transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Curs Valutar 18-04-2019 0 lei 0 lei

 




A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

avocat Timisoara avocati

cosuri cadou Gourmetgift

Contabilitate Constanta

service frigidere reparatii

Inseo.RO

Curierat rapid Bucuresti

Expert Contabil Constanta

Transport caini

Tigara Electronica Smokemania

Deblocari usi metalice

ponturi pariuri sportive

Generatoare curent

BaniiNostri.ro

reparatie frigidere Bucuresti

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
gazduit de www.simpliq.ro


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 21-03-2016

Impactul TIFF in economia Clujului: 7,5 milioane de euro

Impactul TIFF in economia Clujului: 7,5 milioane de euro

Festivalul International de Film Transilvania (TIFF) generează un impact economic de 7,5 milioane de euro. Cifra provine dintr-un studiu al Facultătii de Business din cadrul Universitătii „Babes-Bolyai”, care a analizat fondurile investite în economia locală pentru organizarea festivalului, taxele si impozitele locale generate de activitătile în directă legătură cu festivalul, dar si banii cheltuiti de participanti.

„TIFF a stabilit noi standarde în organizarea de evenimente la un nivel profesionist si a pus pe harta orasului noi spatii pentru desfăsurarea acestora, contribuind la dezvoltarea infrastructurii culturale. Festivalul a generat efecte importante în comunitate si prin educatie, si prin implicarea în proiecte sociale.

Era deja cunoscut faptul că TIFF a ajuns, în 15 ani, cel mai important brand cultural al orasului si unul din cele mai apreciate si respectate festivaluri de film din lume. Am fost însă curiosi să vedem efectele TIFF asupra orasului dintr-o perspectivă de business, văzând numărul mare de invitati români si străini, precum si turisti, care vin anual la festival”, declară Tudor Giurgiu, presedintele festivalului.

„Acest studiu ne permite să evaluăm în mod obiectiv valoarea pe care festivalul o aduce orasului în care a crescut si pe care îl consideră adevărata sa casă. Studiul UBB confirmă că TIFF este un brand local si un proiect cultural prioritar pentru oras, iar cifrele demonstrează dezvoltarea economică pe care festivalul o generează: turisti, încasări si vizibilitate pentru toti partenerii nostri si pentru comunitatea locală în general”, declară Cristian Hordilă, managerul TIFF.

Documentul arată că ponderea clujenilor în totalul participantilor la TIFF se situează între 81% si 85%, restul participantilor fiind turisti din alte judete sau din străinătate.

Conform studiului, turistii sunt preponderent persoane cu venituri ridicate, peste medie, 48% dintre ei alegând să se cazeze la hoteluri si pensiuni pentru o perioadă de 3 sau 4 nopti, la un tarif mediu de 94,8 lei / noapte. În timpul petrecut în Cluj, 70% dintre turisti văd cel putin 2 filme pe zi, iar 40% văd cel putin 3 filme. Rămâne însă suficient timp pentru a face cumpărături (8% din vizitatori) sau a iesi în oras alături de prieteni (57,9%) – ceea ce înseamnă că 66% dintre turistii atrasi la Cluj de festival reprezintă o sursă de venituri pentru localuri sau magazine din oras. Ei cheltuiesc în medie 57,6 lei/persoană pentru masa, la care se adaugă costul biletului la film si transportul.

În plus, aproximativ 20% dintre turisti sunt public nou, veniti pentru prima dată la Cluj datorită TIFF.

La încasările provenite direct de la vizitatori se adaugă sumele cheltuite de rezidenti. Clujenii participă în medie la 5 zile ale festivalului, respectiv la 1,42 de evenimente/zi. Studiul arată că 80% dintre ei realizează si alte activităti cu prilejul iesirilor la film, plătind în medie 49,5 lei pentru bunuri si servicii ca urmare a participării la un eveniment al festivalului.

Studiul a măsurat si perceptiile participantilor cu privire la impactul festivalului asupra economiei si scenei culturale locale. Astfel, majoritatea respondentilor consideră că TIFF atrage investitii în oras si încurajează localnicii să dezvolte noi activităti economice, dar si că introduce problema infrastructurii pe agenda autoritătilor locale. În ceea ce priveste scena culturală locală, studiul arată că, pe lângă oferirea unor alternative de petrecere a timpului liber, acesta creste nivelul de educatie si cultură, contribuie la dezvoltarea vietii culturale a Clujului si la promovarea culturii locale si facilitează comunicarea si dezvoltarea relatiilor la nivel social.

Peste 50% dintre respondenti afirmă că TIFF este un simbol cultural pentru Cluj, însă este covârsitoare proportia, de 90%, a celor care au o impresie bună sau foarte bună despre festival, în urma participării.

Cei mai multi participanti la TIFF sunt din categoria de vârstă 26-35 de ani, cu venituri peste medie si cu studii superioare (aproximativ 45% din total). Spectatorii sub 25 de ani reprezintă 27% din publicul festivalului, iar cei între 36 si 45 de ani aproximativ 15% din total. Pe toate grupele de vârstă, 86% din spectatorii TIFF sunt persoane care au cel putin studii universitare.

Cercetarea Facultătii de Business din cadrul UBB a fost realizată cu suport logistic si tehnic oferit de UPC România si Samsung România, pe un esantion reprezentativ de peste 1.000 de persoane, dintre care 828 participanti la TIFF cu domiciliul stabil în Cluj-Napoca în ultimele 6 luni înaintea festivalului, inclusiv studenti, si 178 de participanti proveniti din alte orase si din străinătate. Studiul a fost realizat de către o echipă formată din membrii departamentului de Servicii de Ospitalitate al Facultătii de Business, sub coordonarea conf. univ. dr. Adina Negrusa si a conf. univ. dr. Valentin Toader.

„Am lucrat doi ani la acest studiu, în 2014 si 2015, pentru că am dorit să verificăm validitatea rezultatelor de la editie la editie si să oferim o analiză cât mai corectă si concretă. Cercetarea confirmă impactul economic al festivalului si valoarea pe care acesta o aduce comunitătii, dar si aprecierea de care TIFF se bucură în rândul publicului cu un nivel înalt de educatie”, explică Adina Negrusa.

La editia din 2015, TIFF si-a continuat cresterea si a stabilit un nou record de spectatori, cu peste 73.000 de bilete vândute, 110.000 de participanti (incluzând toate evenimentele gratuite, masterclass-urile, workshop-urile, lansările, expozitiile, concertele, petrecerile), 850 de profesionisti din lumea filmului invitati, 400 de proiectii si 223 de filme din 60 de tări. Echipa TIFF pregăteste acum editia cu numărul 15, care va avea loc la Cluj-Napoca între 27 mai si 5 iunie.

Festivalul International de Film Transilvania (27 mai – 5 iunie 2016) este organizat de Asociatia pentru Promovarea Filmului Românesc si Asociatia pentru Film si Cultură Urbană, cu sprijinul Centrului National al Cinematografiei, Ministerului Culturii si Primăriei Municipiului Cluj-Napoca.

.


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar