Curs Valutar 29-03-2017 4.1912 lei 4.5514 lei

 




A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

avocat Timisoara avocati

Piese Auto Online

Transport caini si pisici

Reparatii usi

Generator KIPOR

Declaratia 200

Dotari Saloane

Cosuri cadou de la Boutique Cadeaux

Curierat rapid Bucuresti

Tigara Electronica Smokemania

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
gazduit de www.simpliq.ro


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 11-05-2016

LinkedIn - Cum sa iti construiesti profilul pentru a fi recrutat mai rapid

LinkedIn - Cum sa iti construiesti profilul pentru a fi recrutat mai rapid
 Alte stiri la aceasta categorie

Platforma profesională LinkedIn a devenit o nouă piată a muncii, într-o variantă online în care, asemenea celei offline, angajatorii pot avea contact direct cu potentialii angajati, potrivit Smartree, unul dintre liderii din România pe piata de externalizare a proceselor de HR. Datele companiei arată, de asemenea, că domeniile în care se recrutează cel mai mult prin intremediul LinkedIn sunt software, HR, domeniul financiar-contabil si legal.

În România, doar o treime din persoanele angajate au un cont de LinkedIn (sub 2 milioane de profiluri vs. aprox. 6 milioane de contracte de muncă), însă amploarea acestei retele devine  tot mai mare, atât de partea specialistilor HR, care apelează la această sursă de candidati, cât si de partea candidatilor, care devin mult mai preocupati de completarea profilurilor, accesând periodic această platformă.

Recruiterii utilizează metode variate de căutare si abordare a potentialilor candidati, deoarece reteaua profesională permite accesul facil la profiluri de interes, care pot fi abordate în mod direct. Astfel, Smartree oferă câteva sfaturi legate de cum ar trebui să arate un profil de LinkedIn, pentru ca sansele de angajare să fie cât mai mari.

Cum ar trebui să arate un profil complet de LinkedIn

În ziua de astăzi, profilul de LinkedIn este locul ideal de întâlnire dintre cerere si ofertă pe piata muncii. ”Profilul de LinkedIn reprezintă cartea de vizită a oricărui candidat. El trebuie să fie completat în timp real, cât mai transparent din punct de vedere profesional, coerent formulat si să contină informatii reale si relevante pentru angajatori.

Toate aceste detalii ajută la remarcarea profilului tău de către angajatori, indiferent de industrie”, explică Raluca Penes, HR Coordinator, Smartree.

LinkedIn oferă multe sectiuni, pentru ca orice persoană să poată include în profil orice informatie care ar putea fi relevantă pentru angajatori. Însă unele sunt mai importante decât altele si necesită mai multă atentie, potrivit specialistilor.

”Zona de experientă profesională trebuie să cuprindă mai multe rezultate concrete – proiecte, abilităti – pe care le-ai obtinut pe parcursul evolutiei tale profesionale, decât atributii din fisa postului. Dar si restul rubricilor au importanta lor. Spre exemplu, în momentul în care recrutezi un inginer software, îi verifici studiile, proiectele în care a fost implicat si certificările. Cu cât profilul este mai complet, cu atât poate fi înteles mai bine si calibrat pe nevoia de recrutare a companiei angajatoare”, spune Raluca Penes.

O zonă care captează mai putin interesul unui recruiter este cea de recomandări bazate pe skill-uri. Acestea au o relevantă mai redusă, deoarce vin inclusiv de la persoane pe care nu le-ai cunoscut în mediul profesional, ci doar în mediul virtual. În plus, nu se poate verifica dacă sunt reale.

În schimb, o rubrică trecută adesea cu vederea, dar foarte importantă, este cea de Summary, care trebuie să contină un rezumat al experientei si intereselor, pentru a atrage atentia asupra profilului încă de la prima vizualizare. Specialistii Smartree recomandă ca această rubrică să fie completată, astfel încât recruiter-ului să îi fie cât mai usor de vizualizat si citit.

Fotografia de profil, obligatorie

Este foarte important ca profilurile de LinkedIn să fie ilustrate cu o fotografie, un alt element frecvent neglijat de către cei aflati în căutarea unui job, care trebuie să stie că profilurile care nu au poză sunt mai rar accesate fată de cele care au poză. Aceasta trebuie sa fie decentă, clară si încadrată într-un mediu profesionist.

Nu sunt recomandate pozele de grup, între prieteni, cele de familie, cu membrii acestora, sau cele realizate în cadrul anumitor evenimente personale. De asemenea, în cazul industriilor creative, precum publicitatea, PR-ul sau marketing-ul, pot fi postate fotografii care să ilustreze portofoliul, relevante pentru domeniul respectiv.

Headline-ul trebuie să indice functia si compania actuale

”Sectiunea care apare imediat sub nume, denumită headline, este extrem de relevantă în procesele de recrutare. Trebuie să fie în permanentă actualizată si să cuprindă atât functia actuală, cât si compania în cadrul căreia esti activ, deoarece recruiterii utilizează o serie de cuvinte cheie pentru identificarea potentialilor candidati, cuvinte care pot face referire atât la specializare sau functie, cât si la compania de la care îsi propun să recruteze noi angajati”, subliniază Raluca Penes.

Astfel, în ceea ce priveste headline-ul, nu este de dorit un copy-paste din CV, ci trebuie evidentiate skill-urile folosind cuvinte cheie specifice, care vor ajuta la indexare în momentul în care un recruiter va căuta ceva direct în zona de search a LinkedIn-ului.

Cum ”socializăm” pe LinkedIn

Interactiunea cu membrii din lista de contacte pe LinkedIn spune multe, având o anumită relevantă si în ceea ce priveste vizibilitatea profilului respectiv. Astfel, nu este suficient doar ca profilul să fie completat, iar activitatea constantă, sharing-ul de informatii, interese pot reprezenta un plus.

”Continutul informatiilor pe care le distribuim trebuie să fie strict profesional. Membrii pot deveni vizibili prin interactiunea constantă cu ceilalti, dar numai în aria corespunzătoare acestei platforme. LinkedIn este considerată a fi o piată a muncii în care avem optiunea de a publica în mod direct disponibilitatea noastră atât ca angajat, cât si ca angajator. Pentru o vizibilitate cât mai mare a profilului, recomandăm publicarea informatiilor care ne scot în evidentă atuurile”, mentionează Raluca Penes.

Smartree, unul dintre liderii din România pe piata de externalizare a proceselor de HR, a fost înfiintată în anul 2000 si oferă o gamă completă de servicii de externalizare, de la salarizare, administrare de personal, analiză si raportare pentru management, recrutare, muncă temporară, până la consultantă în domeniu. La baza serviciilor Smartree stau platforme proprietare de solutii informatice integrate, dedicate managementului resurselor umane.

Smartree procesează 450.000 de angajati anual si are peste 150 de clienti, în majoritate companii multinationale, dar si companii cu capital integral românesc. Smartree beneficiază de experienta si competentele a peste 80 de specialisti în payroll, administrare de personal, recrutare si muncă temporară.

.


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar