Albalact inoveaza brand-ul Zuzu si aduce pe piata un ambalaj unic in Romania: bidon de plastic cu manerAlbalact inoveaza brand-ul Zuzu si aduce pe piata un ambalaj unic in Romania: bidon de plastic cu maner

Compania Albalact dezvoltă brand-ul Zuzu si îl consolidează în categoria de lider cu o nouă identitate vizuală si un ambalaj unic în România. Zuzu oferă consumatorilor săi, în premieră, primul lapte la bidon de plastic cu mâner – un ambalaj modern, care domină de multă vreme piata americană a laptelui. Pe o piată românească aflată în crestere – cea a laptelui în recipiente de plastic – Zuzu îsi propune să inoveze si să aducă o schimbare în obiceiurile de consum autohtone introducând nu doar un ambalaj nou, ci si un gramaj mai mare – 1,8 litri.

Sticla de platic cu mâner are un aspect atrăgător si original, dar nu numai atât. Se adresează în special familiilor si consumatorilor de volum, este foarte practică, usor de manevrat, asigură o curgere fină, păstrează laptele în conditii bune si se asează perfect în usa frigiderului.

“Ne dorim să păstrăm atributul de companie inovatoare cu care ne-am obisnuit consumatorii de-a lungul timpului. Brandul Zuzu este brandul perfect pentru a aduce pe piată primul lapte din România ambalat în sticlă de plastic cu mâner. Acesta este unul dintre cele mai interesante proiecte dezvoltate de compania noastră în ultimii ani. Design-ul întregii game de sticle de plastic cu mâner, pentru care Albalact detine exclusivitate pe piata din România, a fost dezvoltat special pentru compania noastră, tinând cont de toate aspectele legate de dimensiunile sticlei, aspectul curgerii si ergonomia mânerului. Nu a fost usor, este un proiect la care lucrăm de mai bine de un an, dar rezultatele sunt pe măsură si avem încredere că noul ambalaj va fi bine primit de către consumatorii nostri”, a declarat Cristina Miclea, Director Marketing Albalact, în conferinta de presă de astăzi a companiei.

Pentru noul ambalaj Zuzu, compania Albalact a investit într-una dintre cele mai moderne tehnologii de ambalare a laptelui în sticle de plastic cu gramaje cuprinse între 0,5 litri si 1,8 litri. Noua linie functionează acum în fabrica Albalact din judetul Alba si are o productivitate înaltă care permite ambalarea unui volum de lapte si produse lactate cuprins între 5000 si 10.000 de litri pe oră.

Inovatia este promisiunea pe care Albalact a făcut-o consumatorilor săi acum aproape un deceniu, când a lansat Zuzu -  unul dintre cele mai carismatice, calde si neconventionale brand-uri românesti de lactate. Nu doar personalitatea l-a făcut pe Zuzu un brand inovator, ci si produsele din portofoliu, dar mai ales ambalajele. În 2006, anul lansării sale, Zuzu a adus în premieră pe piata din România primul lapte pasteurizat în cutie de carton Tetra Top. si în categoria iaurturilor, Zuzu a fost un pionier încă din primul an de existentă – a lansat ambalajul de carton cu lingurită atasată, iaurtul de 750 de grame “portie de familie” si iaurtul de băut la 330 de grame.
 
Originalitatea si spiritul modern l-au impus pe Zuzu brand-ul numărul 1 pe segmentul laptelui pasteurizat, după doar un an de la lansare. Din septembrie 2008, Zuzu detine pozitia de lider în total piată de lapte (pasteurizat si UHT).

Dezvoltarea unuia dintre cele mai importante brand-uri ale companiei Albalact a început cu o schimbare de design, care marchează al treilea rebranding pentru Zuzu de la lansarea sa în 2006.

Noua identitate vizuală nu aduce modificări radicale în personalitatea brand-ului, ci îl maturizează si îl adaptează unui portofoliu mult mai extins. Zuzu este acum nu doar un brand de lapte si iaurt, ci un brand de lactate. Are mai multă culoare, care-i oferă dinamism si, mai ales, îl defineste mult mai bine în categoriile în care este prezent. De la un brand de atitudine în 2006, la unul mai rational si orientat către produs în 2010, Zuzu a ajuns astăzi un brand bine ancorat în piata de lactate. Dar îsi păstrează vitalitatea, căldura si caracterul urban cu care s-a născut si a evoluat.

“Redesenarea întregii game de lactate Zuzu a venit ca răspuns la o necesitate de a avea o mai bună vizibilitate la raft, o mai bună diferentiere între subcategoriile în care brandul este prezent si, nu în ultimul rând, de a face posibilă extinderea gamei de produse în alte categorii. Am păstrat petalele, elementele grafice care au definit brandul în ultimii ani, dar am adăugat mai multă culoare în fundal pentru anumite categorii si am renuntat la jocurile de culori în alte sortimente. Noul design întăreste atributele care au consacrat brandul Zuzu - creativitate, jovialitate, vitalitate - si aduce un plus de prospetime pentru întreaga gamă de produse”, spune Cristina Miclea, Director Marketing Albalact.

Noua identitate vizuală poartă semnătura Brandtailors, aceeasi agentie de branding care l-a redesenat pe Zuzu si în 2010. Zuzu se miscă acum în ritmul meu, al tău si al nostru. „Niciodată nu vei mai fi ca acum, acum este momentul! Fiecare zi e o nouă viată, bucură-te cu adevărat de ea!” este mesajul brand-ului către consumatorii săi – tineri sau cu spirit tânăr, moderni, activi, cu sau fără familii.

Campania de comunicare “Acum e momentul” a fost creată de Albalact împreună cu Next Advertising, agentia brand-ului Zuzu din 2009. Spot-urile TV întruchipează mesajul brand-ului în momente de viată emotionante, pe care le trăim o singură dată si cu atât mai mult trebuie să le trăim intens: fiorii primului sărut, bucuria jocului inocent, supriza unei intâlniri neprevăzute pline de promisiuni, fericirea victoriei neasteptate sau a momentelor petrecute în familie.

"Ideea campaniei pleacă de la insight-ul că tot ceea ce faci azi nu vei mai putea face si mâine, că în viată fiecare moment în sine este unic si nu ti se iveste aceeasi ocazie de două ori. Ceea ce este adevarat, si atunci ar trebui să ne bucurăm asa cum se cuvine de cadourile pe care ni le oferă viata - micile momente de bucurie. Ideea că  <<Acum e momentul>> e foarte potrivită perioadei de mare avânt si schimbare în viata brandului Zuzu”, spune Liviu David, Director de Creatie la Next Advertising.

Din echipa de creatie a campaniei au făcut parte: Cristina Miclea, Director Marketing si Celina Condorovici – Senior Brand Manager din partea Albalact; iar din partea Next Advertising: Sorin Popescu - Managing Director, Liviu David - Creative Director, Ioana Căbuz - Account Manager si Diana Benea - Junior Account Executive. Spoturile TV au fost filmate cu casa de productie Multimedia Est si regizorul austriac Markus Gasser.

Campania de comunicare pentru Zuzu se va desfăsura până la sfârsitul anului si cuprinde mai multe etape care marchează rebranding-ul si lansarea noului ambalaj – sticla de plastic cu mâner.