Începând cu 1 octombrie 2015, Banca Comercială Română (BCR) elimină comisioanele de retragere numerar si interogare sold la ATM-urile BCR prin cardurile de debit, plătile intrabancare în lei si valută prin Click 24 si Touch 24Banking, pentru persoane fizice.
Noua ofertă de cont curent încurajează operatiunile prin intermediul canalelor alternative si vine cu o serie de modificări în zona comisioanelor încasate pentru retragerile de numerar de la ghiseu si de la ATM-urile altor bănci, dar si pentru plătile intra & interbancare la ghiseele băncii.
“Satisfactia clientilor nostri se află în centrul preocupărilor noastre si de aceea venim cu această ofertă clară, simplă si usor de înteles. Suntem cea mai mare bancă din România si este parte din misiunea noastră să încurajăm românii să folosească serviciile financiare în fiecare zi. Mai mult decât atât, ne dorim să contribuim la schimbarea felului în care clientii fac banking, prin stimularea utilizării cardurilor de debit si, efectuării de operatiuni prin Internet Banking. De aceea, am redefinit oferta noastră de cont curent si tranzactii, bazându-ne pe un principiu simplu: dezvoltarea si reducerea costurilor operatiunilor efectuate prin canale alternative si cresterea costurilor pentru operatiunile la ghiseu. Astfel, clientii nostri vor câstiga timp, iar consilierii nostri îi vor ajuta să ia cele mai bune decizii pe plan financiar”, a declarat Dana Demetrian, Vicepresedinte Retail & Private Banking, BCR.
Modificarea comisioanelor pentru operatiunile de cont curent este etapa premergătoare lansării noului cont curent cu costuri zero si a pachetelor de cont curent, lansare programată pentru începutul lunii decembrie 2015.
Clientii BCR vor beneficia, de o ofertă simplificată de pachete de cont curent si de servicii la preturi competitive, iar BCR continuă să optimizeze procesele de deschidere de conturi în unitătile bancare.
Astfel, începând cu luna decembrie a acestui an, un client va putea să îsi deschidă un nou cont curent cu card de debit atasat, emis instant, în mai putin de 10 minute.
De-a lungul timpului, gradul de bancarizare al populatiei din România a crescut de la 54% în 2008 la 63% în 2015. În ceea ce priveste gradul de utilizare al conturilor curente, dacă în 2008 doar 29% dintre români detineau un card de debit, în 2015 acest grad de utilizare a crescut la peste 51%. Aceste evolutii sustin cresterea apetitului pentru produsele financiare precum si apropierea treptată a comportamentului românilor de cel al rezidentilor statelor vest-europene.
Astfel, uniformizarea costurilor pentru cele mai frecvente operatiuni efectuate de clienti (retrageri de numerar, interogarea soldului la ATM-urile BCR si plătile prin Internet Banking), cât si lansarea noii oferte si pachete de cont curent sunt parte din strategia BCR de fidelizare si recompensare a propriilor clienti, fiind deopotrivă o măsură menită să sustină în continuare cresterea nivelului de utilizare a produselor bancare a întregii populatii..