Noul Honda CR-V - 5 stele Euro NCAP pentru performantele generale de siguranta

Noul Honda CR-V a fost declarat unul dintre cele mai sigure autovehicule din Europa, în conformitate cu rezultatele testelor de impact Euro NCAP, primind punctajul maxim de 5 stele.

Sistemul de evaluare se axează asupra performanţelor generale în ceea ce priveşte siguranţa, ceea ce oferă clienţilor posibilitatea de a înţelege cu uşurinţă modul de evaluare. Sistemul ia în considerare protecţia pasagerilor, protecţia copiilor, protecţia pietonilor şi disponibilitatea sistemelor pentru asistarea şoferului.

De la introducerea actualului sistem de evaluare Euro NCAP (februarie 2009) toate modelele Honda ce au fost testate au obţinut 5 stele – Accord, Insight, Jazz, CR-Z, Civic şi cel mai recent CR-V.

Punctajul obţinut de noul CR-V reflectă angajamentul Honda în ceea ce priveşte siguranţa generală a autovehiculului. Angajamentul Honda pentru siguranţă este reflectat de termenul „Safety for Everyone”; siguranţă pentru şofer, dar şi siguranţă pentru pasageri, pietoni şi pasagerii tuturor autovehiculelor. Sistemul de analiză a impactului între maşini de la centrul Tochigi R&D studiază impactul între modelele de autovehicule de mărimi şi greutăţi diferite şi dezvoltă soluţii pentru a reduce leziunile în cazul pasagerilor, dar şi al pietonilor.

Noul CR-V este următorul model al gamei Honda ce va utiliza motorul diesel 1.6 i-DTEC Earth Dreams Technology. Propulsorul 1.6 i-DTEC al modelului CR-V este disponibil în versiune 2WD cu transmisie manuală şi un cuplu de 300 Nm, 120 CP şi un nivel al emisiilor de 119 g/km ce va oferi un echilibru excepţional între performanţă şi un consum redus. Noul model va fi comercializat în toamna anului 2013.


Caracteristici de siguranţă ale Honda CR-V

- Vehicle Stability Assist (VSA – controlul stabilităţii şi tracţiunii) cu Traction Control
VSA este proiectat pentru a asista şoferul în menţinerea controlului la virări, accelerări şi manevre bruşte prin acţionarea frânelor – pe partea dreaptă sau stângă – în funcţie de necesitate, şi prin modularea cuplului motorului.

- Motion Adaptive Electric Power Steering (MA-EPS – Servodirecţie asistată electronic cu funcţionare adaptivă)
Acest sistem detectează instabilitatea în condiţii de aderenţă redusă, atât în timpul virării cât şi la frânare şi acţionează imediat sistemul de direcţie pentru a avertiza şoferul să vireze în direcţia corectă. Mai mult, pentru a îmbunătăţi eficienţa şi pentru a optimiza răspunsul şoferului, sistemul ajută la stabilizarea frânării şi la reducerea subvirării şi supravirării.

- Emergency Stop System (ESS)
Sistemul ESS activează automat sistemul de frânare şi luminile de avarie (semnalizatoarele) atunci când detectează o sistuaţie de frânare de urgenţă. Semnalizatoarele clipesc repede pentru a avertiza şoferii din spate că vehicul frânează de urgenţă, reducând riscul producerii unei coliziuni.

- Advanced Driving Assist Systems (ADAS – sisteme avansate de siguranţă pentru asistarea şoferului)
O gamă de trei tehnologii avansate ce aduc siguranţa la un alt nivel:

- Lane Keeping Assist System (LKAS – sistem menţinere bandă de circulaţie)
Sistemul LKAS utilizează o cameră pentru a detecta devierea vehiculului de pe banda de circulaţie şi oferă cuplu de virare atunci când este necesar, sporind astfel siguranţa.

- Adaptive Cruise Control (ACC – control automat adaptiv al vitezei de croazieră)
Sistemul ACC vă permite să alegeţi atât viteza de croazieră cât şi distanţa faţă de autovehiculul din faţă. Dacă acestea scad sub nivelul setat, sistemul va decelera instant. În situaţia în care este necesară o decelerare mai rapidă, sistemul ACC va avertiza şoferul pentru a frâna.

- Collision Mitigation Braking System (CMBS – sistem de prevenire şi frânare în caz de coliziune)
Sistemul CMBS monitorizează distanţa faţă de autovehiculul din faţă şi viteza de reducere a acestei distanţe, avertizând şoferul când este iminentă o coliziune şi ajutându-l să reducă viteza impactului atunci când coliziunea nu mai poate fi evitată.

Toate sistemele ADAS sunt proiectate pentru a ajuta şoferul şi nu pentru a acţiona în locul său.

- Structură Advanced Compatibility Engineering (ACE - proiectare de compatibilitate avansată)
Structura ACE oferă o protecţie sporită pasagerilor pentru o varietate largă de condiţii de impact. Un cadru principal, cu formă de poligon, montat în partea anterioară, este proiectat pentru a preveni deformarea cabinei prin distribuirea forţelor prin elemente absorbante îndepărtându-le de habitaclu. Mai mult, structura ACE ajută la reducerea posibilităţii apariţiei unor situaţii de sub- sau supravirare, lucru extrem de important atunci când are loc o coliziune frontală între autovehicule având înălţime, greutate sau şasiu diferite.

- Protecţia pietenilor
Partea frontală a noului model CR-V a fost proiectată pentru a absorbi energia în cazul unei coliziuni cu un pieton. Caracteristicile de reducere a leziunilor produse pietonilor includ:

- o zonă fără obstacole sub capotă ce oferă un spaţiu mai mare pentru deformare.
- pivoţi ştergătoare parbriz proiectaţi pentru a se rupe în cazul unui impact.
- aripi şi balamale capotă ce absorb energia.

- Sistem tetiere active
Scaunele anterioare ale noului CR-V sunt dotate cu un sistem de tetiere active, ce este proiectat pentru a reduce severitatea leziunilor gâtului în cazul unui impact posterior.