transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Curs Valutar 16-04-2024 4.6664 lei 4.9737 lei

 



A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

Inele de logodna

Imobiliare, real estate

cosuri cadou Gourmetgift

Laronef

Contabilitate Constanta

service frigidere reparatii

Expert Contabil Constanta

Servicii curatenie Cluj

Deblocari usi metalice

Asfaltari Bucuresti

lac de pescuit cluj

Info, blog

reparatie frigidere Bucuresti

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
Stocheaza documente in cloud


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 31-03-2008

La articolele vestimentare mai e loc de crestere online - interviu Roxana Cojocaru, Director Scarlet Clothing International

La articolele vestimentare mai e loc de crestere online - interviu Roxana Cojocaru, Director Scarlet Clothing International

Articolele vestimentare si cele alimentare sunt produsele despre care se considera, in general, ca nu se preteaza foarte bine mediului online. Scarlet Clothing International este compania care a pariat pe mediul online, deschizand in urma cu peste doi ani un magazin online pentru comercializarea brandului Tara Fashion. Roxana Cojocaru, Director Scarlet Clothing International, a raspuns intrebarilor despre rezultate si despre comertul online cu articole vestimentare, intr-un interviu realizat de SMARTfinancial cu ajutorul companiei GECAD ePayment.

In acest moment, articolele vestimentare, alaturi de cele din categoria alimente si bauturi inregistreaza vanzari reduse in mediul online. Ce parere aveti Dvs despre acest lucru?

Roxana Cojocaru: Depinde la ce va raportati. In comparatie cu produsele IT, de exemplu, evident ca vanzarile online de articole vestimentare sunt mult mai mici. Este totusi un segment in crestere, exista deschidere pentru acest comert. Conform statisticilor, in 2008 va fi o crestere de cel putin 20% a utilizatorilor de internet si o mai mare crestere a comertului electronic, inclusiv a comertului cu haine si accesorii. Marketing-ul joaca un rol foarte important.



Care a fost valoarea comertului electronic cu articole vestimentare si accesorii in 2007? Dar nivelul de crestere fata de 2006?

Roxana Cojocaru: Informatiile privind comertul online cu articole vestimentare in Romania sunt foarte putine. In ceea ce priveste Tara Fashion, in 2007 am inregistrat o crestere de 60% fata de 2006. In momentul de fata, comertul electronic reprezinta 35% din cifra noastra de vanzari lunare. Pentru 2008, estimam ca vanzarile online vor ajunge la 50%.

Cum arata piata europeana si SUA in ceea ce priveste vanzarile online de haine?

Roxana Cojocaru: Piata americana este cea mai mare in acest moment, comertul electronic cu haine fiind un segment foarte dezvoltat. Acest lucru se datoreaza si populatiei mai numeroase si ratei de penetrare a accesul la internet de 75% fata de 30% cat este la noi. Referitor la piata europeana in general, nivelul vanzarilor este mult deasupra celor din Romania, insa este mai mic decat cel inregistrat in cazul altor produse, precum IT sau bunuri de consum.

In acest moment exista destul de putine magazine online care comercializeaza haine. Care sunt motivele?

Roxana Cojocaru: Da, noi am fost primii in acest domeniu, am putea spune ca suntem pionieri si oarecum avangardisti. Care ar fi principalele motive? In primul rand as mentiona teama. Comercializarea de imbracaminte pe Internet este un segment care abia acum a inceput sa se dezvolte, nivelul vanzarilor este inca redus. Este greu sa iti faci un plan de afaceri pentru ca nu exista precedente. In plus, pentru deschiderea unui magazin online de imbracaminte este nevoie de o investitie considerabila si de o armata de oameni care sa sustina business-ul. De asemenea, hainele trebuie probate si de aici restul problemelor, cred.

Credeti ca va creste numarul acestora in 2008 - 2009?

Roxana Cojocaru: Posibil.

Care ar fi un top al articolelor vestimentare cu cele mai mari vanzari pe internet?

Roxana Cojocaru: Tara Fashion are vanzari bune la toate categoriile, dar cred totusi ca bluzele si camasile detin ponderea cea mai mare.

Care este cumparatorul-tinta al unui magazin online de articole vestimentare?

Roxana Cojocaru: Femeia ocupata, independenta si cu salariu de peste 1000 euro si intre 25 - 40 ani, din mediul urban.

Care este in acest moment atitudinea utilizatorului obisnuit fata de comertul electronic cu articole vestimentare si accesorii?

Roxana Cojocaru: Eu cred ca are o atitudine deschisa. Daca oferi produse si servicii de calitate, profesioniste, el va reveni si a doua oara. Primul pas este cel mai greu.

In mod normal, un producator isi deschide intai propriul magazin, clasic, apoi se gandeste la mediul online. Tara Fashion a intrat direct in online. Care au fost motivele care au stat la baza acestei decizii?

Roxana Cojocaru: Motivele au fost de ordin economic la vremea respectiva si faptul ca nu erai acceptat de nici un distribuitor daca nu erai un brand. In acelasi timp, am dorit foarte mult sa facem ceva nou iar fapul ca am fost primii a fost mai important. Ca producator era important sa-ti vinzi marfa si unde? Pe Internet. Provocarea a fost foarte mare si rezultatul a fost pe masura.

Care a fost evolutia www.tarafashion.ro de la lansare pana in prezent? Ce alte canale de vanzare mai folositi?

Roxana Cojocaru: Tara Fashion.ro a avut si are o evolutie foarte buna, inregistrand crestere in fiecare luna. In paralel, avem propria retea de magazine in tara, dar lucram si cu marii distribuitori Cora, Carrefour, Metro prin care vindem alte produse decit cele de pe site. Vrem ca marca Tara sa fie foarte cunoscuta in Romania.

Ce estimari aveti pentru anul 2008?

Roxana Cojocaru: Pentru 2008 am estimat o crestere de peste 50%.

Ce procent din vanzarile Dvs. se efectueaza cu plata prin card bancar? Care este valoarea medie a unei tranzactii?

Roxana Cojocaru: Plata online este inca un punct sensibil, nivelul platii prin card nu depaseste 2%. Clientii sunt inca neincrezatori in acest tip de plata. Consider ca platile online trebuie promovate mai mult. Valoarea medie a unei tranzactii este de aproximativ 80 RON.

Care sunt planurile de extindere ale afacerii pentru 2008? Doriti sa deschideti si magazine clasice sau sa va extindeti in afara tarii?

Roxana Cojocaru: In primul rand trebuie consolidata afacerea, apoi vom incepe si livrarea in strainatate Inca nu vom deschide magazine, cel mult un showroom de prezentare. In acest moment ne concentram pe atragerea si fidelizarea clientilor nostri.

 

Interviu realizat de SMARTfinancial si GECAD ePayment.
SMART financial - www.SMARTfinancial.ro ©

.


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar