22% dintre romani isi achizitioneaza politele de asigurare auto pe internet

România se situează înaintea altor ţări europene în ce priveşte comenzile online de asigurări auto, arată un barometru privind comportamentul consumatorului realizat de Google, TNS Infratest si IAB Europe. Astfel, 22% dintre români îşi achiziţionează poliţele de asigurare auto pe internet, în timp ce doar 19% dintre italieni, 15% dintre greci şi 7% dintre austrieci îşi comandă asigurări auto online.

Astfel, România se apropie foarte mult de media europeană de 26% în ce priveşte achiziţionarea poliţelor auto online.

Înainte de a încheia o asigurare auto, 72% dintre români se documentează pe internet, faţă de numai 54% dintre greci. Apariţia comparatoarelor de preţuri, care oferă tarifele asiguratorilor în timp real, a transformat mediul online într-un bun instrument de verificare şi de comandă rapidă a poliţelor auto.

“Cifrele publicate de Google ne dovedesc că românii au din ce în ce mai multă încredere să compare preţurile asigurărilor şi să le comande online. De asemenea, ne arată că sunt mai atenţi cu timpul pe care îl au. De exemplu, o comandă de RCA pe www.rca-ieftin.ro durează doar 3 minute, iar apoi poliţa vine unde a solicitat clientul, cu livrare gratuită, fără ca el să mai depună vreun efort”, a declarat Valentin Radu, director de marketing al Pintilie Broker de Asigurare.

De asemenea, 61% dintre românii care cumpără asigurări caută ofertele de preţ folosind motoarele de căutare, în timp ce doar 5% se documentează folosind telefonul mobil.

În ce priveşte împărţirea pe sexe, balanţa înclină uşor în favoarea bărbaţilor. Astfel, 26% dintre cei care cumpără asigurări auto online sunt bărbaţi, iar 17% sunt femei. Cu toate acestea, femeile se documentează pe internet înainte de achiziţie într-o proporţie mai mare decât bărbaţii – 74%, faţă de 71%.

La capitolul asigurări auto online, Marea Britanie şi Ungaria ocupă locuri fruntaşe, cu 58%, respectiv 62% dintre poliţe făcute pe internet. De asemenea, în Ungaria, 89% dintre persoanele care îşi încheie asigurări se documentează online în legătură cu preţurile, în timp ce 81% dintre britanici fac acelaşi lucru.

"Studiul Consumer Barometer arată limpede cum internetul a devenit parte intrinsecă din viaţa consumatorilor români, iar pentru companii este un semnal clar că internetul este portavocea lor către clienţi noi şi existenţi. Fie că este doar un punct de analiză a ofertei sau chiar o destinaţie finală de cumpărare, prezenţa online aduce beneficii imediate, palpabile, din care câştigă întreg ecosistemul: utilizatorii, firmele şi economia ţării", spune Doina Costache, Head of Multiple Industries - Google Romania.

Pintilie Broker de Asigurare este cel mai important jucător de pe piaţa de asigurări online din România prin site-urile asiguratorii.ro şi rca-ieftin.ro, acesta din urma înregistrând peste 1.500.000 de vizitatori unici de la înfiinţare. (Sursa: Google Analytics şi www.trafic.ro).