STIHL România a demarat în 2015 investitii de aproximativ 850.000 de euro în reteaua sa de showroom-uri. Investitiile s-au concretizat în dotări cu sisteme de prezentare a produselor, mobilier pentru atelierele de service, semnalizare exterioară standardizată dar si în alte elemente de marketizare. Până în prezent au fost amenajate 15 magazine de referintă pe suprafete ce depăsesc fiecare 120 mp si ajung în unele cazuri până 200 de mp.
"Ne concentrăm pe dezvoltarea de astfel de magazine, adevărate centre de vânzare si consultantă pentru companiile si consumatorii casnici care detin sau se gândesc să achizitioneze motounelte. Aceste magazine sunt localizate în toată tara, cu precădere în marile orase resedinte de judet si în Bucuresti. Investitia în magazine vine cu un efort consistent atât din partea noastră, cât si de la partenerii pe care îi avem. O parte din dealerii nostri aveau deja prevăzute astfel de investitii, ceea ce denotă încă o dată aplecarea antreprenorială a acestora si dorinta de dezvoltare sub umbrela STIHL" declară Ioan Mezei, Director General STIHL România.
Noile spatii STIHL au un aspect vizual actualizat la tendintele retailului modern, dotarea din perspectiva gamei de produse este superioară standardului actual, iar spatiul dedicat motouneltelor STIHL este foarte generos.
Un alt program pe care STIHL îl dezvoltă intens în spatiul de service este cel de diagnoză tehnică. Investitiile în echipamentele de investigatie au fost initiate acum un an si vor continua în 2015, cumulând până la finalul anului aproximativ 50.000 mii euro. “Până la sfârsitul anului, 90 de ateliere STIHL din România vor avea echipamente IT cu soft specializat pentru service-ul modelelor de motounelte dotate cu subansamble electronice. Toate aceste reconfigurări tehnice împreună cu respectarea planului de business, vor duce în final la volume mai mari si la afaceri durabile" declară Ioan Mezei.
Este evident că pe piata din România concurenta devine din ce în ce mai puternică pe segmentul motouneltelor. Diferenta o face deja nivelul de calitate al serviciilor oferite de vânzătorii de astfel de echipamente. Alegerea unui echipament adecvat nevoilor fiecărui client tine de gradul de competentă a "omului de la raft" în cele mai multe cazuri, dar si de nivelul reputatiei în ceea ce priveste calitatea personalului din service. Toate magazinele care se vor deschise în cadrul acestui nou concept de reprezentantă STIHL în România vin în urma unui efort logistic, financiar, dar si al unuia educational. “Un rol important în reusita programului nostru de dezvoltare îl va avea si investitia în pregătirea personalului din reteaua distribuitorilor. Această pregătire va înseamna cresterea eficientei dealerilor, deci o performantă economică mai bună” adaugă Ioan Mezei.
În prezent, reteaua STIHL din România este formată din 200 de dealeri, care operează 300 de magazine si spatii de service. STIHL este o afacere de familie originară din Germania, fondată în 1926 de către Andreas STIHL. Veniturile grupului în 2013 au fost de 2,8 miliarde de euro, în crestere cu 1,4% fată de 2012. STIHL numără peste 13.800 angajati, detine 6 fabrici, 34 de centre nationale de vânzare, fiind în contact cu 120 de importatori si având o prezentă în 160 de tări. STIHL România este o companie detinută 100% de firma mamă si a fost înfiintată în 1997. În prezent STIHL România importă motounelte sub brandurile STIHL si VIKING..