite spiritul Zoom-Zoom caracteristic Mazda şi angajamentul pentru plăcerea de a conduce.