Allianz-Tiriac in 2014: venituri din activitatea de asigurari si pensii de peste 1 miliard de lei

Rezultatele anuale ale Allianz-Tiriac confirmă tendinta pozitivă după care au evoluat afacerile din România ale companiilor sale de asigurări si de pensii pe întreg parcursul anului 2014. La nivel agregat, Allianz-Tiriac Asigurări si Allianz-Tiriac Pensii Private au înregistrat venituri totale de peste un miliard de lei (1.038,1 mil. lei) în 2014, cu 75 milioane de lei mai mult decât cu un an înainte.

”2014 a fost, în mod cert, un an bun pentru Allianz-Tiriac. Am reusit să crestem profitabil, să ne dezvoltăm sănătos. În plus, am continuat să facem pasi înainte în directia cresterii calitătii serviciilor; ne propunem să continuăm demersurile de a deveni mai accesibili la nivelul tuturor punctelor de interactiune cu clientii, cu publicul: începând cu procesele de ofertare si emitere a politelor, si încheind cu cele de despăgubire”, explică Remi Vrignaud, director general al Allianz-Tiriac Asigurări.

La nivelul activitătilor de asigurări, Allianz-Tiriac a încheiat anul 2014 cu venituri totale din asigurări generale si de viată de 990,8 milioane de lei, valoare cu 64,3 milioane lei (7 procente, în termeni relativi) mai mare comparativ cu anul anterior.

Evolutia pozitivă a primelor brute subscrise a fost dublată de îmbunătătirea profitului operational din activitatea de asigurări, care s-a situat la un nivel de aproximativ 50 milioane de lei în 2014, evidentiind un plus de 21,6 milioane lei comparativ cu anul 2013.

Segmentul de asigurări generale rămâne motorul de crestere

Veniturile din asigurări generale au înregistrat la finele anului 2014 un plus de 7,7% comparativ cu anul anterior, ajungând la 886,7 milioane lei, de la 823,7 milioane lei în anul 2013.

Cumulat, asigurările auto (Casco si RCA) au consemnat subscrieri de 632,9 milioane lei în anul 2014, în crestere cu 8,3% fată de anul anterior.

O dinamică pozitivă a consemnat si portofoliul de asigurări generale non-auto, acesta evidentiind o rată de crestere a veniturilor cu 6 procente (plus 14,4 mil. de lei, în valoare absolută): de la 239,4 (2013), la 253,8 milioane de lei în 2014.

Pe segmentul non-auto, se remarcă evolutia foarte bună a asigurărilor de sănătate, arătând interesul în crestere al clientilor fată de astfel de produse, atât pentru asigurările individuale, cât si pentru cele de grup, contractate de companii în beneficiul angajatilor. Allianz-Tiriac oferă două produse de sănătate: SanaPlan – polita de asigurări de sănătate de grup si SanaPro – polita individuală de asigurări de sănătate.

„Succesul înregistrat pe segmentul asigurărilor de sănătate a fost sustinut si de cresterea calitătii serviciilor oferite beneficiarilor de polite SanaPlan si SanaPro, prin lansarea parteneriatului Allianz-Tiriac cu NextCare, companie specializată în managementul asigurărilor de sănătate”, consideră Remi Vrignaud. „În acest moment, accesul asiguratilor Allianz-Tiriac la serviciile medicale oferite de cele peste 500 de centre medicale din reteaua partenerilor, din toată tara, este mai facil, procesul de preautorizare fiind realizat cu promptitudine de specialisti cu experientă în domeniul medical.”

NextCare este o companie membră a Grupului Allianz (functionând ca divizie a Allianz Global Assistance), specializată în managementul asigurărilor de sănătate si servicii profesionale de tip Call Center. Platforma NextCare functionează 24 de ore, 7 zile pe săptămână, administrând peste 4 milioane de daune anual de care beneficiază mai mult de 2 milioane de asigurati la nivel global. Echipa NextCare este formată din peste 700 de angajati, 85% dintre acestia fiind medici.

Pentru întreg portofoliul de asigurări generale, valoarea despăgubirilor plătite de Allianz-Tiriac clientilor (inclusiv terti păgubiti) pe parcursul anului 2014 a fost de 415,7 milioane lei. Pe segmentul asigurărilor auto, cele mai mari daune plătite în anul 2014 au fost de 5,6, respectiv 1,02 milioane lei, în contul unor polite RCA, care au implicat achitarea de despagubiri pentru vătămări corporale si daune morale. De altfel, la fel ca pentru întreaga piată locală, la nivelul portofoliului Allianz-Tiriac se confirmă tendinta de crestere a valorii indemnizatiilor pentru vătămări corporale si daune morale si a ponderii în despăgubirile RCA. În consecintă, se mentine presiunea asupra rezultatelor clasei de asigurări RCA, care rămâne un segment generator de pierderi.

Cea mai mare daună plătită de Allianz-Tiriac în 2014 în baza unei polite non-auto a fost de circa 1,2 milioane lei, pentru acoperirea daunelor la bunuri generate de producerea riscului de incendiu.
Rezultate stabile pe segmentul asigurărilor de viată

Pe segmentul asigurărilor de viată, Allianz-Tiriac a realizat subscrieri de 104,1 milioane de lei în 2014, nivel comparabil cu valoarea din 2013 (102,8 mil. lei). Structura portofoliului a rămas în continuare una echilibrată, asigurările traditionale având o contributie de 53% la realizarea veniturilor anuale, în timp ce subscrierile de produse cu componentă investitională reprezintă 47%. Asigurările traditionale au fost cele care au înregistrat o usoară crestere în anul 2014, arătând preferinta clientilor pentru produse ce oferă o mai mare sigurantă.

În privinta asteptărilor legate de 2015, Directorul general al Allianz-Tiriac a declarat: „Pentru 2015, ne propunem să continuăm să adăugăm valoare serviciilor oferite clientilor, să fim mai accesibili, mai transparenti, mai flexibili. În acest sens, chiar în acest moment, publicul din România poate accesa on-line, pe site-ul companiei (la adresa https://www.allianztiriac.ro/fast-quote) informatii relevante, inclusiv în privinta pretului, referitoare la oferta Allianz-Tiriac de asigurări de locuinte. Dacă vorbim despre servicii post-vanzare, trebuie punctat faptul că în privinta proceselor de constatare a daunelor auto lucrurile evoluează în directia simplificării si eficientizării. Inspectorii de daune Allianz-Tiriac folosesc deja cea mai avansată tehnologie pentru constatare, respectiv dispozitive digitale, care îmbunatăteste semnificativ procesele de solutionare a daunelor. În plan cantitativ, ne dorim ca în 2015 să consolidăm tendinta de crestere profitabilă a afacerilor începută încă din 2013. Am planificat să depăsim pragul de 1 miliard de lei venituri din activitatea de asigurări, în paralel continuând să îmbunătătim randamentul vânzărilor”, a concluzionat Remi Vrignaud, CEO al Allianz-Tiriac.