Generali - 15 ani de activitate in Romania

In 2008, compania Generali Asigurari, ocupanta a pozitiei a 8-a in topul primilor asiguratori, a implinit 15 ani de activitate pe piata asigurarilor din Romania moderna. In conformitate cu tendinta anuala de evolutie constanta si sigura, Generali Asigurari si-a planificat pentru anul in curs o crestere de 19% a volumului de prime brute subscrise comparativ cu anul precedent, pana la valoarea de 455 mil. lei.

 

Strategia companiei vizeaza dezvoltarea pe toate liniile de asigurare, dar in special pe cea a asigurarilor de viata, precum si intrarea companiei nou infiintate, Generali Fond de Pensii, pe piata pensiilor facultative (Pilonul III).

"De la revenirea in Romania, in anul 1993, Generali Asigurari a parcurs an de an o traiectorie ascendenta, inregistrand cresteri atat in privinta numarului de angajati, a agentiilor si a produselor, cat si a volumului de prime brute subscrise. Toate acestea au condus astazi la situarea companiei pe locul 8 in topul primilor asiguratori, din cele 43 de societati active pe piata", a declarat Tudor Moldovan, Director General Generali Asigurari.

"Evolutia Generali Asigurari se incadreaza in strategia dezvoltata de Grup de-a lungul timpului la nivel international, si anume dezvoltarea sigura, eficienta si profitabila pe termen lung. Sunt principii fundamentale pentru o evolutie sigura in domeniului asigurarilor, un domeniu greu incercat la nivel mondial in ultimul timp. Faptul ca Grupul Generali este unul dintre putinele grupuri financiare care nu au fost puternic afectate de crizele financiare dezvoltate la nivel global arata ca strategia Generali functioneaza", a completat Moldovan.

Principalul motor de crestere pentru Generali, in acest an, il vor constitui asigurarile de viata, pentru care se estimeaza o crestere de 49% (90,5 mil. lei). In paralel, compania urmareste imbunatatirea profitabilitatii pe segmentul asigurarilor non-viata, dezvoltarea sistematica a retelei teritoriale si, in mod special, implicarea continua in crearea unei culturi sanatoase a pietei asigurarilor in Romania.

"Strategia pentru 2008 se incadreaza in strategia generala pentru urmatorii cinci ani (2008-2012), prin care se urmareste o crestere profitabila, impulsionarea segmentului asigurarilor de viata si participarea la crearea unei culturi a asigurarilor in Romania. Vrem sa ne consolidam pozitia de asigurator eficient atat pe segmentul de retail, cat si pe cel corporate, si sa devenim unul din cei mai importanti jucatori pe piata asigurarilor de viata", a explicat Tudor Moldovan. "In plus, Grupul Generali intentioneaza intrarea pe piata pensiilor facultative (Pilonul III), ca urmare directa a succesului inregistrat in cadrul campaniei pentru pilonul II", a adaugat Moldovan.

Daca la finele anului 1993 Generali incheia aproximativ 8.000 de contracte, vanzand doar asigurari generale, in 2007 compania a inregistrat un numar de peste 350.000 de contracte, oferind un portofoliu complex de produse, din care fac parte atat asigurari pentru persoane fizice (viata - unit-linked, sanatate, accidente, RCA, CASCO, asistenta rutiera - Asist Plus Extra, locuinta, vacante si calatorii in strainatate, raspundere civila, agricole), cat si asigurari adresate persoanelor juridice (asigurarea de daune materiale pentru IMM, pentru angajati, birouri si cabinete profesionale, activitati comerciale si industriale, asigurari tehnice, auto, raspundere civila, transport si agricole).

In timp ce in anul 1993 Generali avea 8 angajati, in 2007 echipa numara 360 de angajati. in ceea ce priveste numarul de agentii, ele au evoluat de la una in 1993 la 11 in 1994, ajungand la 84 la sfarsitul anului 2007. Anul trecut a fost foarte important pentru activitatea Grupului Generali in Romania. Participarea la Pilonul II de pensii, prin administratorul Generali Fond de Pensii, s-a dovedit a fi de succes, compania reusind sa obtina locul 3 si o cota de piata de aproximativ 10%, fiind astfel una dintre putinele companii care si-au indeplinit obiectivele anuntate la inceputul lansarii campaniei.

"Rezultatele obtinute in primul trimestru al anului curent sunt conform asteptarilor. Nu am planificat o crestere mare pentru segmentul asigurarilor generale, pentru ca strategia pentru anul acesta prevede, in principal, o crestere profitabila, prin respectarea cu strictete a regulilor de subscriere a politelor de asigurare. De asemenea, ne-am asumat rolul de educare a pietei, prin introducerea in premiera a asigurarii CASCO cu franciza, pe toate canalele de distributie, fara nicio exceptie", a completat Tudor Moldovan.

Generali Asigurari este parte a grupului international Generali, unul dintre cele mai vechi grupuri de asigurari din lume. Cu o intrerupere in perioada comunista, compania este prezenta pe piata romaneasca incepand cu anul 1835. Reteaua teritoriala a Generali Asigurari este compusa din 84 de agentii si puncte de lucru, iar portofoliul companiei include astazi toate tipurile de asigurari.

Generali Group este unul din liderii sectorului de asigurari din intreaga lume, cu o experienta de 176 de ani in domeniul asigurarilor. Generali Group are 344 companii consolidate, dintre care 126 de holdinguri financiare si 113 societati de asigurare, peste 54 de milioane de clienti in intreaga lume si 66 000 de angajati.

SMART financial - www.SMARTfinancial.ro ©