transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Curs Valutar 19-04-2024 4.6625 lei 4.9763 lei

 



A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

Inele de logodna

Imobiliare, real estate

cosuri cadou Gourmetgift

Laronef

Contabilitate Constanta

service frigidere reparatii

Expert Contabil Constanta

Servicii curatenie Cluj

Deblocari usi metalice

Asfaltari Bucuresti

lac de pescuit cluj

Info, blog

reparatie frigidere Bucuresti

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
Stocheaza documente in cloud


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 13-08-2013

Piata leasingului financiar din Romania - scadere de 16% a finantarilor noi, in S1, 2013

Piata leasingului financiar din Romania - scadere de 16% a finantarilor noi, in S1, 2013

La 30 iunie 2013, piaţa de leasing financiar din România a înregistrat un volum total nou finanţat în valoare de 546 milioane Euro, în scădere cu 16% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2012.

Un motiv obiectiv care a afectat negativ şi direct finanţarea pieţei de leasing în domeniul vehiculelor rulate îl constituie instituirea timbrului de mediu în baza O.U.G. 9/2013.
 
Un alt factor îl constituie scăderea volumului de achiziţii de vehicule noi, indiferent de sursa de finanţare (vezi date APIA), în contextul în care finanţarea domeniului transportatorilor rămâne o nişă de interes major pentru societăţile de leasing financiar.

Astfel, finanţările acordate în primele 6 luni ale anului 2013 s-au îndreptat către diverse domenii, cel al mijloacelor de transport rămânând în continuare cu o pondere majoritară de 73% (400 milioane Euro) în comparaţie cu finanţarea echipamentelor în pondere de 24% (133 milioane Euro) şi a sectorului imobiliar cu o pondere de  3% (13 milioane Euro). 

În domeniul finanţării mijloacelor de transport se observă păstrarea unui interes relativ constant al pieţei în finanţarea majoritară a autoturismelor (56%) urmată de finanţarea vehiculelor comerciale grele (peste 3,5 tone - 26% ), a vehiculelor comerciale uşoare (sub 3,5 tone - 15%) precum şi a altor categorii de vehicule (3%).

În contextul economic şi politic al anului 2013 finantarea echipamentelor agricole este în creştere de la 18% la 20% în trend similar cu finanţarea echipamentelor destinate industriei de prelucrare a lemnului (creştere de la 2% la 5%), cu finanţarea tehnologiei din domeniul energiei (creştere  de la 8% la 15%, a echipamentelor office si IT (creştere de la 2% la 4%) şi a service-urilor auto (creştere de la 1% al 4%). În acelaşi context menţionat, ponderea finanţării altor sectoare industriale este în scădere dupa cum urmează: sectorul construcţiilor de la 33% la 18%, linii tehnologice ale industriei alimentare de la 5% la 4%. Finanţarea celorlalte sectoare ale economiei păstrează o pondere relativ constantă (9% industria metalurgica, 2% industria tipografica , 1% industria de mobila), precum şi alte domenii.

Finanţarea sectorului imobiliar nu a depăşit minimul istoric din 2012 fiind astfel în concordanţă cu contextul general al pieţei imobiliare din România.



Clienţii persoane juridice au atras cea mai mare pondere (97%) din totalul finanţărilor, urmaţi de persoanele fizice (3%). Estimăm că implementarea regulilor impuse prin Regulamentul 17 al BNR începând cu luna ianuarie 2013 este un criteriu ce a condus la scăderea volumului finanţărilor, mai ales a celor destinate persoanelor fizice.

Durata de finanţare cea mai des întâlnită este de 4-5 ani (26%), urmată de 3-4 ani (25%), 2-3 ani (21%), 5-7 ani (11%), 1-2 ani (10%), 1 an (4%) şi 7-15 ani (3%). Această ultimă perioadă este caracteristică finanţării sectorului imobiliar.

Portofoliul total al pieţei de leasing la iunie 2013 este de 2.525 milioane Euro din care companiile membre ALB detin 2.183 milioane Euro (86%), iar companiile neafiliate 342 milioane Euro (14%). Cea mai mare cotă de piaţă este înregistrată de sectorul companiilor subsidiare ale băncilor, cu 62% din total, urmat de sectorul companiilor captive producătorilor cu 24% şi de sectorul companiilor independente, cu 14%.

ALB reprezintă 86% din piaţa de leasing financiar din România.

ALB este membră a Federaţiei Europene a Asociaţiilor Societăţilor de Leasing – Leaseurope şi coordonează Grupul de lucru CEE al Leaseurope prin Secretarul General.

.


 » Adauga comentariul tau Comentarii 
 
 
» adauga
Dede
7 de junho de 2012 - 18:56 Ole1 Elias, gostei do atigro. Realmente a estrutura de um post e9 muito importante, pois, ale9m de ter layout organizado, o post e9 a porta de entrada e forma de fazer que o leitor comente e sempre volte. Recentemente procurei optar por uma nova forma de construir um atigro e acabei optando por um em forma de lista. Os dois atigros ficaram f3timos e deram bons resultados.
Sangeeta
If Media-Com and WNIR were so bad, why did that clown stay around for nealry 20 years? Too bad he did not invest that payola money he received in the 1950's. He could have retired comfortably instead of pushing 80 years old and must still work. Howie Chizek will always reign in Akron. You can't spell AKRON without hOwARd chizeK and wNir....
Christiana
Great article but it didn't have eve-rthingyI didn't find the kitchen sink!
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar