Siguranta pe care o ofera anvelopele este principala preocupare a tinerilor conducatori auto

De la începutul lunii noiembrie, consumatorii au informaţii suplimentare despre anvelopele pe care doresc să le achiziţioneze: noua etichetă europeană pentru anvelope, care este obligatorie de la 1 noiembrie 2012 pentru toate anvelopele produse începând cu 1 iulie a.c., oferă posibilitatea conducătorilor auto să aprecieze cu uşurinţă performanţa anvelopelor pe baza a trei indicatori diferiţi: eficienţa consumului de carburant, aderenţa pe carosabil umed şi nivelul zgomotului exterior.

Cercetarea cu privire la siguranţa rutieră realizată de Goodyear în 2012 relevă faptul că tinerii conducători auto pun siguranţa printre preocupările lor principale atunci când doresc să achiziţioneze o anvelopă. Aceste rezultate ale studiului sunt în concordanţă cu recomandarea din partea Goodyear de a fi atenţi la criteriile privind aderenţa pe carosabil umed de pe noua etichetă UE pentru anvelope atunci când achiziţionează un nou set de anvelope de vară.

Studiul realizat de Goodyear în 2012 cu privire la siguranţa rutieră, care a investigat comportamentul a 6.500 de conducători auto tineri cu vârsta sub 25 de ani pe 16 pieţe (15 ţări europene şi Africa de Sud) a scos la iveală nişte perspective interesante în ceea ce-i priveşte pe conducătorii auto tineri şi începătorii din traficul rutier. Când au fost întrebaţi despre caracteristicile pe care le caută atunci când cumpără anvelope, criteriile privind diferitele performanţe ale unei anvelope privind siguranţa au ieşit la suprafaţă.

Tinerii conducători auto au fost cel mai mult interesaţi de modul în care anvelopele au rezistat la conducerea pe carosabil umed (84%), aderenţa la viraje (84%), frânarea pe carosabil umed (84%), conducerea pe carosabil uscat (83%) şi frânarea pe carosabil uscat (82%).

Criteriile considerate mai puţin importante au fost cele privind eficienţa consumului de carburant (79%), nivelul zgomotului interior (68%) şi cel al zgomotului exterior (56%). Aceste rezultate au fost susţinute de modul în care tinerii conducători auto sunt informaţi despre anvelope; nici măcar jumătate din ei nu se informează de pe internet sau nu întreabă comerciantul înainte de a achiziţiona anvelope.

Aşa cum explică şi Jens Völmicke, Directorul de Comunicare Corporativă la Goodyear EMEA, compania cred că este extrem de important ca tinerii conducători auto să înţeleagă rolul crucial pe care al anvelopele îl joacă în siguranţa lor în trafic: „Cele patru anvelope ale vehiculului menţin legătura maşinii cu drumul. Toate caracteristicile de siguranţă ale maşinii funcţionează numai prin intermediul anvelopelor; prin urmare caracteristicile privind performanţa acestora sunt extrem de importante pentru siguranţă. Goodyear şi-a asumat o abordare holistă referitoare la performanţa unei anvelope. Scopul nostru este de a dezvolta o anvelopă echilibrată printr-o gamă largă de criterii de performanţă – fără a ne limita la cele numai trei criterii de pe noua etichetă UE pentru anvelope. Noi privim dincolo de criteriile referitoare la eficienţa consumului de carburant, nivelul zgomotului exterior şi aderenţa pe carosabil umed, pentru a oferi performanţe excelente referitoare la peste 50 de criterii, printre care: frânarea pe carosabil uscat, manevrabilitatea pe carosabil umed sau uscat, rezistenţa la acvaplanare şi kilometrajul – pentru a numi doar câteva”.  

Din noiembrie 2012, consumatorii vor vedea pe anvelopele pentru camioane uşoare şi autoturisme puse la vânzare în lanţul de comercianţi din toate cele 27 de ţări din Uniunea Europeană o etichetă standardizată. Toate pneurile pentru maşini, camioane uşoare şi grele produse începând cu luna iulie 2012 trebuie să fie de acum vândute cu informaţii care să cuprindă trei indicatori cheie ai performanţei unei anvelope: rezistenţa la rulare, aderenţa pe carosabil umed şi nivelul zgomotului exterior.      

