AXA Group - venituri in crestere cu 4% in semestrul I din 2013

AXA Group, unul dintre liderii mondiali în domeniul protecţiei financiare, prezent în România prin AXA Asigurări, anunță pentru prima jumătate a anului 2013 venituri solide în creștere cu 4% (50 miliarde euro) față de aceeași perioadă a anului trecut. Rezultatele foarte bune ilustrează forţa financiară şi operaţională a Grupului, în ciuda contextului economic dificil la nivel internaţional.

Raportul Grupului arată că valoarea veniturilor din activitatea de bază a fost de 2,6 miliarde de euro în creştere cu 16%, faţă de aceeași perioadă a anului trecut, iar venitul net rămâne stabil la 2,5 miliarde de euro.

Prima jumătate a anului 2013 este pozitivă, compania înregistrând creșteri la nivelul tuturor liniilor de business și o orientare a capitalului către piețe cu potențial ridicat de creștere:

- Veniturile aferente segmentului asigurărilor de viață au fost în creștere cu 5%, însumând aproximativ 29.6 miliarde de euro, fiind susținute de piețele mature și cele cu creștere rapidă. Valoarea polițelor nou subscrise a crescut cu 26% la 1,1 miliarde de euro. Ponderea marjei de profit pe segmentul de asigurări de viaţă a crescut cu 4 puncte la 33%. Volumul primelor încasate a crescut cu 9%, fiind generat de interesul clienţilor pentru poliţele Unit-Linked şi de creșterea pe segementul Protecție și Sănătate.

- Veniturile înregistrate din divizia de asigurări de bunuri și accidente au fost de asemenea în creştere cu 2%, până la 16,5 miliarde euro, ȋn primul semestrul al anului 2013.

- Veniturile aferente activităților de administrare a activelor au crescut cu 12%, cu rezultate pozitive mai ales în
cadrul AXA Investment Management, dar și la nivelul Alliance Bernstein.

De asemenea, marja de solvabilitate Solvency I a AXA Group rămâne la un nivel ridicat de 218%.

“AXA Group a raportat în prima jumătate a anului 2013 rezultate bune ȋn toate segmentele de business și venituri de 50 de miliarde euro, cu 4% mai mari față de aceeaşi perioadă a anului trecut, ceea ce ilustrează forţa financiară a Grupului AXA. Rezultatele bune pe cele trei segmente - asigurări de viaţă, asigurări de bunuri și accidente, activități de administrare a activelor - confirmă Ambiția AXA 2013. În prima jumătate a anului 2013 am orientat capitalul către piețele cu potențial ridicat de creștere, prin vânzări de active pe piețe mature (precum vânzarea diviziei de asigurări de viață din SUA, vânzarea pachetului majoritar din cadrul AXA Private Equity și achiziția Tian Ping). Investiţiile în infrastructură şi ȋn companii medii din Europa au ajutat de asemenea AXA să crească beneficiile clientilor precum şi avantajul competitiv al Grupului. Aşadar, concentrând eforturile pe zonele de business profitabile şi abordând provocările curente cu profesionalism, AXA demonstrează că este pe drumul cel bun în atingerea ambiției sale pentru 2015. Prima jumătate a acestui an a înseamnat așadar creștere, profitabilitate și soliditate”, a declarat, cu ocazia conferinței de presă de astăzi dimineața, Henri de Castries, Preşedinte şi CEO al Grupului AXA.

Pentru că „Ambiţia” AXA este aceea de a deveni asigurătorul preferat al clienţilor şi potenţialilor săi clienţi, Grupul și-a concentrat eforturile și pe investițiile în zona digitală, pentru a pune la dispoziție noi produse și servicii adaptate erei digitale, în special în piețele mature pe care activează, prin implicarea totală a angajaţilor şi a partenerilor săi de distribuţie.

În plus, demonstrând grijă reală pentru comunitățile în care activează, Grupul AXA a continuat să se preocupe de înțelegerea și prevenirea riscurilor, confirmând pentru anul 2013 o contribuție de 100 milioane de euro alocați către AXA Research Fund, în sprijnul proiectelor inovative și de cercetare în prevenirea riscului la nivel mondial.

AXA România: creştere cu 10 % a primelor brute subscrise

În România, AXA a înregistrat în prima jumătate a anului acesta o creştere de 10 % a primelor brute subscrise pentru întreg portofoliul, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2012. Ȋn această perioadă a anului, aproximativ aceeaşi creştere (9%) a fost ȋnregistrată şi la nivelul primelor corespunzătoare poliţelor nou subscrise pentru clienţii individuali. Aceste rezultate sunt cu atât mai importante, cu cât piaţa de asigurări de viaţă din România a înregistrat in primul trimestru al anului 2013 o scădere de 2.8%.

În paralel cu dezvoltarea portofoliului de noi clienţi, AXA a ȋnregistrat o ȋmbunătăţire semnificativă – cu 46% – a gradului de fidelizare a clienţilor săi după primul lor an de contract cu AXA România. Și pentru a asigura dezvoltarea complexă a operaţiunilor sale ȋn România, AXA a lansat ȋn prima parte a anului o echipă dedicată dezvoltării operaţiunilor pentru clienţii corporate, propunându-şi consolidarea poziţiei sale ȋn piaţa asigurărilor de grup şi sănătate până la sfârşitul anului 2013.