Obiectivele Carpatica Asig in 2012: consolidarea portofoliului de produse corporate, schimbarea portofoliului de produse si extinderea activitatii in strainatate
Carpatica Asig a realizat in primele 2 luni ale anului 2012 o crestere a volumului de prime brute subscrise de 52% ajungand la nivelul anului 2010, anul cu cele mai bune rezultate pentru companie. Rezultatele companiei pentru anul 2011 arata o scadere cu aproximativ 30% a primelor brute subscrise fata de 2010, pe fondul scaderii pietei asigurarilor generale, mai ales a celei de asigurari auto (17%), cea mai importanta parte a portofoliului Carpatica Asig.

Obiectivele pe care si le propune compania pentru 2012 vizeaza o crestere de 25% a volumului de prime brute subscrise, o echilibrare a structurii portofoliului de produse prin cresterea numarului de polite de asigurari corporate, indeosebi prin intarirea portofoliului de produse dedicate IMM-urilor. In 2012 Carpatica are ca obiectiv intrarea pe piata asigurarilor de tip garantii, cele engineering ( CAR/ EAR construction/errection risks), asigurari de echipamente electronice.

“Obiectivele noastre de crestere sunt realizabile prin implementarea unei strategii solide de dezvoltare a produselor non-auto (asigurarile de locuinta si cele de raspundere civila), a produselor destinate IMM-urilor (asigurarea productiei, asigurarile comerciale si cele de servicii) si intrarea pe segmentul asigurarilor corporate cu produse competitive. 2012 este si anul in care intentionam extinderea activitatii in strainatate, un obiectiv pe care il analizam de cativa ani“ a spus doamna Mariana Flucus, Director General Carpatica Asig.

Carpatica Asig este in TOP 10 companii de asigurari generale din punct de vedere al primelor brute subscrise conform statisticilor oficiale. 2011 a fost un an de scadere pentru companie, dar aceasta scadere se raporteaza la 2010, an in care s-a inregistrat o dublare a volumului de prime brute subscrise fata de 2009.

“Compania noastra a trecut in 2011 la adoptarea unei strategii de “asanare a portofoliului” printr-o analiza prudenta a clientilor si renuntarea la cei cu o rata a daunalitatii ridicate. Totodata, am incercat mentinerea la un nivel suportabil a tarifelor asigurarilor auto de catre clienti. Am inregistrat insa o crestere notabila in 2011 pe sectorul asigurarilor de locuinte, obligativitatea legala fiind un stimulent in achizitionarea acestui tip de polita.” a mai adaugat doamna Flucus.

In 2012 compania continua procesul de restructurare a proceselor interne de functionare, de flexibilizare a comunicarii cu clientii persoane fizice si continuarea strategiei de extindere a vanzarilor online.

Carpatica Asig a fost infiintata in anul 1996, cu capital integral privat, sub denumirea de ASA ASIGURARI ATLASSIB, in cadrul holdingului ATLASSIB. In septembrie 2004 compania si-a schimbat denumirea in Carpatica Asig - parte a Grupului Financiar Carpatica, raspunzand astfel cerintelor pieţei pentru servicii financiare integrate. Compania are peste 90 de unitati in intreaga tara, colaborand cu peste peste 5000 de intermediari si practica asigurari generale (non-viata).