Praktiker Romania relanseaza campania de repozitionare a preturilor si asteapta rezultate financiare in crestere

Cu o noua directie de comunicare: „Idei mari, bugete mici”, Praktiker România, brandul cu cea mai mare notorietate pe piata locala de do-it-yourself, relanseaza campania de repozitionare a preturilor - „iti permiti chiar si cu venituri mici”, demarata anul trecut.

Decizia vine ca urmare a rezultatelor pozitive obtinute in urma campaniei din 2012 si a masurilor adoptate de companie anul trecut, care s-au resimtit atât in plan operational, cât si in imbunatatirea principalilor indicatori de brand. Astfel, in a doua jumatate a anului trecut, compania a inregistrat o crestere a vânzarilor nete.

“Acest trend de stabilizare se datoreaza, in principal, masurilor pe care le-am adoptat in 2012 si campaniilor de marketing prin care am reusit sa ne promovam ofertele in rândul consumatorilor, crescând impactul asupra perceptiei brandului. Ne bucuram sa vedem ca România se numara printre tarile in care grupul Praktiker a inregistrat rezultate in crestere, iar revenirea este tot mai puternica de la un trimestru la altul. Vom continua si in acest an sa ne optimizam business-ul si sa ne incurajam consumatorii sa aiba idei curajoase de DIY.”, spune Michael Krahn, Country Manager Praktiker România.

Ca urmare a campaniei „iti permiti chiar si cu venituri mici”, in perioada iunie-decembrie 2012, magazinele Praktiker au inregistrat cresteri atât la nivel de trafic, cât si la nivel de vânzari. De exemplu, pe finalul anului trecut, traficul a crescut cu 4,1% in noiembrie, respectiv cu 1,9% in decembrie, comparativ cu perioadele similare ale anului 2011, in timp ce vânzarile s-au majorat cu 6,4%, respectiv 3,5%.

De asemenea, introducerea unui sistem de fidelizare a clientilor – cardul Praktiker, diversificarea ofertei de produse, optimizarea experientei de cumparare – prin extinderea gamei de servicii post-vânzare, crearea primei comunitati online de DIY din România – o alta platforma importanta de fidelizare a clientilor, au sustinut imbunatatirea rezultatelor financiare si cresterea numarului de clienti. Astfel, Praktiker România si-a mentinut pozitia in piata si a inregistrat, la nivelul anului trecut, o scadere a vânzarilor nete de doar 1,5%, in moneda nationala, fata de 2011. in moneda europeana, vânzarile nete s-au cifrat la 142,3 mil. euro, cu 6,7% mai putin fata de anul anterior.

“România continua sa ramâna o piata strategica pentru grupul Praktiker, fiind una dintre cele mai mari piete din Europa de Est. in linie cu strategia companiei, in 2013 vom investi, in principal, in promovare si comunicare, venind in intâmpinarea consumatorilor cu solutii avantajoase de do-it-yourself.”, adauga Michael Krahn, Country Manager Praktiker România.

Campania de repozitionare este gestionata de agentiile Leo Burnett – creatie si strategie; GolinHarris Bucuresti – PR si BTL si United Media – planificare, cumparare si eficientizare a investitiilor de media.

in România, Praktiker s-a impus ca lider al pietei de DIY, fiind cel mai cunoscut brand in rândul consumatorilor români, cu un nivel de notorietate promptata de peste 98%. in prezent, compania are 27 magazine in 23 de orase din tara. Oferta Praktiker România cuprinde peste 40.000 de produse, incluzând: materiale de constructii, decoratiuni pentru interior si exterior; produse sanitare; mobila; electronice si electrocasnice; produse pentru gradinarit.