Vacantele in orasele din Europa s-au ieftinit cu 15-20% dupa 1 mai

Vacantele de tip city break în Europa au intrat, începând cu luna mai, în ceea ce se poate numi "extrasezon", care va dura până la sfârsitul lui august, interval în care tarifele serviciilor de cazare vor scădea cu până la 15 - 20%, potrivit unui studiu al Paravion, cea mai mare agentie de turism online din România si una dintre cele mai importante din Europa Centrală si de Est.

Pe măsură ce se apropie sezonul estival, începând din luna mai si continuând cu iunie, iulie si august, se observă o micsorare a tarifelor pentru city break-uri în orasele europene. "Este un efect normal al pietei. Vara este perioada concediilor prelungite în destinatii calde, majoritatea cu mare, plaje si atractii la îndemână, si mai putin a sejururilor active, în destinatii urbane", explică Remus Visan, Directorul General al Paravion.

Micsorarea preturilor este generată în special de scăderea cererii, interesul turistilor mutându-se către pachete tip charter, în destinatii cu mare si plajă, unde se pot bucura de relaxare, valuri si vizite optionale. Majoritatea turistilor care cumpără vacante online au ales deja, pentru vara aceasta, pachete în locatii însorite, precum insulele grecesti - Chania, Creta, Lefkada sau Santorini, dar si Mallorca si Tenerife (Spania), Cipru, Croatia sau Portugalia.

Marile orase europene tind să fie lăsate pe plan secund de turisti pe timpul verii, care preferă să le viziteze primăvara sau toamna, când nici căldura nu este sufocantă în marile aglomeratii urbane. Potrivit datelor analizate de Paravion, tarifele cele mai ridicate pentru sejururi în capitalele europene se înregistrează în lunile considerate high season pentru acest tip de vacante, respectiv, aprilie - mai si septembrie - octombrie. Primăvara, city break-urile generează circa 45% din totalul vânzărilor de vacante Paravion, în timp ce pe timp de vară, respectiv în lunile iunie, iulie si august, ajung să genereze aproximativ 30%, restul fiind înlocuit de sejururile charter.

Cele mai mari scăderi ale tarifelor pentru pachetele de tip city break începând cu 1 mai ajung la 20% în orase din Italia, Cehia sau Olanda. Astfel, dacă în martie un sejur de 2 zile în Roma, cu cazare la hotel de trei stele, mic dejun si bilete de avion incluse, costa, în medie, 315 euro de persoană, în iunie, acelasi pachet poate fi achizitionat cu 275 de euro. De asemenea, costul unui city break de 2 nopti în Amsterdam, cu cazare tot la hotel de 3 stele, cu mic dejun si zbor dus-întors inclus, se ridică la peste 450 euro în plin sezon, dar scade la circa 410 euro/persoană în iunie. Cei care vor să vadă Praga pe timp de vară o pot face într-un buget mediu de 240 euro/persoană, fată de 300 de euro/persoană, costul unui pachet cu 2 nopti de cazare la trei stele si biletele de avion în luna martie.

În ciuda atentatelor care au lovit Europa în ultimele sase luni, cererea pentru city break-uri nu a scăzut deloc, ba dimpotrivă. Vânzările Paravion pentru acest tip de pachete au crescut cu circa 40% fată de perioada similară a lui 2015.

"Iubitorii de vacante active stiu că vara este un moment propice pentru city break-uri prelungite, când pot profita de toate atractiile orasului, evitând, în acelasi timp, aglomeratia specifică marilor metropole. Multi dintre ei aleg orase cu plaje, reusind să îmbine cultura, distractia si relaxarea, la preturi foarte avantajoase, cu rezervările biletelor de avion făcute din timp", a mai spus Remus Visan.

Paravion a anuntat recent că va intră în acest an pe pietele din Statele Unite ale Americii, Orientul Mijlociu si sud-estul Asiei, extindere care va genera, în 2017, circa 25% din cifra de afaceri consolidată, pe grup, a celei mai mari agentii de turism online din România.
 
Portalul Paravion este prezent pe piata europeană de turism în tări ca Marea Britanie, Spania, Ungaria, Bulgaria sau Cipru, si are agenti de turism vorbitori de engleză, italiană, maghiară, bulgară, turcă, greacă si spaniolă.

Agentia activează, din 2015, si în Turcia, sub brandul Bavul.com, achizitionat de la gigantul Turkcell, liderul pietei telecom din această tară.

Anul trecut, veniturile companiei s-au ridicat la 46 milioane euro în România, respectiv 21 milioane euro în Turcia, cifra de afaceri consolidată depăsind 65 milioane euro.

Paravion este cea mai mare agentie de turism online din România, care operează pe mai multe piete din Europa de Est si în Turcia, oferind servicii precum rezervări de bilete de avion, vacante, închirieri auto si hotel. Website-ul beneficiază de un call center disponibil 24 de ore din 24, precum si de solutii de securitate dezvoltate de Zitec si PayU.