Gala Premiilor Inovaţiei, care a avut loc în data de 27 noiembrie în Amfiteatrul Bibliotecii Centrale Universitare din Bucureşti, a făcut un rezumat al campaniei 2013 și a adus recunoaștere celor mai buni inventatori români ai anului. Scopul campaniei a fost ca reuşitele inventicii româneşti să ajungă cunoscute marelui public din România, iar valorile care susțin știința și cercetarea românească să aibă parte de mai multă promovare și de mai mult suport financiar.
Juriul concursului a desemnat următorii câștigători:
• Premiul I – a fost acordat echipei MB TELECOM pentru Roboscan 2M Aeria, un sistem gândit pentru securitatea aeroporturilor, capabil să efectueze în câteva minute o „radiografie” a unui avion. Roboscan 2M Aeria este o invenţie care a schimbat „regulile jocului” la Salonul de la Geneva, fiind pentru prima dată în cei 40 de ani când acelaşi competitor, MBTelecom, a câştigat pentru a doua oară marele premiu la Salonul de Invenţii de la Geneva (dupa reușita asemănătoare din 2009).
• Premiul II – a fost acordat echipei PURTECH pentru Separator magnetic cu tambur rotativ, o invenţie cu aplicabilitate în mediu şi energie. Invenţia ajută în separarea magnetică a fracţiei feromagnetice utile din sterilul rezultat la extragerea minereului de fier.
• Premiul III – a fost acordat echipei MB TELECOM pentru Metodă şi sistem de securizare a utilizării cartelelor cu bandă magnetică, invenţie care se referă la o metodă de prevenire a furtului de informaţii stocate pe bandă.
În cadrul ceremoniei de premiere, directorul general al 3M România, Cătălin Velescu s-a declarat bucuros că, în urma acestei campanii, publicul român va asocia 3M cu spiritul inovaţiei. Alexandru Mironov, ambasadorul campaniei, a ţinut să sublinieze importanţa acestui demers, fiind pentru prima dată în România când o companie privată investeşte în promovarea potențialului inovator al românilor.
Lansată pe 10 aprilie anul acesta și desfăşurată la nivel naţional, campania a prezentat povești de succes ale inventatorilor români într-un demers unic de mediatizare, fiind cel mai ambiţios program de susţinere şi premiere a inventicii româneşti.
Prin cele trei componente principale ale sale (Concursul Premiile Inovaţiei, platformele www.inventamatori.ro şi www.premiileinovaţiei.ro şi Caravana Inovaţiei), campania a avut un parcurs excepţional pe durata celor 8 luni de desfăşurare: 230.000 de telespectatori, 550.000 de accesări online. Caravana Inovaţiei a parcurs 2.600 de km către cinci centre universitare importante ale ţării (Cluj, Timişoara, Iaşi, Braşov şi Bucureşti), iar timp de 9 zile, campania a fost vizibilă în cele mai frecventate mall-uri din Bucureşti. În total, mesajul campaniei a ajuns la peste 1.200.000 de persoane..