|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
|
Adaugat in data de 27-08-2013 |
Cresteri salariale de 4,6% in sectorul privat in 2013, potrivit studiului salarial si de beneficii PayWell realizat de PwC Romania
Alte stiri la aceasta categorie
Creşterile salariale în sectorul privat au atins în medie 4,6%, potrivit ediţiei din 2013 a studiului salarial şi de beneficii PayWell, derulat de echipa de consultanţă în resurse umane a PwC România. Acest nivel de creştere salarială este mai scăzut faţă de cel înregistrat în 2012 (5.1%), însă marchează revenirea la rate real pozitive de creştere, având în vedere scăderea inflaţiei (în jur de 3% anul acesta).
Temperarea creşterilor salariale nominale se poate observa la nivelul tuturor sectoarelor analizate în cadrul studiului PayWell (cu excepţia IT&C), dar sectoarele cu creştere salarială reală (peste inflaţie) sunt cele de producţie (auto, industrială), de bunuri de larg consum, distribuţie, IT&C şi farmaceutice, în timp ce companiile din sectorul bancar şi retail au aplicat creşteri salariale sub nivelul inflaţiei.
Nivelurile cele mai ridicate ale creşterilor medii salariale au fost alocate managementului (4.9%), urmate de personalul de suport (4.7%) şi personalul operaţional şi de vânzări (4.5%).
“În ultimii ani, creşterile salariale efective au fost semnificativ mai mici decât cele planificate în anul anterior, iar pentru anul următor tendinţa continuă: doar 28% dintre companiile participante la studiul PayWell şi-au stabilit deja o politică de creşteri salariale, procentul mediu fiind cel mai redus din ultimii 5 ani: doar 5,2%. Acest fapt reflectă deopotrivă ancorarea aşteptărilor inflaţioniste într-o zonă mai redusă, dar şi menţinerea unei atitudini prudente, angajatorii fiind foarte atenţi la evoluţia economică şi nemaifiind dispuşi să crească costurile salariale decât în limita câştigurilor de productivitate”, a declarat Horaţiu Cocheci, Senior Manager, Liderul Echipei de Consultanţă în Resurse Umane, PwC România.
În ceea ce priveşte componenta salarială variabilă, mai mult de jumătate dintre companiile participante la studiu acordă bonusuri de performanţă. Aceste stimulente sunt mai frecvente pentru management fiind oferite de 52% dintre respondenţi, în timp ce mai mult de o treime oferă aceste bonusuri pentru personalul operaţional şi de vânzări.
Nivelul mediu efectiv plătit însă al bonusului de performanţă a fost mai scăzut decât cel planificat şi variază între jumătate de salariu şi patru salarii lunare.
Numărul de companii care oferă prime fixe este de asemenea în scădere faţă de anii anteriori; conform ediţiei de anul acesta a studiului doar 28% dintre companiile participante oferă prime fixe tuturor categoriilor de angajaţi. Acest tip de prime este oferit de obicei în sectoarele cu activitate de producţie, ca urmare a clauzelor incluse în contractul colectiv de muncă. Bonusurile fixe pot fi atât sume predeterminate, valoarea lor variind între 200 RON şi 1,500 RON, cât şi procent din salariu, iar în acest caz valoarea medie este echivalentul unui salariu lunar.
În privinţa principalelor beneficii oferite pe piaţa din România, s-a observat o creştere a numărului de companii care oferă beneficii legate de stilul de viaţă al angajaţilor (de exemplu activităţi sportive), în timp ce pentru celelalte categorii de beneficii (sociale, de siguranţă, etc) se păstrează tendinţa de scădere din anii anteriori.
Potrivit datelor studiului PayWell România 2013, structura pachetului total de remunerare s-a schimbat în sensul creşterii componentei variabile (bonusurile de performanţă şi comisioanele din vânzări) simultan cu scăderea ponderii salariului fix garantat în pachetul de remunerare, în timp ce ponderea beneficiilor rămâne aceeaşi ca anul trecut..
|
|
» Adauga comentariul tau |
Comentarii |
|
|
Pip
Dobro,avand putin timp liber am urmarit, pnrteu prima data, emisiunea ta de pe TVR, si anume, cea despre brand.Foarte slab facuta: nu este nici reportaj, nici documentar, nu este nici macar o satira scuze Dobro, dar nu este nimic. La cat pub i-ai facut pe radio este o mare dezamagire.Cat despre Aneta Bogdan, pe care o promovezi cu atata determinare nu vreau sa spun decat ca cineva care spune din astea in loc din acestea norocul nu confera legitimitate competentei.Oricand dispus la o discutie despre brand!De fapt, brand-ul a fost inventat pnrteu ca un produc sa se poata diferentia de un altul! IN emisiunea ta nimeni nu a spus acest lucru. Iar daca ai fi avut macar 3 secunde sa-i explici floraresei ca brand inseamna marca (nu aceea pe care cu mare dibacie a schimbat-o si care la un moment dat devenise aproape cat dolarul), ai fi primit si un raspuns.Si ca sa inchei tot despre brand, emisiunea ta inca nu este nu brand pt ca nu poti fi bun in toate: nu inseamna ca daca stii sa faci radio, faci si televisiune la fel de bine! Dimpotriva! Brandul Dobro putea fi exploatat in cu totul alte circumstante (acm cand am vazut si cum se cheltuie banul public al TVR-ului ) dar despre asta cu alta ocazie. Oricum, merci, pnrteu ca emisiunea despre brand a fost suficient de elocventa astfel incat sa nu mai pierd alte 25 de minute vizionand-o, chiar si inregistrat, si pe cea din 16 iunie; singura de altfetldisponibila pe site-ul TVR. Mult succes in radio, pnrteu ca in televiziune esti departe. Foarte departe.
|
Zezo
This is a great product. I craete online training videos and this is ideal. The audio is crystal clear and is easy to use. This is not a light-weight cheapy throw away item if it doesn't work. I am very impressed with the quality.Caution Your PC is fully capable of using this as a plug-n-play device. Don't waste your time on the SoftPre software described in the literature as you don't need it. I contacted the manufacturer and they confirmed by suspecion that it doesn't work and isn't required.They do include some great recording software that is not SoftPre, so don't get those confused!
|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
Recomanda aceasta pagina |
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat. |
|
|
|
|