Nielsen a realizat un studiu global despre increderea consumatorului si intentia acestuia de a cheltui

Increderea consumatorului la nivel global s-a pozitionat la valoarea de 94 in T3 2013, fara schimbari fata de T2 2013 si cu o crestere de doua puncte fata de aceeasi perioada a anului trecut (T3 2012), conform rezultarelor privind increderea consumatorului obtinute de Nielsen, lider global in furnizare de informatii despre ceea ce urmaresc si cumpara consumatorii.
 
In randul economiilor cheie, Statele Unite au cunoscut o crestere a increderii consumatorului cu 8 puncte de indice fata de acum 12 luni, pana la un indice de 98, atingand astfel cel mai ridicat scor in sase ani (T3 2007) si apropiindu-se de nivelurile pre-recesiune. Germania a crescut cu sase puncte de indice, pana la 92, fata de anul anterior. Japonia a crescut la un indice de 74 de la 59 in T3 2012. Franta a crescut cu opt puncte la 61 de la 53 in T2 2013, iar Marea Britanie a raportat un indice de 87, cel mai mare scor din T3 2007, cu 10 puncte mai mare fata de T3 2012.

Studiul Nielsen arata faptul ca, in timp ce consumatorii din India si Brazilia raman printrei cei mai optimisti din lume, increderea din aceste economii-cheie in crestere continua sa prezinte un trend descendent modest in cursul ultimelor cateva trimestre. India, de exemplu, a prezentat un scor de 112 pentru cel de-al treilea trimestru consecutive cu un trend descrescator. China si Rusia au inregistrat valori constante fata de T2 2013 cu scoruri de 110, respectiv 80.

“Avand in vedere dimensiunea si proportia acestor tari cu economie puternica, este incurajator sa vedem castiguri semnificative in increderea consumatorului in Statele Unite si Europa de Vest, de asemenea, luand in considerare anul trecut si privind inainte catre 2014,” a declarat Dr. Vankatesh Bala, economist sef la The Cambridge Group, parte din Nielsen. “In acelasi timp, este necesar sa ne raportam la tendintele usor negative ale economiilor in curs de dezvolare. In timp ce India este in mod semnificativ departe de apogeul optimismului masurat in urma cu trei ani, in 2010, este inca  una din cele mai mari si increzatoare tari din lume, ceea ce are impact asupra intregii regiuni.”

Studiul global Nielsen pentru Increderea consumatorului si intentia de a cheltui, initiat in 2005, masoara increderea consumatorului, temerile majore si intentia de a cheltui in randul a peste 30 000 respondenti cu acces la Internet din 60 de tari. Nivelele de incredere a consumatorului deasupra si sub o linie de referinta de 100 indica gradele de optimism si pesimim. In cel mai recent val al studiului, efectuat intre 14 august – 6 septembrie 2013, increderea consumatorului a crescut in mai mult de jumatate (57%) din pietele globale masurate de catre Nielsen, in comparatie cu o crestere de 45 de procente raportata in T2 2013.

Creste intentia de cumparare

Studiul Nielsen releva faptul ca, in intreaga lume, intentia de a cheltui discretionar a crescut in toate categoriile masurate in T3 2013 in comparatie cu intentia masurata in trimestrul anterior. Planurile de a cumpara articole vestimentare (38%) si de a cheltui pentru vacante/concedii (38%), divertisment in afara casei (35%) si amenajari ale domiciliului (25%) au crescut cu 5 procente fiecare. Intentia de a cumpara noi produse tehnologice (29%) a crescut cu 4 procente in comparatie cu T2 2013.

“In linie cu rezultatele despre nivelul de incredere, nu este surprinzator sa vedem modul in care consumatorii planifica sa cheltuiasca mai mult in cazul tuturor ariilor masurate, ceea ce va fi incurajator pentru multi retaileri care se pregatesc pentru sezonul sarbatorilor de la final de an,” a declarat Dr. Bala. “Cu toate acestea, economia globala isi va reveni cu pasi mici si nu se intrevede o modalitate rapida de a schimba acest lucru. In plus, ramane de vazut daca recenta criza guvernamentala si de criza plafonului datoriilor au cauzat anumite reserve si temeri in randul consumatorilor si daca acestea vor avea un efect de lunga durata la nivelul increderii consumatorului.”

Recesiunea si economiile raman in vizor
Conform studiului Nielsen, mai mult de jumatate (58%) dintre respondentii la nivel global cred ca s-au aflat in recesiune in al treilea trimestru al acestui an, o crestere de trei puncte fata de trimestrul anterior, dar in acelasi timp un declin de patru puncte fata de aceeasi perioada a anului trecut (T3 2012).

Este vizibila o imbunatatire semnificativa in ceea ce priveste raportarea la perioada de criza economica, imbunatatire ce a fost raportata la nivelul unor economii cheie, fata de anul anterior (T3 2012). Procentul respondentilor din Marea Britanie care au considerat ca se afla in recesiune a scazut cu 18 puncte la 74 procente; sentimentul recesionar in Statele Unite a scazut cu 13 puncte la 68 procente. Germania a coborat cu 12 puncte la 46 procente, iar China a scazut cu 13 puncte la 26 procente.

