Magazinele online se pregatesc in prezent pentru Black Friday 2016, evenimentul anului in shoppingul online. Pe sectorul electroIT, pe langa laptopuri si smartphone-uri, magazinele vor pune accent intens pe categoria electrocasnicelor mari.
Romanii profita de Black Friday pentru a-si dota locuinta cu electrocasnice noi - frigidere, masini de spalat rufe, produse pentru gatit etc. Incorporabilele castiga mult teren in acest sector, iar nise precum uscatoarele de rufe si masinile de spalat vase devin de asemenea tot mai interesante pentru clienti.
Fara indoiala, aparatele frigorifice sunt printre cele mai "vanate" produse de Black Friday. Romanii cauta in special produse cu tehnologie avansata, de ultima generatie, de la marci cunoscute. Daca in mod normal aceste produse sunt poate mai greu accesibile, de Black Friday exact pe aceasta categorie se inregistreaza cele mai mari reduceri de pret. Magazinele online isi permit sa aiba o marja mica de profit datorita volumelor foarte mari, la fel si producatorii si distribuitorii.
Este de asteptat ca de Black Friday 2016 foarte cautate sa fie frigiderele dotate cu sisteme No Frost si cele cu clase de consum foarte bune. Consumatorii sunt tot mai atenti la astfel de detalii si isi doresc bunuri de folosinta indelungata pe care sa le poata folosi pe termen lung ("validand" practic numele acestei categorii, prin utilizarea pe termen lung). Un alt astfel important este cel legat de garantie - un aparat frigorific care vine "la pachet" cu garantie promotionala de 5 ani este o alegere mult mai probabila pentru client.
Ca si in anii trecuti, cel mai probabil reducerile vor ajunge la multe zeci de procente, mai ales la produsele din categoriile superioare de pret si calitate. Pentru a nu rata cele mai bune promotii, cei interesati este bine sa consulte website-urile specializate in prezentarea diverselor oferte. O alta idee este abonarea la serviciile de newsletter ale magazinelor online.
Din pacate, din graba de a alege cele mai tentante reduceri pana nu se epuizeaza stocurile, multi clienti fac alegeri neinspirate, punand rapid in cosul de cumparaturi produse, fara a analiza cu atentie toate detaliile. Este astfel de preferat ca studierea pietei sa fie facuta din timp, inainte de Black Friday. Exista numeroase resurse de idei de shopping si prezentari de produse asa cum este Besty.ro, website ce face inclusiv analize comparative ale produselor pe diverse segmente, de la frigidere si pana la vopsele de par..