Livrarile DPD Romania, cu peste o treime mai mari in 2015

Volumul livrărilor efectuate în 2015 de DPD România, unul dintre cei mai importanti jucători de pe piata locală de coletărie si curierat expres, a crescut cu 33% fată de anul precedent, în timp ce business-ul companiei s-a majorat cu cca. 23%. Pe fondul investitiilor în extinderea capacitătii logistice, a evolutiei comertului electronic, dar si a noului serviciu de livrare de paleti, DPD România anticipează pentru acest an cresterea livrărilor cu 35% si a cifrei de afaceri cu 30%, comparativ cu 2015.

Având în vedere evolutia pozitivă a livrărilor, si cifra de afaceri a companiei s-a majorat cu peste 23% fată de 2014, depăsind pragul de 20,5 milioane de euro, în 2015.

Topul zonelor din care s-au trimis în 2015 cele mai multe colete în tară este condus de regiunea Bucuresti-Ilfov, cu 50% din total, urmată de judetul Cluj, cu aproximativ 10%, Timis, Iasi si Arges.

”DPD are o vastă paletă de clienti, astfel încât putem spune că românii au primit sau expediat produse din toate industriile, preponderente fiind cele de fashion, home&deco, jucării, cărti, beauty, sau mâncare pentru animale. Ponderea livrărilor la nivelul întregului an a fost una echilibrată, 50% dintre colete au fost trimise de jucători din sectorul B2B si 50% de segmentul B2C”, declară Lucian Aldescu, CEO DPD România.

În ceea ce priveste livrările internationale realizate de curierii DPD anul trecut, majoritatea lor a plecat din zonele Bucuresti-Ilfov, Cluj, Timis, Iasi si Brasov, către Germania, Marea Britanie, Italia si Ungaria. si topul românilor care au primit colete din afara tării este condus tot de bucuresteni, ilfoveni, clujeni si timisoreni, urmati de constănteni si ieseni. Cele mai multe colete au venit în România din Germania, UK, Italia, respectiv Ungaria.

Volumul livrărilor DPD în ianuarie a crescut cu 33%

Trendul de crestere pe segmentul livrărilor înregistrate de DPD România s-a mentinut si în ianuarie 2016, când numărul coletelor expediate de companie a crescut cu o treime fată de prima lună din 2015. Din totalul coletelor trimise de români, 80% au fost pe plan intern, 15% export si 5% import.

Afacerile DPD, în crestere cu 30%, în 2016. PalletOne, noul serviciu – cheie anul acesta

Obiectivul DPD România în acest an vizează un avans al cifrei de afaceri cu 30% si o crestere a volumului cu 35% fată de 2015. Principalele motoare de crestere vor fi, în proportie de peste 50%, e-commerce-ul, investitiile în zona de depozitare, manipulare si livrare, dar si PalletOne, noul serviciu de livrare paleti în regim de curierat, destinat companiilor care activează în zona de FMCG, printing, papetărie, home&deco si auto.

”Investitiile vor juca un rol esential în dezvoltarea business-ului si in 2016, când ne vom concentra si în zona de livrare marfă paletizată, oferind clientilor un serviciu de livrare paleti, în 24-48 ore, în România si Bulgaria, dar si în restul Europei”, explică Lucian Aldescu.

Potrivit CEO-ului companiei, anul acesta volumul de paleti DPD se va dubla, având în vedere mărirea capacitătii de manipulare si sortare din cele două noi depozite (Sibiu si Bucuresti), mărirea flotei auto si dezvoltării de noi solutii speciale pentru clientii PalletOne.

”În ultimii ani, pe fondul crizei economice, obiceiurile de aprovizionare s-au schimbat vizibil, comerciantii nu mai fac stocuri, ci lucrează în baza unor comenzi punctuale. Un alt factor este ciclul de viată al produselor, care este mult mai redus, iar nevoia de cumpărare este mai mare. Automat a crescut cererea de produse variate, aduse cât mai repede pe raft. În acest context, DPD a creat serviciul PalletOne”, adaugă Aldescu.

Cum va evolua piata de curierat în 2016

CEO-ul companiei se asteaptă ca piata locală de curierat să se situeze în jurul valorii de 420 de milioane euro, în 2016, fată de 370 de milioane euro, nivel estimat pentru anul anterior.

”Piata s-a maturizat si s-a tehnologizat foarte mult în ultimii ani, tocmai pentru a acoperi cât mai bine nevoile e-commerce-ului. Tendintele pentru 2016 vor fi trasate tot de comertul electronic, care îsi va mentine ritmul de crestere, cu tot mai multi jucători, inclusiv internationali, care, cel mai probabil, vor intra în România în anii următori”, declară Lucian Aldescu.

În opinia CEO-ului DPD România, si în 2016 e-commerce-ul va fi principalul motor de crestere al pietei de curierat.

DPD România este parte a DPDgroup, lider european în curieratul rutier. În România, DPD se află în top 3 companii de curierat. Prin tehnologia inovatoare, cunoasterea pietei locale si cele 2 servicii Predict si PalletOne, DPD România oferă cea mai bună experientă de livrare atât expeditorilor, cât si destinatarilor.


Cu o echipă de peste 600 de angajati si francizori si având acces la o retea europeană de 16.000 de sedii Pickup, DPD România livrează anual 7 milioane de colete.