Rezultatele financiare Henkel in T2, 2013

“Compania Henkel incheie trimestrul doi cu rezultate excelente, obtinute in conditii dificile. Am reusit sa crestem substantial atat vanzarile, cat si castigurile companiei prin contributia tuturor celor trei divizii. Indicatorul ajustat return on sales a atins, pentru prima data, 15,4%”, a declarat Kasper Rorsted, CEO Henkel.

“In plus, toate regiunile au raportat cresteri, iar pietele emergente au avut o contributie semnificativa la rezultatul trimestrial. Contributia acestora la vanzarile globale a atins, pentru prima oara, 45%.”

In ceea ce priveste performanta companiei in a doua jumatate a anului, Rorsted a declarat: “Ne asteptam ca mediul economic sa fie in continuare dificil. Prin urmare, noi ne vom imbunatati competitivitatea, vom continua sa ne adaptam, simplificam si acceleram procesele pentru a fi mai flexibili si mai eficienti in contextul volatil de pe pietele pe care activam".

Confirmarea tintelor pentru 2013

Rorsted reconfirma obiectivele Henkel pentru intregul an fiscal 2013: “Ne asteptam la o crestere organica a vanzarilor intre 3% si 5%. In plus, compania anticipeaza sa atinga o valoare ajustata a indicatorului return on sales (EBIT) de cca 14,5% si o crestere a castigurilor ajustate per actiune preferentiala cu cca 10%.”

Performanta companiei in trimestrul II 2013

Vanzarile Henkel in trimestrul II 2013 au atins valoarea de 4,286 milioane euro, +1,9% vs. perioada de comparatie (trim.II 2012). Cresterea organica a vanzarilor, incl. impactul cursului valutar si vanzari/achizitii, a crescut cu 4%.

Toate diviziile companiei au contribuit la acest rezultat: Laundry & Home Care a raportat o crestere organica a vanzarilor, + 5,8%. Pentru divizia Beauty Care, cresterea a fost de 2,8%,  iar pentru Adhesive Technologies cresterea organica a fost de 3,6% (year on year).

Dupa deduceri, profitul operational ajustat a crescut cu 8,2%, de la 609 milioane euro la 660 milioane euro, prin contributia tuturor diviziilor. Profitul operational raportat (EBIT) a atins valoarea de 607 milioane euro, comparativ cu 583 milioane euro in trim.II 2012.

Return on sales ajustat (EBIT margin) a crescut cu 0,9 puncte procentuale, atingand in finalul trimestrului valoarea de 15,4%. Return on sales raportat a fost de 14,2%, comparativ cu 13,9% in trim.II 2012.

Rezultatul financiar al trimestrului a crescut cu 18 milioane euro la -27 milioane euro.
 
Tax rate a fost de 25,5% (24,7% trim. II 2012). Net income a crescut cu 6,7%, de la 405 milioane euro la 432 milioane euro. Dupa deduceri, net income trim. II 2013 a fost de 418 milioane euro (vs. 394 milioane euro in perioada de comparatie). Net income ajustat a atins 461 milioane euro vs. 413 milioane euro in perioada similara a anului trecut.

Castiguri per actiune preferentiala (EPS) a  crescut de la 0,91 euro la 0,96 euro. Valoarea ajustata a fost de 1,07 euro, comparativ cu 0,96 euro anul trecut. Dupa aplicarea IAS 19 forma revizuita, castiguri per actiune preferentiala ajustat a crescut cu 10,3%. Raportul net working capital la vanzari a scazut la 5,2%.

Performanta companiei in perioada ianuarie-iunie 2013

Vanzarile Henkel au crescut cu 1,3% pana la 8,319 miliarde euro. Organic, vanzarile au crescut cu 3,2% vs. perioada similara din 2012. Profitul operational ajustat a crescut cu 8,6% la 1,260 miliarde euro, iar return on sales ajustat (EBIT margin) a crescut semnificativ de la 14,1% la 15,1%. Net income pentru prima jumatate a anului a crescut cu 12,5%, pana la 902 milioane euro. Castiguri per actiune preferentiala ajustat (EPS) a fost de 2,03 euro, + 12,2% vs. prima jumatate a anului precedent.

Performanta diviziilor in trimestrul doi 2013

Divizia Laundry & Home Care incheie trimestrul II cu o crestere organica a vanzarilor si a indicatorului ajustat return on sales, in paralel cu o crestere a cotei de piata. Organic, vanzarile au crescut cu 5,8%, iar nominal, vanzarile au crescut cu 3,4% pana la 1,186 miliarde euro.

Cresterea organica a vanzarilor diviziei a fost determinata in primul rand de catre pietele emergente, care au raportat cresteri, per total piata, de ordinul a doua cifre. Profitul operational ajustat al diviziei a crescut cu 9,1% pana la 182 milioane euro, return on sales ajustat a crescut cu 0,8 puncte procentuale pana la 15,3% iar profitul operational ajustat a fost de 167 milioane euro.

