GfK Consumer Brand Relationship: 2 din 10 posesori de asigurari personale au o relatie de prietenie cu firma de asigurari

În ce relatii suntem cu mărcile? Complet străini, cunostintă întâmplătoare, coleg, aventură de o noapte, prieteni pe viată? Pe baza tipurilor de relatii care definesc interactiunile între oameni, GfK a dezvoltat instrumentul GfK Consumer Brand Relationship (CBR) prin care stabileste harta relatiilor pe care consumatorii le au cu mărcile. Mai mult, GfK CBR oferă solutiile cu ajutorul cărora companiile îsi pot convinge consumatorii să treacă dint-un tip de relatie îndepărtată la una apropiată cu brandurile lor.

GfK România a derulat studiul GfK Consumer Brand Relationship si pe piata asigurărilor personale (de viată si de sănătate), dorind să afle care este tipul predominant de relatie pe care românii din mediul urban îl au cu mărcile din acest domeniu.

„Dacă în domeniul bancar, jumătate dintre utilizatorii de produse si servicii financiare au o relatie distantă si slabă ca intensitate cu banca, pe piata asigurărilor de viată lucrurile sunt ceva mai bine definite“, declară Simona Dan, Market Strategy Advisor GfK România.

S-au conturat sapte tipuri principale de relatii pe care posesorii de pensii private, asigurare de viată, asigurare pentru sănătate sau accident si asiguratii pentru incapacitate de muncă le au cu furnizorii din această piată.

Peste jumătate dintre cei chestionati se consideră complet străini de brandurile din piata asigurărilor personale. Dintre toate tipurile de relatii, acesta este si cel mai usor de translatat într-o relatie cu mai mare intensitate si căldură.

Următoarea categorie ca importantă este Cercul social (11%), ai cărui reprezentanti au o relatie caldă, dar nu intensă cu marca. Acestia consideră companiile de asigurări ca fiind prietenoase, corecte în relatie, ambele părti au aceeasi putere, confortabile, găsesc beneficii comune, dar pe de altă parte, relatia este una statică, uneori împovărătoare pentru clienti, greu de iesit din ea, usor plictisitoare.

Segmentul cel mai atasat de brand, într-o relatie intensă de căldură, este reprezentat de prietenii vechi, 9% dintre posesorii de asigurări personale. Acestia percep companiile de asigurări ca fiind un partener confortabil, se simt liberi în relatie, au interactiuni frecvente, o relatie bazată pe încredere, flexibilă.

Cunostintele ocazionale (9%) si cunostintele trecătoare (8%) reprezintă două grupe de clienti neimplicati în relatie, mai degrabă distanti fată de companiile de asigurări. Nu se simt mai deloc responsabili pentru cum decurg lucrurile, sunt pe punctul de a renunta la furnizor, simt că doar cealaltă parte are de câstigat din relatie, nu si ei.

În categoria Fosti prieteni intra clientii care se simt mintiti, neimportanti pentru companiile de asigurări, au sentimente negative, nu sunt cooperanti, se simt inconfortabil în interactiune si consideră într-o oarecare măsură că nu e alegerea lor că se află într-o astfel de relatie.

Cunostinte enervante au fost metaforele cu care 6% dintre posesorii de asigurări personale au definit relatia cu compania de asigurări. Clientii se consideră privati de informatie, într-o relatie de conflict, văd companiile de asigurări ca fiind reci, ostile, mincinoase, se simt captivi în relatie si inconfortabili.

Datele au fost culese online, în intervalul 14-17 martie 2014. Esantionul a fost de 172 de persoane, reprezentativ urban, pentru populatia cu vârsta între 18 si 45 de ani si respectă cotele socio demografice.

Prezentă pe piata locală din 1992, GfK România este, de peste 12 ani, institutul numărul 1 de cercetare de piată, cu o cifră de afaceri de aproape 12,5 milioane euro în 2012. Activitătile GfK România sunt structurate în două sectoare, Consumer Choices si Consumer Experiences.

În sectorul Consumer Choices adunăm continuu informatii despre vânzarile din retail a bunurilor de consum tehnologice si date despre consumul media. Sectorul Consumer Experiences este specializat în probleme de marketing operational si strategic în practic toate industriile si pietele.

Grupul GfK este una dintre cele mai mari companii de cercetare de piată din lume, cu peste 13.000 de experti care se dedică zi de zi descoperirii de noi perspective asupra modului în care oamenii trăiesc, gândesc si cumpără, în peste 100 de tări.