Epson: 40% dintre scolile de la oras nu folosesc echipamente electronice in procesul educational

Aproape 40% dintre scolile din mediul urban din România nu folosesc echipamente electronice în procesul de predare la clasă, potrivit studiului „Rolul echipamentelor electronice în procesul educational”, solicitat de Epson si realizat în mediul online, în intervalul 3-8 iunie 2015. Rezultatele sondajului relevă însă importanta pe care o are pentru părintii elevilor o metodă de predare modernă, în conditiile în care 90% dintre cei intervievati consideră necesară folosirea echipamentelor electronice ca suport pentru predarea lectiilor în cadrul orelor de studiu la scoala frecventată de copiii lor.
 
„Am solicitat acest studiu tocmai pentru a evidentia necesitatea utilizării tehnologiei în scolile din România. Credem cu tărie că profesorii îsi pot usura munca, iar elevii pot avea rezultate mai bună la învătătură cu investitii minime din partea institutiilor de învătământ. Însă începând cu anul 2009, investitiile publice au scăzut simtitor, desi  noutătile tehnologice sunt tot mai necesare în unitătile de învătământ, iar obisnuinta elevilor cu echipamentele electronice impune tot mai mult o schimbare a metodelor de predare în scoli”, declară Simona Decuseară, Sales & Marketing Manager Epson pentru România si Bulgaria.
 
Potrivit studiului, cel putin 6 din 10 respondenti consideră că principalele avantaje ale folosirii echipamentelor electronice în procesul educational sunt cresterea atentiei elevilor si învătarea mai rapidă, precum si dezvoltarea abilitătilor tehnice.
 
Avantajele folosirii echipamentelor electronice în procesul de învătare la scoală:
 
-        Cresterea atentiei pe toată durata lectiei (66,71%)
-        Asimilarea mai rapidă a cunostintelor (64,57%)
-        Dezvoltarea abilitătilor tehnice (61,73%)
-        Reducerea timpului de învătare (37,2%)
-        Rezultate mai bune la învătătură (31,52%)

„În procesul de predare, utilizarea echipamentelor electronice, precum proiectorul interactiv, permite o mai bună întelegere a materiei într-un timp mai scurt din partea elevilor. Pe mine, ca si cadru didactic, folosirea acestor echipamente mă ajută să reduc la jumătate timpul de predare aferent unui subiect, iar copiii sunt mai atenti si mai interesati de ore, dar si mult mai creativi. Acestia învată, într-un mod distractiv, să pună întrebări, să caute răspunsuri, să cerceteze si să dezbată”, declară Gabriela Bitoiu, învătătoare la scoala Gimnazială 197 din Bucuresti.

Pentru majoritatea elevilor, utilizarea echipamentelor electronice la orele de curs reprezintă o continuare a modului în care acestia sunt deja expusi la informatie în cadrul familiei. Astfel, peste 9 din 10 respondenti îsi expun copiii în timpul liber la cel putin un dispozitiv electronic.

Tipuri de echipamente electronice folosite in procesul educational

-        Calculator tip desktop (72,59%)
-        Videoproiector (69,38%)
-        Imprimantă (51,98%)
-        Sistem audio (39,13%)
-        Laptop (37,62%)

Tipuri de echipamente electronice la care sunt expusi copiii în cadrul familiei:
 
-        Televizor (87,19%)
-        Tabletă (71,53%)
-        Calculator tip desktop (70,94%)
-        Laptop (69,75%)
-        Imprimantă (52,19%)
-        Sistem audio (46,26%)
-        DVD-player (38,55%)
-        Videoproiector (5,46%)

În acest context, Epson propune o alternativă inteligentă si eficientă din punct de vedere al costurilor: folosirea videoproiectoarelor interactive în procesul educational. Acestea devin din ce în ce mai atractive datorită functionalitătilor multiple pe care le au. Ele combină, într-un produs multifunctional integrat, rolurile proiectoarelor pentru distante ultra-scurte cu cele ale tablelor interactive si ale flipchart-urilor de hârtie. Mai mult, videoproiectoarele permit utilizatorilor să vizualizeze si să adnoteze continut de pe o serie de dispozitive-smart, fără a avea nevoie de aplicatii speciale.
 
Proiectoarele din seria EB-5, spre exemplu, sunt instrumente multifunctionale interactive de predare a cursurilor prin intermediul cărora se pot face prezentări captivante. Modelul EB-595WI pentru distante ultra-scurte oferă cel mai înalt nivel de interactivitate prin combinarea interfetei tactile cu cele două creioane interactive. Datorită nivelului de luminozitate de 3.300 lumeni si al rezolutiei WXGA, designul modelului EB-595WI permite prezentarea de imagini de dimensiuni mari de la o distantă foarte scurtă, fără umbre.

Tehnologia Epson 3LCD asigură imagini de înaltă calitate datorită luminozitătii pe culoare si pe alb de acelasi nivel, pentru a furniza culori vii si imagini clare, chiar si în lumină diurnă si culori de trei ori mai luminoase decât proiectoarele de top concurente. Rezolutia WXGA care se potriveste cu rezolutia si raportul de aspect ale majoritătii ecranelor de laptop si intrarea HDMI le permit elevilor să beneficieze de imagini proiectate clar si bine definite.
 
„Suntem ferm convinsi că scolile, colegiile si universitătile au nevoie de tehnologie fiabilă, economică si usor de utilizat. E momentul ca institutiile publice să reia investitiile, să înceapă să organizeze licitatii. si asta nu numai la nivelul universitătilor, unde cadrele didactice au înteles rolul tehnologiei în procesul educational si fac cele mai mari investitii dintre unitătile de învătământ, cât si la nivelul primăriilor care gestionează bugete pentru licee, scoli si grădinite”, declară Simona Decuseară.

Studiul „Rolul echipamentelor electronice în procesul educational” a fost realizat în perioada 3-8 iunie 2015, pe un esantion de 2.469 de respondenti majori, din mediul urban, care au în gospodărie cel putin un copil scolar si care sunt utilizatori ai platformei de sondare a opiniei publice iVox.ro.