Noua anvelopa ScootSmart, lansata de Dunlop
Noua anvelopă ScootSmart reprezintă un mare pas înainte pentru proprietarii de scutere, se precizeaza intr-un comunicat de presa al companiei Dunlop. Pe baza întregii experiente acumulate cu anvelopa moto RoadSmart, ScootSmart oferă "tehnologie la niveluri fără egal în clasa scuterelor cu roti mici".

Folosind tehnicile de simulare cu Metoda Elementelor Finite (MEF) si compusi din siliciu de înaltă calitate pentru banda de rulare, care asigură combinatia optimă de aderentă, manevrabilitate si durabilitate, ScootSmart este continuarea perfectă a filosofiei „ROAD WITH CONFIDENCE” de la Dunlop, în orice conditii.

ÎÎn prezent, anvelopele sunt un element esential în îndeplinirea cerintelor proprietarilor de scutere. „Încrederea este totul”, afirmă Sharon Antonaros, director la Dunlop Motorcycle Tyres EMEA. „Motociclistul are încredere când stie că poate conduce fără nicio grijă,” spune el. „Încă din 2007, Dunlop s-a angajat să creeze produse care să inspire încredere. ScootSmart respectă întru totul această deviză. Oferind o combinatie ideală de precizie, frânare si manevrare usoară, ScootSmart îi permite celui care conduce un scuter să traverseze spatii înguste în traficul urban aglomerat fără a-si face griji.”

Crearea unor noi produse de exceptie prin dezvoltarea tehnologiilor dovedite pe circuit si inspirate de sosele este stilul Dunlop, iar ScootSmart nu face exceptie. Dunlop a combinat compusii din siliciu fin pentru banda de rulare cu profilul avansat ScootSmart, oferindu-le conducătorilor de scuter o combinatie de exceptie între aderentă si performantă, atât pe carosabil umed, cât si uscat.

Noua anvelopă ScootSmart de la Dunlop corespunde fiecărei nevoi a unui conducător de scuter din zilele noastre. Tehnologia avansată Dunlop (în bună parte bazată pe anvelopele moto de înaltă performantă) a creat un ansamblu de caracteristici fără compromisuri, ce le permite entuziastilor scuterelor să conducă cu încredere totală si să-si gestioneze cheltuielile de utilizare.

Inovatia este integrată în modelul si structura ScootSmart. Compusii din siliciu ai benzii de rulare, ce erau înainte apanajul anvelopelor moto de nivel înalt, asigură acum pentru anvelopa de scuter o aderentă si o durabilitate mai ridicate, într-un mod consecvent. Un proces de amestecare inovator întrebuintează la potentialul lor maxim polimerii functionalizati, particulele de siliciu si liantul de nouă generatie. Componenta negru de fum a anvelopei este inclusă la un nivel ultrafin, „foarte structuralizat”, cu un număr mare de particule mult mai mici, asa cum se si urmăreste.

Prin asocierea cu elastomerii compusului, polimerii lichizi speciali evită migratia către compusii adiacenti, îmbunătătind consistenta ScootSmart. Pe lângă performantele generale mai bune, si kilometrajul este îmbunătătit datorită dispersării mai bune a siliciului si reducerii conglomerării particulelor de siliciu.

„Am conceput noul ScootSmart pentru a face fată exigentelor conducătorului de scuter modern,” spune Patrice Omont, director Dunlop Research and Development. „De aceea am introdus tehnologia benzii de rulare cu compusi din siliciu, care reduce rezistenta la rulare si creste aderenta pe umed. La nivel de productie, ea este revolutionară, deoarece toti cei ce conduc un scuter beneficiază simultan de o performantă si o eficientă mărite.”

Conceperea de prototipuri virtuale cu tehnologia Metodei Elementelor Finite (MEF) permite anticiparea cu o precizie remarcabilă a efectelor umflării, sarcinilor verticale, sarcinilor laterale si sarcinilor în cădere. Datorită MEF, inginerii Dunlop au putut identifica si optimiza fiecare parametru de performantă ScootSmart în parte. Distribuirea tensiunilor în structura anvelopei poate fi controlată, la fel ca si distribuirea petei de contact si rigiditatea anvelopei în întregul unghi de cădere.

Adoptând lectiile învătate de la reusita anvelopă de sport touring RoadSmart, ScootSmart are un raport gol/plin mai ridicat în portiunea centrală, crescând performantele pe carosabil umed, si un procentaj mai scăzut de caneluri în zona de umăr a anvelopei, crescând aderenta si performantele în viraje la unghiuri de înclinare extreme.

Canalele mai adânci din centrul benzii de rulare mentin performantele îmbunătătite pe carosabil umed pe parcursul întregii vieti utile a anvelopei. Simulările de acvaplanare cu MEF au dus la includerea unor caneluri laterale lungi si a subcanelurilor multidirectionale, nu doar pentru o evacuare mai eficientă a apei, ci si pentru optimizarea presiunii de contact, pentru un kilometraj mai mare si pentru o uzură mai regulată a anvelopei.