În cadrul campaniei de comunicare „Pune preţ pe natură!”, parlamentarii, membrii Guvernului şi managerii celor mai importante companii care exploatează resursele naturale ale ţării au primit o cutie cu animale şi brazi în miniatură, obiecte realizate prin tehnica origami din hârtie ce imită bani. Cei 200 de destinatari au primit şi câte o scrisoare personalizată cu mesajul de a preţui natura la adevărata ei valoare şi de a contribui la conservarea ei.
Acţiunea de direct mailing şi-a propus să-i targeteze pe cei în măsură să implementeze şi să susţină măsuri care asigură un management durabil al ariilor naturale protejate din Munţii Carpaţi, precum:
(i) acordarea statutului de „politică publică” pentru domeniul administrării ariilor naturale protejate;
(ii) crearea Agenţiei Naţionale pentru Arii Naturale Protejate;
(iii) introducerea unei linii bugetare distincte pentru Conservarea biodiversităţii şi administrarea ariilor naturale protejate în cadrul bugetului central al Ministerului Mediului;
(iv) alocarea de resurse financiare pentru finanţarea administraţiilor de parcuri naţionale şi naturale.
Campania de comunicare „Pune preţ pe natură!” a fost lansată la începutul lunii noiembrie în cadrul unui eveniment ce a avut loc la Clubul Muzeului Naţional al Ţăranului Român. O componentă importantă a campaniei o reprezintă site-ul www.punepretpenatura.ro, care găzduieşte legislaţia în vigoare privind ariile protejate, dar şi soluţiile care ar putea aduce mai mulţi bani economiei naţionale. Pe site, vizitatorul poate găsi fotografii din ariile protejate din Munţii Carpaţi, articole informative despre managementul responsabil al resurselor naturale, harta ariilor naturale protejate şi studiul realizat în cadrul proiectului, care stă la baza tuturor estimărilor financiare.
Tot în cadrul campaniei de comunicare a fost organizat un concurs foto cu scopul de a prezenta bogăţiile naturale ale ţării prin intermediul fotografiilor. Câştigătorul va fi anunţat în data de 4 decembrie 2013, atât pe site-ul proiectului, cât şi pe pagina de eveniment de pe Facebook.
Pentru a promova mesajul campaniei către un public eterogen, 2.000 de stickere „Pune preţ pe natură!” au fost distribuite în Bucureşti şi provincie cu ajutorul partenerilor Librăriile Cărtureşti, Muzeul Ţăranului Român, Clubul Muzeul Ţăranului Român, Muzeul de Geologie, Muzeul Sportului şi magazinele Himalaya..