Carta Alba a IMM-urilor din Romania 2014 - lansare in cadrul campaniei Saptamana europeana a IMMurilor

Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) a lansat joi, 03 iulie 2014, versiunea In limba romana a ,,Cartei Albe a IMM-urilor din Romania 2014”, editia a XII-a, eveniment inclus In campania „Saptamana europeana a IMMurilor”, editia 2014, coordonata de catre Directia Generala Intreprinderi si Industrie a Comisiei Europene.

Au avut interventii: Florin Jianu, Ministru delegat pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri si Turism; Aurelia Cristea, Ministru delegat pentru dialog social; Bogdan Stanoevici, Ministru delegat pentru romanii de pretutindeni; Prof.univ.dr.Pavel Nastase, Rector ASE; Codrin Scutaru, Secretar de stat MMFPSPV; Domnica Baghina, Presedinte CECCAR; Dana Baciu, director IMM si corporate Groupama Asigurari S.A.

Lucrarea reprezinta cea mai cuprinzatoare si aprofundata analiza a situatiei IMM-urilor din Romania, a fenomenului Intreprenorial, a performantelor si problematicii IMM-urilor, fiind un titlu de referinta In literatura de specialitate, atat In Romania cat si la nivelul Uniunii Europene.

In realizarea lucrarii din acest an s-au avut In vedere, pe langa problematica specifica IMM-urilor si contextului economico-social national, si prevederile Strategiei UE 2020 si a Small Business Act, principalele documente strategice ale UE care marcheaza major evolutia IMM-urilor din UE si implicit din Romania.

Principalele categorii de analize incorporate In editia 2014 a Cartei Albe a IMM-urilor, au fost urmatoarele:

a) analiza aprofundata a situatiei IMM-urilor din Romania pentru anul 2014 la nivel national, regional, sectorial si judetean

b) analiza fenomenului intreprenorial In dinamica, pornind din 1990 si pana In prezent, cu accent asupra evolutiilor din 2010 - 2014

c) studierea IMM-urilor si a celorlalte Intreprinderi din Romania, cu accent asupra performantelor de ansamblu, comerciale, financiare, inovationale si sociale

d) analiza esentializata a problematicii IMM-urilor.

Utilitatea volumului rezida In abordarea a cinci categorii de probleme majore deosebit de actuale:

• perceperea ultimelor evolutii economico-sociale de catre Intreprinzatorii din Romania In anul 2014;

• reliefarea principalelor probleme cu care se confrunta IMM-urile In primavara anului 2014;

• caracterizarea esentializata a Intreprinzatorilor din Romania asa cum se prezinta ei dupa criza economica;

• reliefarea unor caracteristici constructive si functionale majore de natura manageriala, comerciala, financiara, inovationala, umana, ale IMM-urilor din Romania global si pe anumite tipologii (dimensionale, sectoriale, teritoriale, juridice etc.);

• conturarea unui set cuprinzator de modalitati strategice si tactice privind relansarea sectorului de IMM-uri.

Pe baza analizelor realizate In cadrul CNIPMMR a fost prezentat un ansamblu de directii de actiune si de masuri destinate fortificarii si relansarii sectorului de IMM-uri din Romania, grupat pe urmatoarele 3 categorii:

• Facilitarea accesului la finantare;

• Stimularea dezvoltarii si cresterii competitivitatii si performantelor sectorului de IMM-uri din Romania;

• Îmbunatatirea relatiei dintre autoritatile statului si Intreprinzatori.

Operationalizarea directiilor si masurilor de perfectionare propuse de CNIPMMR ar avea multiple efecte economice si sociale principalele fiind: cfresterea numarului de IMM-uri, amplificarea potentialului si performantelor firmelor, intensificarea inovarii produselor si serviciilor, tehnologiilor, sistemelor si metodelor manageriale, de marketing, financiare, etc. cresterea productivitatii muncii nationale si PIB-ului, amplificarea veniturilor fiscale ale statului, generarea unui numar sporit de locuri de munca si cresterea calitatii acestora, reducerea somajului, etc.

Partenerul principal al evenimentului a fost Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania – CECCAR. Partenerii evenimentului au fost: Fondul National de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri, Banca de Export – Import a Romaniei Eximbank S.A., YMENS, Alpha Bank, Consiliul European pentru Intreprinderi Mici, Taiwan Trade Center Bucuresti.

Partenerul exclusiv In domeniul societatilor de asigurare a fost Groupama Asigurari S.A. Sponsorul evenimentului a fost Visa Europe. Partnerul media principal a fost The Money Channel TV.

Partenerii media ai evenimentului au fost urmatorii: immromania.ro, National TV, Radio Romania, Adevarul, Avocatnet.ro, Apulum 94, Bursa, Business24.ro, Business-Adviser.ro, Business Point, Business Woman, Business Review, Businessavenue.ro, Calendarevenimente.ro, Centruldepresa.ro, Comunicatedepresa.ro, Comunicatemedia.ro, Computerworld, Conso.ro, Curierul National, Ecomunicate.ro, Efin, finantare.ro, Indaco, Intreprinzatori.ro, Legalmagazin.ro, livepr.ro, Manager.ro, Media Bloc, managemenetulproiectelor.ro, Nastratin, plandeafacere.ro, Rentrop&Straton, Risco.ro, Red House, simonastraton.ro, Smartfinancial.ro, superlege.ro, Spin Media, Top Business, ziare.com, EurActiv, Hotnews.