Agenţia de evaluare financiară Fitch Ratings a revizuit în creştere ratingul pentru datoriile termen lung ale Renault SA, al doilea producător auto din Franţa, de la BB la BB plus, cu perspectivă stabilă, în urma vânzării unei părţi din participaţia pe care o deţine la Volvo, pentru 3,01 miliarde de euro, se arată într-un comunicat al agenţiei de evaluare financiară.
"Vânzarea participaţiei nu reprezintă o surpriză, iar reducerea datoriei sub 3 miliarde de euro va permite Renault să ajungă la un nivel al datoriei comparabil ratingului BB plus, de care beneficiază şi PSA Peugeot Citroen (cel mai mare producător auto din Franţa)", a declarat analistul Eric Vogeler.
Renault a precizat joi că a vândut 302,9 milioane acţiuni clasa B la un preţ de 93 de coroane fiecare, fără a preciza cine a cumpărat acţiunile "Valoarea tranzacţiei s-a ridicat la 28,2 miliarde de coroane suedeze, adică aproximativ 3,01 miliarde de euro", a indicat Renault într-un comunicat.
"Fondurile strânse vor consolida bilanţul Renault în vederea lansării noului nostru plan strategic anul viitor", a explicat directorul general de la Renault, Carlos Ghosn.
Grupul Renault urmează să prezinte în luna februarie 2011 noul său plan strategic, după ce planul pentru perioada 2006-2009 a fost abandonat din cauza crizei. Renault a anunţat că intenţionează că vândă investitorilor instituţionali 14,9 la sută din capitalul şi 3,8 la sută din drepturile de vot pe care le deţine la Volvo AB, dar că va păstra 6,8 la sută din capital şi 17,5 la sută din drepturile de vot la producătorul suedez de camioane.
De fapt, grupul francez şi-a vândut toate acţiunile clasa B pe care le deţinea la Volvo AB, acţiuni care nu oferă decât o zecime din drepturile de vot conferite de acţiunile ordinare, dar şi-a păstrat toate acţiunile ordinare clasa A. Renault deţinea o participaţie de 21,7 la sută din acţiunile Volvo AB încă din 2001, an în care şi-a vândut divizia Renault Trucks către compania suedeză.
Renault a revenit pe profit în primul semestru din 2010, raportând un profit net de 780 milioane de euro, comparativ cu pierderile de 2,73 miliarde de euro din urmă cu un an, iar veniturile au crescut cu 23 la sută, la 19,7 miliarde de euro.
Livrările au crescut cu 22 la sută, în principal datorită expansiunii de 46 la sută în Asia şi Africa şi de 22 la sută în Europa.
Piaţa auto din Europa a înregistrat o creştere de 0,6 la sută în primul semestru din 2010 dar vânzările din acest an vor scădea probabil cu şapte la sută, conform estimărilor Asociaţiei producătorilor auto europeni. Daciei, societate cu o vechime de 42 de ani, a fost preluată de Renault în anul 1999.
Material furnizat de Agerpres si citat de SMARTfinancial.ro.