Si divizia Beauty Care incheie trimestrul II cu o crestere organica a vanzarilor si a indicatorului ajustat return on sales, in paralel cu o crestere a cotelor de piata. Cresterea organica a vanzarilor, 2,8%, a fost, din nou, peste nivelul pietelor relevante. Nominal, vanzarile au crescut cu 0,2%, pana la 923 milioane euro.

Toate regiunile au contribuit la aceasta crestere, fiind de evidentiat performanta regiunii Africa/Middle East si Asia (fara Japonia), in special China, cu cresteri semnificative, de ordinul a doua cifre. Profitul operational ajustat al diviziei a crescut cu 3,6% pana la 138 milioane euro. Return on sales ajustat: +0,5 puncte procentuale, pana la 14,9%. Profitul operational ajustat raportat + 2,7% versus anul precedent, pana la 135 milioane euro.

Divizia Adhesive Technologies a raportat, de asemenea, o crestere organica a vanzarilor si a indicatorului ajustat return on sales. Vanzarile diviziei au fost de 2,138 miliarde euro, cu o crestere organica de 3,6%.
 
Pietele emergente au avut o contribuitie semnificativa la aceasta performanta, in special America Latina care a raportat cea mai mare rata de crestere, de ordinul a doua cifre. Asia (fara Japonia) si Europa de Est au raportat, de asemenea, cresteri vs. perioada de comparatie. Profitul operational ajustat: + 9,7% pana la 362 milioane euro. Return on sales ajustat a atins, pentru prima data, 16,9%, cu o crestere cu 1,2 puncte procentuale fata de perioada de comparatie. Profitul operational ajustat (EBIT) a atins valoarea de 333 milioane euro.

Performanta regiunilor

Vanzarile Henkel din regiunea Europa de Vest au fost de 1,423 miliarde euro, foarte aproape de perioada similara a anului trecut. Organic, vanzarile au crescut cu 0,2%. In  Europa de Est vanzarile au crescut nominal cu 3,7% pana la 799 milioane euro, iar organic, cu 5,8%, datorita in principal Rusiei si Turciei. In regiunea Africa/Middle East performanta a fost afectata de dificultatile sociale si politice din anumite tari. Cu toate acestea, vanzarile au crescut – nominal, +10,3%, 307 milioane euro, si organic, +18,3% datorita contributiei diviziilor Laundry & Home Care si Beauty Care. In regiunea America de Nord, vanzarile au scazut nominal cu 0,7%, la 760 milioane euro. Organic, vanzarile au crescut cu 1,1%, datorita performantelor diviziilor Beauty Care si Adhesive Technologies. In regiunea America Latina, vanzarile au crescut nominal cu 4,7% pana la 282 milioane euro si organic cu 7,8%, datorita performantelor excelente din Mexic si Brazilia. Vanzarile din regiunea Asia-Pacific au crescut nominal cu 2,9% pana la 675 milioane euro, iar organic cu 6,0%.

Per total, cresterea vanzarilor grupului a fost determinata, si in trimestrul doi, de catre pietele emergente – Europa de Est, Africa/Middle East, America Latina si Asia Pacific (fara Japonia). Nominal, cresterea vanzarilor pe pietele emergente a fost de 6,2%, atingand valoarea de 1,943 miliarde euro. Organic, cresterea a fost de 8,9% datorita contributiei tuturor diviziilor. Contributia pietelor emergente la vanzarile Grupului a crescut astfel de la 43% (trim. II 2012) la 45%.


Previziuni Henkel Group 2013

Henkel Group se asteapta sa raporteze cresteri ale vanzarilor intre 3% si 5% in anul fiscal 2013 si se asteapta ca fiecare divizie sa raporteze cresteri ale cifrei de afaceri. Henkel anticipeaza sa atinga o valoare ajustata a indicatorului return on sales (EBIT) de cca 14,5% (2012: 14,1%), datorita contributiei tuturor diviziilor. In plus, Henkel estimeaza si o crestere a castigurilor ajustate per actiune preferentiala cu cca 10% (2012: 3,7 euro).

Acest comunicat contine previziuni bazate pe estimarile actuale ale conducerii Henkel AG & Co. KGaA. Acestea nu reprezinta o garantie a performantelor pe viitor. Aceste previziuni sunt supuse unor riscuri care ar putea face ca rezultatele sau performantele reale ale companiei sa fie substantial diferite de cele exprimate aici. Multe din aceste riscuri sau incertitudini sunt legate de factori care nu tin de capacitatea Henkel de a controla sau estima, cum ar fi conditiile economice in viitor sau comportamentul altor participanti pe piata. Henkel nu intentioneaza si nici nu isi asuma obligatia de a actualiza aceste previziuni.