Proiectul LIMO: departamentul de vanzari Lidl va gestiona mai usor stocurile magazinelor Lidl cu ajutorul iPAD-ului Apple

Lidl este prima companie din domeniul comerţului alimentar care îşi echipează departamentul de vânzări cu tablete inovatoare. În cadrul proiectului Lidl Mobile Office (LIMO), directorii şi şefii de vânzări din toată ţara au primit tablete Apple iPad2, cu ajutorul cărora vor putea accesa în timp real aplicaţii Lidl, informaţii cu privire la vânzări şi date financiare. Prin intermediul acestui proces de tehnologizare, Lidl va elimina eventualele probleme cauzate de neactualizarea constantă a documentelor fizice, dificil de manevrat şi gestionat.

„Prin intermediul iPad-urilor, directorii şi şefii noştri de vânzări vor dispune de un instrument de lucru inovator şi atractiv, care le va face munca zilnică mai uşoară şi îi va ajuta să economisească timp“, declară Frank Wagner, Director de Vânzări, Membru al Consiliului de Conducere Lidl. „Ne poziţionăm astfel ca o companie inovatoare în domeniul comerţului alimentar.“ Noua tehnologie facilitează, în primul rând, formarea unui flux de informaţii clar şi omogen, fără hârtie şi mai presus de toate, accesul rapid la informaţii de actualitate.

iPad-urile sunt conectate la sediul central prin intermediul unor conexiuni securizate. Ele furnizează toate informaţiile şi datele financiare relevante, extrase, de exemplu, din sistemele de management al informaţiilor, actualizate permanent. Această centralizare a informaţiilor facilitează munca directorilor de vânzări, informaţiile fiind adaptate condiţiilor de piaţă specifice regiunilor în care se află magazinele pe care le coordonează. Responsabilităţile directorilor şi şefilor de vânzări sunt extrem de variate. Acest iPad, fiind un instrument de lucru mobil, sprijină desfăşurarea activităţilor specifice acestui post, în cel mai eficient mod.

Conexiunea digitală şi mobilă între vânzări, centrele logistice şi sediul central creşte      eficienţa proceselor comerciale zilnice şi sporeşte intervalul de timp liber al directorilor de vânzări. Timpul astfel câştigat poate fi utilizat pentru a oferi suport individual filialelor.

La baza dezvoltării LIMO au stat interfaţa prietenoasă pentru utilizator şi în special protecţia datelor. Pentru aceasta, au fost adoptate diferite măsuri de securitate, atât tehnice, cât şi organizatorice.

Introducerea acestei tehnologii în România a început în luna octombrie 2013. În acest moment sunt deja 72 de aparate în folosinţă. „iPad-urile şi-au dovedit repede utilitatea şi au fost    foarte bine primite de către utilizatori“, declară Frank Wagner.

Lidl este unul dintre cele mai mari lanţuri de magazine din Europa, activând în peste 20 de ţări europene. În România, Lidl însumează în prezent 165 de magazine, având peste 3,500 de angajaţi.