Urmatoarea generatie Mazda2 va fi echipata cu un nou motor diesel

Noua Mazda2 va debuta împreună cu SKYACTIV-D 1.5, un motor diesel de 1,5 litri. Următoarea generatie a modelului subcompact va fi disponibilă initial în Japonia.

Lansat pentru prima dată în martie la Salonul International Auto de la Geneva împreună cu conceptul Hazumi (baza pentru noua Mazda2), SKYACTIV-D 1.5 are multe elemente comune cu motorul diesel premiat SKYACTIV-D 2.2, disponibil pe Mazda CX-5, Mazda6 si Mazda3. SKYACTIV-D 1.5 a fost dezvoltat pentru a permite o combustie ideală în conditiile unui raport de compresie foarte mic. Prin urmare, motorul are o performantă dinamică exceptională.

Inovatiile de care motorul nou intrat în gama SKYACTIV beneficiază includ un interval mărit de ardere omogenă a carburantului, rezistentă mecanică redusă si o nouă tehnologie de izolare pentru a contracara pierderile sistemului de răcire, specifice motoarelor mici. Prin urmare, SKYACTIV-D 1.5 este foarte eficient si curat, permitând o economie de combustibil de top si emisii reduse. În plus, respectă normele Euro 6 fără a fi nevoie de sisteme costisitoare de reducere a noxelor.

Pe lângă motorul SKYACTIV-D 1.5, noua generatie Mazda2 va fi echipată cu toată gama de tehnologii SKYACTIV, incluzând transmisia automată în sase trepte SKYACTIV-Drive si cea manuală SKYACTIV-MT, ambele extrem de eficiente.

De asemenea, va beneficia de sistemele de reducere a consumului i-stop idle-stop si de i-ELOOP, sistemul de frânare regenerativă. Mazda se asteaptă ca noul model subcompact echipat cu motor diesel să înregistreze cea mai mare economie de combustibil dintre toate autovehiculele cu motoare de ardere din Japonia.

SKYACTIV-D 1.5 va fi, de asemenea, popular si în Europa. Compania are convingerea că noua Mazda2 va merge pe urmele celorlalte modele SKYACTIV, având în vedere, printre altele, economia exceptională de combustibil si plăcerea de a conduce specifică Mazda.