CSSPP lanseaza o pagina interactiva de informare în reţeaua de socializare Facebook
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private  (CSSPP) anunţă lansarea paginii interactive de informare în reţeaua de socializare Facebook. Noua pagină îşi propune să se apropie mai mult de comunitatea on-line, să ofere sprijin şi sfaturi utilizatorilor, să promoveze economisirea şi educaţia financiară.

Pe pagina Facebook a CSSPP puteţi găsi fotografii de la evenimentele organizate, precum şi de la cele la care au participat experţii instituţiei. Periodic vor fi realizate sondaje de opinie on-line şi vor fi trimise invitaţii tuturor celor interesaţi de evenimentele de educaţie financiară organizate de CSSPP.

Pagina Facebook a CSSPP aduce informaţii suplimentare celor publicate pe website-ul www.csspp.ro privind campaniile de educaţie financiară destinate tinerilor, oportunităţile de recrutare în domeniul pensiilor private, precum şi ştiri legate de acţiunile instituţiei. CSSPP va răspunde prompt solicitărilor de informaţii sosite via Facebook, informaţiile furnizate cu fiecare ocazie fiind disponibile tuturor celor interesaţi şi supuse feedback-ului public.

Pagina Facebook a CSSPP face parte din campania de informare publică şi educaţie financiară Învaţă să alegi! Pensia privată, o decizie „tânără", lansată în urmă cu 8 luni de către instituţie în scopul promovării economisirii şi pentru conştientizarea necesităţii întocmirii unui plan financiar personal, pe termen lung.

Despre Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP): CSSPP este autoritatea administrativă autonomă, de specialitate, independentă, autofinanţată, cu personalitate juridică, a cărei autoritate se exercită pe întreg teritoriul României. CSSPP are în atribuţii reglementarea, coordonarea, supravegherea şi controlul activităţii sistemului de pensii private, protejarea intereselor participanţilor şi ale beneficiarilor, prin asigurarea unei funcţionări eficiente a sistemului de pensii private şi informarea asupra acestuia www.csspp.ro.

Campania se desfăşoară în perioada octombrie 2010 - decembrie 2011 şi constă în distribuirea de materiale informative cu privire la sistemul de pensii private către publicul larg, în principalele instituţii ale statului, către fondurile de pensii private, organizarea de seminarii de informare şi educaţie financiară a tinerilor din universităţile de stat şi din cele private, informarea şi educarea publicului prin intermediul mijloacelor de comunicare în masă.

Scopul acestei campanii este acela de a îmbunătăţi gradul de cunoaştere şi conştientizare al populaţiei în ceea ce priveşte rolul participării la sistemul de pensii private şi de a informa participanţii despre drepturile şi obligaţiile pe care le au pentru ca aceştia să poată aprecia nevoile, riscurile şi oportunităţile şi să înţeleagă corect conceptul de pensie privată.

Materialele informative realizate pentru această campanie de informare sunt Ghidul participantului la sistemul de pensii private, broşuri şi flyere care conţin informaţii despre Pilonul II - fondurile de pensii administrate privat obligatorii şi Pilonul III - fondurile de pensii administrate privat facultative.

La finalul campaniei, numărul materialelor tipărite de către CSSPP va ajunge la 5.750 de ghiduri, 6.000 cd-uri, 20.000 broşuri şi 60.000 de flyere. Peste 50% din materiale au fost distribuite deja către public dar şi către instituţiile statului, printre care se numără: Casa Naţională de Pensii Publice, Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Guvernul României, comisiile de specialitate ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului, primării şi prefecturi etc.

Materialele informative au fost trimise la Centrul European al Consumatorilor din România precum şi către fondurile de pensii private, prin intermediul Asociaţiei pentru Pensiile Administrate Privat din România (APAPR).

Totodată, pentru o informare cât mai bună a populaţiei şi în mod special a tinerilor, CSSPP a elaborat două spoturi radio/TV, denumite „Primul loc de muncă" şi „Istoria pensiilor private". Spoturile au primit avizul Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) pentru difuzarea gratuită în mass-media.