Fundatia Orange a lansat campania Integrare prin comunicare

Pentru că „unii dintre noi simt lucrurile altfel”, Fundatia Orange a initiat campania de constientizare „Integrare prin comunicare” prin care îsi propune să atragă atentia asupra nevoii de integrare socială a persoanelor cu dizabilităti senzoriale.

Campania este menită să aducă în prim-plan povesti reale de viată ale unor tineri cu deficiente de vedere sau de auz care si-au construit riguros traseul din fiecare zi prin muncă, pasiune si dedicare, devenind printre cei mai buni în domeniile în care activează. Aceste povesti inspirationale ale unor persoane cu dizabilităti vizuale sau auditive sunt prezentate si într-o sectiune specială de pe website-ul Fundatiei Orange. 

Această campanie face parte dintr-o initiativă mai amplă de sprijin pentru integrare socială a persoanelor cu dizabilităti vizuale si auditive, ce a inclus si o cercetare realizată de Institutul pentru Politici Publice (IPP) la solicitarea Fundatiei Orange. Cercetarea a fost derulată în 7 judete din România, unde există centre de educatie specială pentru tineri cu deficiente de vedere sau de auz. La studiu au fost invitati să participe reprezentanti ai autoritătilor, ai scolilor speciale, ai Asociatiei Nationale a Nevăzătorilor si ai Asociatiei Nationale a Surzilor, institutii private si de stat si tineri cu dizabilităti.

Studiul a relevat gradul redus de integrare a persoanelor cu dizabilităti vizuale si auditive atât pe piata muncii, cât si în societate, în general si a arătat că reticenta publicului larg vine în principal din lipsă de interactiune cu aceste persoane si în consecintă din lipsă de încredere în aptitudinile lor profesionale. Astfel, în judetele investigate, doar 1 din 5 tineri cu dizabilitate auditivă, respectiv 1 din 15 tineri cu dizabilitate vizuală aveau un loc de muncă, în general fiind vorba de posturi de executie, majoritatea angajatorilor privati intervievati declarând că nu consideră că o persoană cu dizabilităti ar face fată cerintelor din companie.

„Din momentul în care am aflat aceste povesti impresionante de viată, trăite de persoane cu deficiente de vedere sau de auz, care au reusit prin propriile eforturi să-si urmeze visele sau sunt pe cale să si le îndeplinească, am decis să le facem cunoscute tuturor. Astfel, a luat nastere campania "Integrare prin comunicare”, o invitatie adresată publicului larg de a-i descoperi pe semenii nostri, prin care ne-am propus să arătăm că si persoanele cu deficiente senzoriale sunt modele pentru cei din jur: cu pasiunile, calitătile, realizările si provocările care fac parte din viata fiecăruia. Este o campanie de constientizare a necesitătii creării unei societăti incluzive, cu o abordare egalitară.”, a declarat Dana Deac, Presedinte al Consiliului Director al Fundatiei Orange.

Misiunea Fundatiei Orange este reprezentată de îmbunătătirea calitătii vietii persoanelor cu dizabilităti vizuale si auditive. Prin programul de finantare „Lumea prin culoare si sunet”, Fundatia Orange oferă anual fonduri pentru proiecte de sănătate, educatie sau cultură destinate acestor persoane. Proiectele sustinute sprijină peste 60.000 beneficiari. 

Campania „Integrare prin comunicare” se derulează în perioada mai - iunie 2015 si include un spot TV, comunicare în presa scrisă si în online. Strategia campaniei (creatie si productie) a fost dezvoltată cu sprijinul Publicis, iar strategia de PR este realizată împreună cu Golin România. 

Fundatia Orange România este o organizatie non-guvernamentală care se implică în viata comunitătii prin realizarea de proiecte filantropice menite să aducă schimbări pozitive în viata persoanelor dezavantajate.