Noile etichete estimează clar distanţa de frânare a anvelopelor pe carosabil umed, utilizând un sistem de clasificare de la A la F – A reprezentând cea mai bună clasă şi F cea mai joasă clasă, după cum explică Völmicke:

„Standardul de clasificare prezintă capacitatea anvelopei de a se opri în condiţii de umiditate. Clasa A, în ceea ce priveşte distanţa de frânare pe carosabil umed, poate reprezenta o distanţă de frânare de 18 metri, mai mică decât clasa F pentru un autoturism cu pasageri care încetineşte de la viteza de 80 km/h. Studiul nostru cu privire la siguranţa rutieră realizat în 2012 indică faptul că tinerii conducători auto nu sunt conştienţi de aceste diferenţe uriaşe privind siguranţa, dar noi vom continua parteneriatul cu Asociaţia Europeană a Şcolilor Auto care să informeze şi să educe tinerii din întreaga Europă pentru a ajuta la creşterea gradului de conştientizare în această zonă importantă.”

Asociaţia Europeană a Şcolilor Auto cuprinde 25 de asociaţii de şcoli auto din 24 de ţări europene.

Studiul a fost realizat de IPSOS în numele Goodyear EMEA pentru a înţelege mai bine conştientizarea, opiniile şi practicile privind siguranţa rutieră în rândul tinerilor conducători auto şi al începătorilor.

În total au fost intervievaţi 6.400 de respondenţi cu 400 de interviuri pe ţară în următoarele state: Austria, Belgia, Republica Cehă, Danemarca, Franţa, Germania, Italia, Ţările de Jos, Polonia, Rusia, Spania, Suedia, Elveţia, Africa de Sud, Turcia şi Marea Britanie. Au fost în total 20 de întrebări care au acoperit cinci teme: educaţia în trafic, comportamentul pe şosea, accentul pus pe stilul de viaţă şi pe societate, pregătirea sezonieră şi, mai ales, pentru iarnă.

Cercetarea de teren s-a desfăşurat în perioada 23 iulie – 17 august 2012. Interviurile au fost realizate online în limba locală a fiecărei ţări. Respondenţii au trebuit: să aibă permis de conducere valabil, să aibă peste 18 ani şi să fie conducători auto activi.   

Goodyear este una din cele mai mari companii producătoare de anvelope din lume. Are aproximativ 71.000 de angajaţi şi îşi fabrică produsele în 53 de unităţi de producţie din 22 de ţări peste tot în lume. Cele două centre ale sale pentru inovare din Akron, Ohio şi Colmar-Berg, Luxemburg dezvoltă produse şi servicii de ultimă generaţie care stabilesc standardul pentru tehnologie şi performanţă în această industrie.

Goodyear are o experienţă de 111 ani în dezvoltarea unei părţi importante a oricărui vehicul – anvelopa. Noi credem că avem o responsabilitate în faptul de a fi implicaţi în dezbaterile privind siguranţa pe care o generează anvelopele şi vrem să contribuim la o mobilitate mai sigură. În Europa, Goodyear este semnatar al Cartei Europene pentru Siguranţa Rutieră (CESR).

Goodyear a susţinut ideea unei etichete europene pentru anvelope prin care să le fie mai uşor consumatorilor să aprecieze performanţa anvelopelor dintr-o perspectivă a mediului înconjurător şi a siguranţei. Goodyear a sprijinit introducerea obligatorie a sistemului de monitorizare a presiunii în anvelope – un sistem electronic proiectat pentru a monitoriza presiunea aerului din interiorul unei anvelope – în toate autoturismele noi începând cu anul 2012 şi în toate maşinile începând cu 2014. De asemenea, Goodyear sprijină ideea de a determina statele membre UE să introducă o lege privind obligativitatea anvelopelor de iarnă pentru a îmbunătăţi siguranţa rutieră în condiţii de iarnă. Goodyear se angajează, alături de părţile interesate, să demonstreze importanţa siguranţei rutiere.