Cu toate acestea, la polul opus se afla tari ca India, Brazilia si Indonezia, in comparatie cu trimestrul anterior (T2 2013). Trei sferturi dintre respondentii indieni (76%) au spus ca au fost in recesiune in T3 2013, o crestere cu 25 puncte procentuale. Mai mult de jumatate dintre brazilieni (55%) au afirmat ca au fost in recesiune, ceea ce a insemnat o crestere cu 14 puncte procentuale, precum si 65% dintre indonezieni, cu o crestere de 11 puncte procentuale.

La nivel global, respondentii au raportat o crestere in planurile de a economisi pentru viitor, cu 52 procente dintre cei intervievati punand bani deoparte, iar 25 procente investing in actiuni si fonduri mutual – o crestere cu 5 si 6 puncte procentuale, respectiv, in comparatie cu T2 2013. Intentia de a face investitii a crescut in mai mult de jumatate din pietele masurate, cu o revenire la nivelurile pre-recesiune in China (56%), India (34%) si Statele Unite (14%), crescand cu 14, 9 si respectiv 7 puncte procentuale, in comparatie cu T2 2013. Plata datoriilor, a cardurilor de credit si a ratelor a reprezentat prioritate pentru 28 procente dintre toti respondentii, o crestere cu 25 procente in T2 2013.

Tendinte la nivel de regiune

Increderea consumatorului din America de Nord a crecut cu 2 puncte la un indice la 98, ceea ce inseamna un al treilea trimestru consecutiv de cresteri si atingerea celui mai inalt nivel din T3 2007. Increderea in Europa a crescut cu trei puncte de index la 74, cea mai mare crestere trimestriala din T1 2010 si o imbunatatire dupa trei trimestre consecutive masurate la 71. In plus, increderea consumatorului in Asia-Pacific a scazut cu un punct de index la 104, prima scadere regionala de la un trimestru la urmatorul din T2 2012. Cresteri marginale ale increderii consumatorului au fost raportate in America Latina si Orientul Mijlociu/ Africa, crescand cu un punct la 94 si 92, respectiv, in comparatie cu T2 2013.

America de Nord a condus cele mai pronuntate cresteri regionale din ultimul trimestru la nivelul perceptiilor optimiste in privinta perspectivelor unui loc de munca (47%), a finantelor personale (58%) si a unei perioade bune pentru cumparaturi (43%), crescand cu 5, 4 si 2 puncte procentuale.

In Europa, 70% dintre pietele investigate au raportat cresteri ale increderii consumatorului in T3 2013.

In Asia-Pacific, 8 din 14 tari masurate in regiune au prezentat scaderi ale indicelui de incredere a consumatorului, cu India (112), Japonia (74) si Indonezia (120), scazand cel mai mult, cu 6, 4 si 4 puncte, respectiv, in comparatie cu T2 2013.

In America Latina, cele mai mari cresteri trimestriale au fost raportate in Argentina (80) si Venezuela (76), care au crescut cu 12 si 8 puncte de indice.
 In acelasi timp, increderea consumatorului a crescut in trei din cinci piete din Orientul Mijlociu/ Africa, crescand media regional cu un punct de indice in T3 2013 la 92. Egipt (83) a raportat cele mai mari cresteri cu sase puncte, in comparatie cu trimestrul anterior.

In ciuda unui declin de patru puncte de indice, Indonezia (120) a raportat cel mai ridicat indice al increderii consumatorului din 60 de tari, pentru al treilea trimestru consecutiv. Ungaria a raportat cel mai scazut index, de 45, dar a prezentat o crestere cu patru puncte fata de T2 2013. Portugalia a raportat cea mai mare crestere a indicelui de 22 puncte, cu un scor de 55.

Despre Studiul global Nielsen despre increderea consumatorului si intentia acestuia de a cheltui

Studiul global Nielsen despre increderea consumatorului si intentia de a cheltui a fost efectuat intre 14 august si 6 septembrie, 2013, implicand mai mult de 30 000 de consumatori online in 60 de tari din Asia-Pacific, Europa, America Latina, Orientul Mijlociu, Africa, si America de Nord. Esantionul are cote bazate pe varsta si sex pentru fiecare tara bazate pe utilizatorii de Internet, este ponderat pentru a fi reprezentativ pentru consumatorii de Internet, si are o marja maxima de eroare de ±0.6%. Acest studiu Nielsen este bazat numai pe comportamentul respondentilor cu acces la Internet. Ratele de penetrare a Internetului variaza de la o tara la alta. Nielsen utilizeaza un minim standard de raportare o rata de penetrare a Internetului de 60% sau 10M populatie online pentru includerea in studiu. Indicele de Incredere a Consumatorului in China este compus dintr-un sudiu bazat pe un mix de metodologii distincte, implicand 3500 respondenti in China. Acest studiu Nielsen, care include Indicele Global de Incredere a Consumatorului, a fost initiat in 2005.