Sales Force Academy - program de formare, dezvoltare si recunoastere a performantei, lansat de ING Asigurari de Viata

Continuând demersurile întreprinse pentru a oferi clienților consultanță financiară de cea mai înaltă calitate, ING Asigurări de Viață lansează Sales Force Academy, un program construit după modelul programelor internaționale de master. Programul se adresează întregii forțe de vânzare a ING Asigurări de Viață, formată din 1.650 de consultanți financiari și 200 de manageri, și oferă membrilor echipei ING oportunitatea de a-și completa și consolida pregătirea profesională dincolo de posibilitățile disponibile la nivelul pieței în această profesie. Programa urmărește atât transmiterea noțiunilor fundamentale în vanzările de asigurări de viață și pensii private, cât și dezvoltarea abilităților de relaționare (soft skills).
 
Sales Force Academy asigură formarea și evaluarea continuă, cursanții putând obține licența de vânzări, respectiv licența de management, care certifică atingerea standardelor ING Asigurări de Viață.

“Pe piața românească de asigurări de viață, <școala ING> este recunoscută pentru standardele pe care le impune privind profesia de consultant financiar, profesie pe care, de altfel, ING a creat-o în urmă cu 16 ani. Programul de pregătire pe care îl implementăm acum este parte a demersurilor permanente pe care le realizăm pentru ca forța noastră de vânzare să răspundă noilor nevoi ale clienților și exigențelor actuale ale pieței și, totodată, pentru a-i susține în carieră pe cei care își doresc și dovedesc performanță pe termen lung. La ING ne mândrim cu faptul că peste o treime dintre consultanți ne sunt alături de 10 ani sau mai bine”, declară Ștefan Stavrositu, Director Național de Vânzări pentru segmentul Tied Agents, ING Asigurări de Viață.

Specificul programului Sales Force Academy constă în faptul că s-a urmărit introducerea formelor interactive de învățare, care permit acumularea de cunoștințe și deprinderi în ritmul propriu al fiecarui cursant. Aplicabilitatea cursurilor este asigurată de inserarea la nivelul programei a studiilor de caz bazate pe exemple concrete, acumulate în activitatea de vânzare de asigurări de viață în cei 16 ani de experiență ai ING pe piața românească. Altfel spus, cursurile sunt construite în mod gradual pentru a asigura transferul în practică al conceptelor teoretice învățate.

În funcție de treapta de carieră pe care se află cursanții, Sales Force Academy oferă programe pentru dezvoltarea consultanților (20 de cursuri), cursuri pentru dezvoltarea managerilor (10 cursuri) și programe de pregătire pentru cei care vor să își dezvolte potențialul managerial (2 cursuri). Programa include pentru fiecare treaptă de carieră o serie de cursuri obligatorii care – odată parcurse – oferă accesul la cursuri suplimentare, dezvoltate ca beneficiu. Tematicile acoperă subiecte precum tehnici de vânzare, produse, educație financiară, dar și psihologia clientului, eficiența personală, automotivare, gândirea „out of the box”, intuiție managerială etc. Absolvirea cursurilor aferente unei trepte de carieră pregătește participanții pentru accesarea celei superioare, cu acces la un nou pachet de beneficii financiare și cursuri de dezvoltare personală.
 
Programa și conținutul cursurilor au fost concepute pornind de la interviuri cu consultanți și manageri ING, pentru a identifica nevoile de dezvoltare, precum și de la studii realizate de companie sau de alte asociații de renume (precum LIMRA, organizația mondială a companiilor de asigurări și servicii financiare - www.limra.com, fiind validate cu forța de vânzări, pentru a asigura un nivel ridicat de aplicabilitate și un proces de asimilare facil.

În primii doi ani de activitate în cadrul companiei, fiecare consultant poate obține licența de vânzări, demonstrând în acest interval că deține și aplică în mod constant cunoștintele necesare în această carieră. În mod similar, fiecare manager al forței de vânzare ING poate obține licența de management, odată ce îndeplinește anumite standarde de vânzare sau recrutare și parcurge cursurile necesare. Cele două tipuri de licențe certifică atingerea standardelor ING Asigurări de Viață.

Sales Force Academy va debuta în luna august și este realizat ca parte a programului de profesionalizare și loializare a forței de vânzare, “Partener 3.0”.