|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
|
Adaugat in data de 28-11-2011 |
Mazda i-ELOOP - primul sistem de franare regenerativa pentru un automobil, care are la baza un capacitor
Alte stiri la aceasta categorie
Mazda Motor Corporation a dezvoltat primul sistem de frânare regenerativă din lume, destinat unui automobil, care foloseşte un capacitor. Acest sistem revoluţionar, denumit de Mazda “i-ELOOP” (intelligent Energy Loop), va fi introdus pe modelele de serie ale constructorului începând cu anul 2012. În condiţiile de condus de zi cu zi, cu accelerări şi frânări dese, “i-ELOOP” îmbunătăţeşte consumul de combustibil cu aproximativ 10%.
Frânele regenerative de la Mazda sunt unice pentru că folosesc un capacitor, o componentă electrică ce poate stoca temporar o cantitate mare de energie electrică. Comparativ cu bateriile, capacitoarele pot fi încărcate şi descărcate rapid şi în plus sunt rezistente la un număr mare de cicluri de încărcare-descărcare. “i-ELOOP” transformă eficient energia cinetică a automobilului în energie electrică, în timp ce acesta frânează şi foloseşte curentul stocat în capacitor pentru a alimenta sistemele de climatizare, audio şi alte componente electrice.
Sistemul de frânare regenerativă creşte în notorietate ca tehnologie destinată economisirii combustibilului. în general, acest sistem foloseşte un motor electric sau un alternator pentru a genera electricitate pe măsură ce vehiculul decelerează, recuperând astfel o parte din energia cinetică a vehiculului. Sistemele de frânare regenerativă din vehiculele hibride folosesc în general un motor electric de mari dimensiuni şi o baterie dedicată.
Mazda a studiat procesele de accelerare şi decelerare ale automobilului şi a dezvoltat un sistem foarte eficient care recuperează rapid o cantitate mare de electricitate de fiecare dată când vehiculul decelerează. Spre deosebire de hibride, sistemul Mazda nu necesită un motor electric şi o baterie dedicate.
“i-ELOOP” integrează un alternator cu tensiune variabilă de 12-25V, un capacitor electric cu două straturi şi rezistenţă redusă şi un convertor curent continuu/curent continuu. “i-ELOOP” începe să recupereze energia cinetică din momentul în care şoferul ridică piciorul de pe pedala de acceleraţie şi vehiculul începe să decelereze.
Alternatorul generează electricitate până la 25V pentru o eficienţă maximă, înainte să îl trimită către capacitor (EDCL) pentru stocare. Capacitorul, care a fost dezvoltat pentru a fi utilizat într-un autovehicul, poate fi încărcat la nivel maxim în decurs de câteva secunde. Convertorul transformă energia electrică din 25V în 12V, înainte ca aceasta să fie distribuită direct componentelor electrice ale vehiculului.
Sistemul încarcă, de asemenea, bateria automobilului, dacă este necesar. “i-ELOOP” intervine ori de câte ori maşina decelerează, eliminând astfel situaţia în care motorul consumă combustibil în plus pentru a produce electricitate. În consecinţă, în condiţii de trafic intens, consumul de combustibil este îmbunătăţit cu aproximativ 10%.
Numele “i-ELOOP” este o adaptare a expresiei “Intelligent Energy Loop” (circuit inteligent de energie) şi reprezintă intenţia Mazda de a eficientiza fluxul de energie într-o manieră inteligentă.
“i-ELOOP” funcţionează de asemenea împreună cu sistemul unic Mazda “i-stop” care extinde perioada în care maşina este oprită automat în trafic.
Mazda lucrează în direcţia maximizării eficienţei automobilelor cu motoare cu combustie internă prin intermediul tehnologiei revoluţionare SKYACTIV. Combinând-o cu i-stop, i-ELOOP şi alte elemente electrice care îmbunătăţesc consumul de combustibil prin eliminarea consumului inutil, Mazda depune eforturi pentru a livra vehicule cu performanţe de mediu excelente şi care generează senzaţia Zoom-Zoom tuturor clienţilor.
Sistemul “i-ELOOP” îşi va face debutul mondial la Salonul Auto de la Tokio, înglobat în modelul concept TAKERI, un model de clasă medie de generaţie viitoare, care integrează tehnologia SKYACTIV şi limbajul de design KODO – sufletul mişcării..
|
|
» Adauga comentariul tau |
Comentarii |
|
|
Eajayy
Π½Π°ΠΏΠΈΡΠ°Π»: (2 ΡΠ½Π²Π°ΡΡ 2013 02:13)ΠΡΠ±Π»ΠΈΠΊΠ°ΡΠΈΠΉ: 0, ΠΊΠΎΠΌΠΌΠ΅Π½ΡΠ°ΡΠΈΠ΅Π²: 0, Π³ΡΡΠΏΠΏΠ°: ΠΠΎΡΡΠΈbuy cheap ciails on line where to buy ciails in india where can i buy ciails in las vegas mail order ciails generic ok buy ciails online ciails generico sicuro online buy generic ciails canada how to buy real ciails onlineon what part of the nephron does lasix furosemide work tab lasix 40 mg buy lasix canada cheap lasix no prescription canadian pharmacy lasix convert iv lasix to po lasix precio lasix 40 mg what does a furosemide pill look likewhere can i buy prednisone 5mg prescription without start prednisone buy online prescription schedule prednisone online buy no prescription s buy prednisone for dogs prescription vs prednisone order online prescription no prednisone discount 10 day dose pack directions 12 mg complications prednisone online no prescription order buy prednisone buy from for dogs infection no prescription | |
|
Simone
Real exterior, fake ientrior? What a joke. Is this a Honda concept? lol. Such a waste of my time. I'm glad this piece of shit company lost over a billion dollars.Time to sell yourself to the chinese or indians. Ford learnt its lesson. GM is losing share daily. Chrysler/Fiat is a complete joke, I doubt the tie up will last 5 years. Maybe Youngman or Great Wall will snap you up. They get some ford tech and japanese supply chain experience. I see that happening.
|
Lois
When you think about it, that's got to be the right anwesr.
|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
Recomanda aceasta pagina |
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat. |
|
|
|
|