Viitorul arată bine pentru Mazda3, compania pregătindu-se să aniverseze săptămâna viitoare cel de-al zecelea an al celui mai bine vândut model al său. În urmă cu un deceniu, pe 25 iunie 2003, prima Mazda3 a ieşit de pe linia de producţie de la Hofu, Japonia. Iar de atunci a continuat să sfideze convenţionalul, crescând în preferinţele şoferilor de pe glob şi câştigând 136 de premii până în prezent.
Înglobând o combinaţie foarte actuală de design, performanţă şi calitate, varianta iniţială Mazda3 a revoluţionat segmenul compact la nivel global. Fiind unul dintre modelele din prima generaţie Zoom-Zoom, compacta sportivă a fost un succes major cu 2,2 milioane de unităţi vândute din prima generaţie.
Următorul model, lansat în 2009, a fost proiectat sub conceptul Sustainable Zoom-Zoom, strategia Mazda de construi modele mai uşoare, mai sigure şi cu un consum mai redus fără a face compromisuri caracteristicilor fundamentale Mazda, de plăcere a condusului şi de fiabilitate. Cea de-a doua generaţie Mazda3 a avut un design inspiraţional şi sportiv şi a îmbunătăţit şi mai mult performanţele şi manevrabilitatea, fiind în acelaşi timp mai prietenoasă cu mediul ca oricând, mulţumită tehnologiei unice i-stop, sistemul de start/stop automat cu cea mai rapidă pornire din lume.
Modelul a stabilit şi referinţe de siguranţă, integrând tehnologii de siguranţă activă de ultimă oră, cum ar fi Rear Vehicle Monitoring (RVM), care a primit premiul Euro NCAP Advanced şi a fost primul de acest fel din segment, şi sistemul de faruri adaptive. Ulterior Mazda3 a primit cotaţii de siguranţă de top la nivel mondial, inclusiv numărul maxim de 5 stele la Euro NCAPDin punct de vedere al popularităţii, a doua generaţie a continuat trendul primei şi a contabilizat 1,4 milioane de unităţi vândute la nivel global până în prezent.
A fost chiar cel mai bine vândut automobil din Australia în 2011 şi 2012. Tot timpul Mazda3 şi-a menţinut fiabilitatea sinonimă cu brandul fiind spre exemplu cel mai bine cotat model în studiul J.D. Power 2011 de satisfacţie a clienţilor din Germania, după ce a fost clasată pe primul loc în topul compactelor cu un an în urmă.
“Mazda3 a fost un succes major pentru noi şi este un model de referinţă în gama noastră”, declară Jeff Guyton, Preşedinte şi CEO Mazda Motor Europa. “Întotdeauna ne-am propus să depăşim aşteptările clienţilor cu Mazda3 şi avem de gând să continuăm să ridicăm ştacheta în segmentul compact, care este foarte competitiv. Privim spre un nou deceniu incitant.”.