Symmetrica mizeaza pe cresterea constanta a vanzarilor in magazinele de bricolaj

În conditiile scăderii investitiilor publice din ultimii ani, Symmetrica, liderul pietei locale de pavele si borduri vibropresate si cel mai mare producător autohton, vizează, pentru următorii 3 ani, o crestere a prezentei în retelele de magazine de tip Do-it-Yourself.

„În acest moment, aproximativ o zecime din clientii nostri provin din magazine de tip DIY, acestea fiind locatiile în care găsesc o gamă mai largă de produse pentru amenajarea curtii si a casei, din care îsi pot alege elementele necesare completării unui proiect. Mentionez că, odată cu lansarea gamelor adresate proiectelor rezidentiale, ne asteptăm la o majorare a comenzilor din această zonă de cca. 3% anual, pentru următorii 3 ani”, a declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica.

Comparativ cu 2014, când vânzările companiei în retelele DIY reprezentau cca. 7% din total, în acest an vor ajunge la 10%.

Conform afirmatiilor lui Sebastian Bobu, spre deosebire de showroom-urile producătorilor, magazinele DIY sunt mult mai atractive pentru clienti, atât datorită proximitătii, cât si a serviciilor oferite de către acestea. Astfel, chiar dacă, din considerente logistice, portofoliul de pavele este mai limitat într-un magazin de bricolaj, clientul are posibilitatea de a achizitiona pe loc cantităti mici, beneficiind, în acelasi timp, si de transport si descărcare.

„În astfel de magazine, cel mai important aspect este interesul si dedicarea consultantilor. Chiar dacă un client este convins că va achizitiona un produs care i-a plăcut, specialistii au rolul de a-l ghida si de a-i oferi solutii adecvate nevoilor sale”, a completat reprezentantul companiei.

Pe de altă parte, pentru cei care doresc un pachet complet de servicii, care să includă atât consultantă de specialitate, cât si o executie ireprosabilă a proiectului, recomandarea specialistilor de la Symmetrica este să apeleze la locatiile producătorului si la montatorii autorizati, prezenti în toată tara.

De asemenea, în acest caz, clientii au acces direct la întreaga gamă de produse, dar si la preturi atractive, comparativ cu un magazin DIY, unde pretul mediu pentru pavele se situează între 40-100 Ron/mp, în functie de gamă si caracteristici.

În ceea ce priveste preferintele clientilor magazinelor de bricolaj, Symmetrica remarcă faptul că modelele de pavaj clasic, atât din punct de vedere coloristic, cât si al formei, sunt în continuare pe placul românilor, în timp ce produsele de design generează, momentan, 10 procente din vânzări.

Referitor la business-ul Symmetrica, compania mentine estimările si tinteste o crestere a cifrei de afaceri anuale cu circa 5%, până la peste 77 de milioane de lei (peste 17,3 milioane de euro).

Symmetrica este o companie 100% românească, producătoare de pavele, borduri si rigole vibropresate pietonale si carosabile, într-o gamă variată de forme si culori. Aceasta a fost înfiintată în 1994 de Florentina-Mihaela Stanciu (60% din actiuni) si Florin-Cristinel Stanciu (40% din actiuni).

Prima fabrică Symmetrica a fost inaugurată în 1999 la Veresti, judetul Suceava, urmată apoi de unitătile de productie de la Podu Iloaiei, judetul Iasi (2010), si Bolintin Vale, în apropiere de Bucuresti (2011), Prejmer – Brasov (2012) si Cociu – Bistrita-Năsăud (2012).

Principalele proiecte pentru care Symmetrica a livrat pavele si borduri se numără Arena Natională, parcul balnear din statiunea Vatra Dornei, magazine Carrefour, Lidl, Penny Market, parcări cu pavele ecologice în Bucuresti etc. De asemenea, produsele companiei au fost folosite pentru reabilitatea de străzi, trotuare si parcuri ecologice din întreaga tară.