Una din cinci tranzactii zilnice de pe BVB este realizata de un client Tradeville

Tradeville, lider de piată în tranzactionarea online din România, a atras pe bursă aproape 1,4 miliarde de lei (313,6 milioane de euro) de la înfiintarea sa, în urmă cu 20 de ani. În toată această perioadă, clientii companiei au realizat peste 2,7 milioane de tranzactii, aproape 20% din totalul tranzactiilor cu actiuni realizate pe segmentul principal al Bursei de Valori Bucuresti (BVB).

„În urma bilantului realizat acum, la sărbătorirea a 20 de ani de la înfiintare, ne bucurăm să vedem că am avut un aport semnificativ la dezvoltarea pietei de capital locale. Inovatiile pe care le-am integrat, serviciile de calitate excelentă pe care le-am oferit clientilor nostri si produsele diversificate pentru a răspunde cât mai multor nevoi si cât mai bine au adus sume importante pe bursă”, a declarat Mihaela Bîciu, Director General Tradeville.

De la înfiintarea sa, tranzactiile realizate de Tradeville însumează peste 5,8 miliarde de lei, ceea ce înseamnă că, în medie, 6% din valoarea anuală a tranzactiilor de pe BVB a fost asigurată de clientii companiei. Prin Tradeville au efectuat cel putin o tranzactie 90.000 de persoane, dintre care investitori activi au fost 7.116.

În toată această perioadă, Tradeville a inovat continuu, fiind prima companie care a dezvoltat o platformă de tranzactionare online si singura care a adus la tranzactionare pe bursa românească actiuni internationale. Peste 29 de actiuni ale unor companii importante precum Google, Apple, Facebook, Continental sau Deutsche Post au fost astfel disponibile la tranzactionare investitorilor români.

De asemenea, Tradeville s-a preocupat continuu de educarea financiară a publicului, organizând cursuri pentru toate nivelurile – începând de la notiuni de bază despre piata de capital si până la explicarea unor instrumente complexe, precum cele derivate. Peste 9.000 de persoane au participat la cursurile organizate de Tradeville în cei 20 de ani de la înfiintarea sa.

„Ne bucurăm să vedem că eforturile noastre de educare financiară sunt vizibile. Cel mai ‘tânăr’ posesor de cont are doi ani, ceea ce ne arată că părintii au înteles importanta economisirii pe termen lung pentru copiii lor. În acelasi timp, cel mai vârstnic client activ al nostru are 92 de ani si cred că poate constitui un exemplu foarte bun care să ilustreze conceptia larg răspândită în pietele mai dezvoltate, că investitiile la bursă nu sunt apanajul doar anumitor categorii sociale sau de vârstă, ci o componentă esentială în mixul de instrumente financiare, alături de depozite sau conturi de economii”, a adăugat Mihaela Bîciu.

Printre inovatiile Tradeville se numără si crearea singurului ETF din România, care este o replică a indicelui BET, precum si crearea unui fond închis de investitii, GIF, pentru cei care nu au suficient timp, experientă sau cunostinte pentru a investi în pietele internationale, dar îsi doresc o astfel de expunere.