asiqo - proiectul castigator pentru Romania in competitia Telekom Innovation Contest
asiqo, dezvoltat de Lorand R. Minyo si Mircea Patachi, este ideea câstigătoare la nivel national a “Telekom Innovation Contest”, o competitie dedicată în special studentilor si antreprenorilor cu idei de startup-uri.
Ideea câstigătoare este o platformă care permite agentiilor de publicitate să îsi cunoască audienta globală a reclamelor (ex: spoturi TV, afise, reclame în reviste, flyere sau publicitate în magazine). asiqo creează o punte de legătură între audienta online si cea offline si permite publicitarilor să îsi cunoască performanta reclamelor în timp real.
Dintre ideile înscrise de către echipele din România, opt dintre cele mai promitătoare au fost prezentate în fata unui juriu format din reprezentanti ai Romtelecom, COSMOTE România si hub:raum Cracovia cu scopul de a găsi cea mai inovatoare solutie din România care va reprezenta tara la Champions Pitch, evenimentul final al concursului.
La Champions Pitch din 27 iunie din Cracovia, Polonia, asiqo va concura cu echipe din Slovacia, Ungaria, Muntenegru, Macedonia, Cehia, Israel, Polonia, Croatia, Germania, Italia si Marea Britanie. Între 23 si 26 iunie, Lorand R. Minyo si un membru al echipei se pot alătura celorlalti finalisti la programul Startup Training cu o durată de patru zile. Mai mult, echipa câstigătoare va urca pe scenă la “Noaptea Lungă a Startup-urilor” pe 6 septembrie, în Berlin, la care sunt asteptati până la 6.000 de invitati.
Telekom Innovation Contest este organizat de Telekom Innovation Laboratories, hub:raum - programul de tip incubator al Deutsche Telekom - si Kitchen Budapest, precum si mai multe companii nationale din cadrul Deutsche Telekom. În România este coordonat la nivel national de Romtelecom si COSMOTE.
Echipe creative de studenti, antreprenori cu idei de startup-uri si startup-uri IT si-au putut înscrie ideile pe www.telekom-innovation-contest.com la următoarele categorii: "Cloud-Based Productivity", "Future Media & Communication", "Internet of Things", "Cyber Security", "Reality Data" si "Smart Energy".
Premiile competitiei internationale includ posibilitatea de a negocia investitii de până la 150.000 de euro, participarea la programe internationale destinate startup-urilor, pachete de servicii precum servere Amazon, dar si interactiunea cu experti din cadrul grupului international Deutsche Telekom.
Telekom Innovation Contest a fost initiat în 2013 de Telekom Innovation Laboratories din Berlin, T-Mobile Polonia si Telekom Ungaria. Mai mult de 500 de echipe din 46 de tări s-au înscris până pe 15 aprilie 2014 la editia din acest an a concursului. 326 din aceste echipe au înscris idei în cadrul celor sase categorii ale concursului.
Competitia din 2014 s-a axat în principal pe “Cloud-based Productivity” si “Future Media & Communication”. 60% dintre cei înscrisi au aplicat la aceste categorii. La nivel global, Germania, Macedonia, Ungaria si România ocupă locurile fruntase. Fiecare a patra idee a fost înscrisă de echipe care nu sunt din Europa, spre exemplu, acestea vin din Canada, Indonezia, Hong Kong si Africa de Sud.
|