Henkel va creste procentul de plata a dividendelor

Consiliul de Administratie Henkel AG & Co. KGaA a decis sa propuna un procent de plata a dividendelor intre 25% si 35% din venitul net dupa plata taxelor non-controlling si ajustabil pentru elemente exceptionale, in functie de activele si profitul Henkel, precum si in functie de cerintele financiare. Pana in momentul de fata, procentul de plata a dividendelor a fost in jur de 25%.

Pentru anul fiscal 2013, in cadrul intalnirii generale anuale a companiei din 4 aprilie 2014 va fi propus catre actionari un procent de plata a dividendelor de aproximativ 30%. Astazi, hotararea Consiliului de Administratie este supusa aprobarii din partea Consiliului de Supraveghere si Comitetului Actionarilor.

“In ultimii ani am consolidat continuu pozitia financiara si profitabilitatea Henkel. Ne dorim ca actionarii nostri sa beneficieze de pe urma performantei noastre imbunatatite”, a declarant CEO-ul Kasper Rorsted. “Profitabilitatea si puterea noastra financiara care a crescut semnificativ ne-au permis sa marim procentul de plata a dividendelor fara sa ne afecteze flexibilitatea strategica si strategia financiara conservatoare”, a adaugat Rorsted.

Henkel va publica pe 20 februarie 2014 rezultatele pentru anul fiscal 2013. De la oferta publica initiala din 1985, Henkel a platit intotdeauna dividende si le-a marit valoarea continuu sau cel putin a  mentinut-o la nivelul anului precedent.

Henkel opereaza la nivel global cu marci si tehnologii grupate in trei divizii:  Laundry & Home Care, Beauty Care si Adhesive Technologies. Companie fondata in 1876, Henkel detine in prezent pozitii de lider global atat pe pietele de bunuri de larg consum, cat si pe cele industriale, printre cele mai importante marci numarandu-se Persil, Schwarzkopf si Loctite. Henkel are cca 47,000 de angajati la nivel global si a inregistrat in anul fiscal 2012 vanzari de 16,510 miliarde euro si un profit operational ajustat de 2,335 miliarde euro. Actiunile preferentiale Henkel sunt listate la bursa germana DAX.