In 2015, romanii au platit contactless cu cardurile MasterCard si Maestro de zece ori mai mult decat in 2014

În 2015, românii au plătit contactless cu cardurile MasterCard si Maestro de zece ori mai mult decât în 2014, această modalitate intrând tot mai mult în rutina zilnică de cumpărături a consumatorilor. Acest lucru este relevat si de faptul că românii plătesc tot mai des cu cardurile contactless, numărul tranzactiilor de acest tip crescând cu peste 600% în 2015 comparativ cu anul anterior.

Cheltuiala medie achitată contactless anul trecut cu carduri MasterCard sau Maestro a fost de 60 lei. Prin comparatie, valoarea medie a unei tranzactii cu cardul este de 145 lei, ceea ce arată că plătile contactless încep să devină optiunea preferată pentru cumpărăturile obisnuite, de zi cu zi. De altfel, preferinta pentru aceste carduri este evidentă – în 2015, numărul de carduri contactless active MasterCard si Maestro era de sase ori mai mare decât în 2014.

“Popularitatea plătilor contactless este în crestere, ceea ce arată că tot mai multi consumatori apreciază beneficiile pe care le aduce această tehnologie în termeni de eficientă, securitate si usurintă în utilizare. Faptul că ne aflăm printre tările cu cele mai mari rate de crestere din Europa denotă nu doar potentialul de dezvoltare al segmentului contacless, ci si faptul că România îsi reduce într-un mod accelerat decalajul fată de tările dezvoltate, unde plata contacless este deja un gest normal” a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager pentru România în cadrul MasterCard.

Europenii preferă, de asemenea, tehnologia contactless pentru efectuarea plătilor, numărul total de tranzactii contactless MasterCard sau Maestro depăsind pragul de 1 miliard în 2015 – o crestere de 150% fată de nivelul înregistrat în 2014. La nivel european, 13% dintre tranzactiile procesate de MasterCard în magazine în trimestrul al patrulea al 2015 au fost contactless.  

Cele mai recente date arată că valoarea totală a tranzactiilor contactless MasterCard si Maestro a crescut, la nivelul întregii Europe, cu 183% în 2015 fată de 2014, în timp ce numărul de carduri contactless, telefoane mobile sau alte dispozitive cu functionalităti de plată contactless a crescut cu 121%. Mai mult de atât, numărul de carduri contactless si dispozitive de plată contactless a crescut cu 50% în 2015.

Rezultatele confirmă atitudinea pozitivă a consumatorilor cu privire la metoda de plată contactless, care oferă beneficii semnificative în materie de viteză si simplitate a efectuării tranzactiei, asigurând astfel o experientă la plată superioară.

Dar aceste avantaje nu sunt singurele care sustin tendinta de crestere a segmentului contactless. Plătile contactless reprezintă o alternativă mai sigură la numerar, oferindu-le consumatorilor o protectie de ultimă generatie, pe mai multe straturi, pentru securizarea tranzactiilor. Odată cu cresterea în utilizare, consumatorii devin mai familiarizati si încrezători în această tehnologie – peste două treimi dintre acestia afirmă că tehnologia contactless este cel putin la fel de sigură ca instrumentele traditionale de plată.

În Europa sunt deja mai mult de 10 tări care au în circulatie peste 5 milioane de carduri contactless fiecare, în timp ce, la nivel international, tehnologia contactless este prezentă în 74 tări, cele mai recente aparitii pe harta globală contactless fiind Islanda si Estonia.
 
Tendinta de crestere accelerată a tehnologiei contactless se continuă si la nivelul comerciantilor, în contextul în care numărul de locatii care acceptă plata contactless a crescut cu 72% în 2015 fată de 2014. MasterCard estimează că peste 4 milioane de locatii, la nivel international, acceptă plăti MasterCard contactless.

George Simon, presedintele diviziei CEE în cadrul MasterCard Europe a afirmat: “Prin intermediul tehnologiei MasterCard contactless, consumatorii pot beneficia de o metodă de plată rapidă, sigură si inteligentă, ideală pentru cumpărăturile de zi cu zi. Europenii au adoptat cu rapiditate această metodă de plată, preferând tot mai mult tehnologia contactless pentru plata cumpărăturilor – cu un efect pozitiv atât în rândul comerciantilor, cât si al institutiilor emitente. La nivelul Europei Centrale si de Est, preferinta consumatorilor pentru contactless este evidentă: în Cehia, 77% dintre tranzactiile MasterCard realizate în magazine pe parcursul anului trecut au fost contactless; în Polonia, cifra a fost de 55%, în Ungaria de 38% si în Slovacia de 38%.”