LoveVille 2014 - campania Durex desfasurata in Romania, Grecia, Bulgaria, Serbia si Cipru

Cinci tări, 13 orase, milioane de iubăreti – aceasta este amploarea campaniei LoveVille prin care Durex a răspândit dragoste, din mai până în iulie, în rândul popoarelor din regiune. Au fost de ajuns o aplicatie Facebook – Durex LoveVille – si o campanie originală pentru ca victimele lui Cupidon să intre în competitie directă si să lupte pentru orasul lor, într-un concurs fără precedent care a cuprins România, Grecia, Bulgaria, Serbia si Cipru.

Cum poate însă o aplicatie să răspândească dragostea? Echipa Frank Social (divizia de social media a agentiei de comunicare Frank) a arătat că întelege cum e să iubesti în fiecare dintre cele cinci tări si a construit o campanie care să incite si care să îi pună pe treabă pe localnici.

“Totul a pornit de la provocarea de a antrena în jocul dragostei cât mai multi români, greci, bulgari, serbi si ciprioti, îndemnându-i în acelasi timp să se protejeze. Vorbim despre popoare diferite, culturi, obiceiuri si graiuri diferite, pentru care era vital să găsim un limbaj comun. Iar acest limbaj l-am creat pornind de la o aplicatie – Durex LoveVille – pe care am imaginat-o, apoi realizat-o si implementat-o pe o platformă comună, însă personalizată pentru fiecare tară”, povesteste Ciprian Susanu, Head of Digital Frank.

Abordarea personalizată a dragostei, în functie de IP-ul tării, s-a dovedit a fi pe cât de inovatoare, pe atât de eficientă: doar pagina oficială de Facebook a Durex din România a fost afisată de peste 60 de milioane de ori pe durata celor trei luni de campanie, în timp ce numărul total de fani a crescut cu peste 70.000, ajungând la 650.000.

“Recunoastem că ne-am lărgit orizonturile în materie de dragoste în timpul campaniei LoveVille: am descoperit că românii preferă pasiunea fără limite, bulgarii optimismul si ironia, în timp ce grecii si cipriotii romantismul debordant. Am exploatat acest lucru prin intermediul aplicatiei Durex LoveVille, care a afisat continut specific destinat fiecărei tări în parte si, în acelasi timp, a permis tuturor utilizatorilor, indiferent de locul de provenientă, să vadă, în timp real, clasamentul oraselor intrate în competitie”, adaugă Ciprian Susanu.

Timpul real a fost vital si pentru activarea optiunii “Chat & hook-up” a aplicatiei Durex LoveVille, unde, în functie de profilul de iubăret, pe care utilizatorii si l-au putut contura în sectiunea “Partida potrivită”, acestia si-au putut căuta apoi jumătatea. Aproape 10.000 de utilizatori si-au găsit perechea potrivită si au comunicat cu ajutorul sectiunii de chat din aplicatie. Peste 200.000 de vizitatori unici din toate cele cinci tări au intrat în aplicatie, în căutarea secretelor care să îi ajute să găsească dragostea si să o păstreze.

Cât despre câstigătorii competitiei, ei nu au fost românii (dărâmând astfel mitul legat de “latin lover”). Bucuresti a ocupat totusi un onorabil loc cinci în topul celor mai iubărete orase din cele cinci tări, după Heraklion (capitala insulei grecesti Creta), câstigătorul detasat, si Larissa, Atena si Nicosia.

Alături de Facebook, principalul canal de comunicare în campania LoveVille 2014, îndemnul la dragoste a fost promovat si prin intermediul YouTube, Pinterest, Instagram, Twitter, bloggeri, la radio si TV, precum si prin activări in-store.

Echipa Frank Social este formată din Ciprian Susanu, Head of Digital Frank; Andreea Bahrin, Client Service Director; Florin Oprea, Developer; Oana Grasu, Social Account Manager; Timeea Teodorescu, Community Manager.