Curs Valutar -- lei lei

 




A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

avocat Timisoara avocati

Piese Auto Online

Transport caini si pisici

Reparatii usi

Generator KIPOR

Declaratia 200

Dotari Saloane

Cosuri cadou de la Boutique Cadeaux

Curierat rapid Bucuresti

Tigara Electronica Smokemania

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
gazduit de www.simpliq.ro


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 09-10-2016

Studiu BCR: tinerii romani sunt atrasi de instrumentele financiare moderne

Studiu BCR: tinerii romani sunt atrasi de instrumentele financiare moderne

Studiul “Percepția tinerilor despre sistemul bancar din România”, realizat de Banca Comercială Română (BCR), oferă o imagine despre nivelul actual de cunoștințe și comportamentul tinerilor din România, în raport cu instituțiile financiare.

Astfel, 57% dintre tinerii de 14-19 ani din România sunt clienți ai unei bănci, procent care crește la 92% pe segmentul de vârstă 20-25 de ani. 51% dintre tinerii de 20-25 de ani sunt angajați, iar 58% câștigă cel puțin 1.000 de lei, lucru care îi determină să-și completeze veniturile din salariu dinspre familie (47%), ponderea totală a celor care primesc bani de la familie, pe această grupă de vârstă, fiind de 67%. Acesta este și unul dintre motivele pentru care, în cazul tuturor tinerilor de până în 25 de ani, educația financiară provine, predominant, din familie (80%), în timp ce școala deține o pondere de numai 15%.

“Educația financiară a tinerilor, și nu numai, este una dintre prioritățile strategice ale Băncii Comerciale Române. De aceea, am decis să ne implicăm din ce în ce mai puternic în dezvoltarea unor programe dedicate, menite să-i încurajeze pe tineri să-și ia viața în mâini, cât mai devreme posibil, să gândească responsabil, analitic și antreprenorial.

Avem nevoie să pregătim noua generație pentru provocările societății, mai ales a celei românești, aflată încă în plină reașezare. Este și motivul pentru care, pentru cel de-al cincilea an la rând, BCR a organizat, de-a lungul verii, două programe distincte de internship plătit, unul pentru liceeni și unul pentru studenți, în urma cărora zeci de tineri din întreaga țară au învățat, din interiorul cele mai mari bănci din România, ce înseamnă responsabilitatea financiară și cum funcționează sistemul bancar”, a declarat Ionuț Stanimir, purtător de cuvânt al BCR.



Studiul “Percepția tinerilor despre sistemul bancar din România” a fost realizat la sfârșitul lunii august, în rândul și cu sprijinul tinerilor participanți în cadrul programelor Summer Job and Learn @BCR, fiind colectate 1.968 de chestionare valide, din care 32% din București, iar 68% din restul țării.

Iată alte concluzii interesante desprinse în urma acestui sondaj:

63% dintre tinerii de 14-19 ani au călcat pragul unei bănci în ultimele trei luni, nivel care urcă la 78% pentru 20-25 de ani

66% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 14 și 25 de ani dețin un cont curent la o bancă din România, 45% sunt titulari ai unui card de debit, iar aproximativ
30% folosesc internet banking

44% dintre cei de 20-25 de ani folosesc internet banking-ul, procent care scade la numai 14% pentru 14-19 ani. Mobile banking-ul are un grad de utilizare de 29,5% (20-25) și 12,5% (14-19)

Cu toate acestea, 29% dintre tinerii de 20-25 de ani folosesc internetul pentru a plăti facturi și a face transferuri, iar 59% fac diverse achiziții online, procent care se situează la o cotă de 40% în cazul adolescenților (14-19 ani).

Principala doleanță a tinerilor, în raport cu o bancă, ține de calitatea serviciilor și a personalului (30%), urmată de un nivel bun al dobânzilor practicate și a comisioanelor (15%) și încredere (10%).

71% dintre tineri și-ar dori, ca soluții inovatoare, din partea unei bănci, autentificarea prin amprentă (71%), plata prin intermediul telefonului sau al ceasurilor inteligente în magazine și restaurante (55%), plăți de tip contactless în magazine (37%)

În ceea ce privește sursa veniturilor, 74% încă mai primesc bani de la familie (ambele grupe de vârstă), iar 81% încasează aceste fonduri cash

Indiferent de sursă, banii sunt cheltuiți, în principal, pe haine și încălțăminte (82% în cazul grupei de vârstă 14-19 ani, 81% pentru 20-25 de ani), ieșiri în oraș (81% - 14-19 ani, 84% - 20-25 ani) sau nevoi personale de îngrijire (74% - 14-19 ani, 80% - 20-25 ani)

Dacă ar putea pune bani deoparte, tinerii ar economisii pentru vacanțe (67%), studii sau cursuri specializate (44,5%) și îmbrăcăminte (37,7%)

Atunci când sunt conectați la internet, tinerii folosesc rețelele sociale (87%), caută informații (87%), ascultă muzică (78%), utilizează aplicații pentru mesaje (70%), trimit sau primesc emailuri (62%), vizionează canale TV sau filme (58%), fac tranzacții online (46%) și citesc presa online (45%).

Peste 53% își doresc să se angajeze încă din timpul studiilor, în timp ce 35% vor să își găsească un job după absolvirea lor.

La primul loc de muncă, tinerii își doresc să primească un salariu cuprins între 1.000 și 1.500 de lei (31%), 1.500 și 2.000 de lei (25%) și de peste 2.500 de lei (21%). În cazul grupei de vârstă 20-25 de ani, așteptarea privind salariile de peste 2.000 de lei e ceva mai mare.

.


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar