transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Curs Valutar 12-10-2024 4.5471 lei 4.9752 lei

 



A fost lansat Catalogul Persoanelor Fizice Autorizate click aici pentru detalii

ora exacta

Velicios.ro - vegan, plant based

Inele de logodna

Imobiliare, real estate

cosuri cadou Gourmetgift

Contabilitate Constanta

service frigidere reparatii

Expert Contabil Constanta

Servicii curatenie Cluj

Deblocari usi metalice

Asfaltari Bucuresti

lac de pescuit cluj

Info, blog

reparatie frigidere Bucuresti

Curs Valutar E-ziare.ro


 
Contact & Despre noi
Politica de confidentialitate
SMART financial - © Smart Press
Stocheaza documente in cloud


« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol
Adaugat in data de 19-08-2013

Rezultatele GfK TEMAX Romania pentru T2, 2013

Rezultatele GfK TEMAX Romania pentru T2, 2013
 Alte stiri la aceasta categorie

Piața bunurilor de folosință îndelungată din România a urmat tendinţa din primul trimestru, arătând o creștere de 4,7% în T2 2013 față de același trimestru al lui 2012. Primele șase luni ale anului au adus o creștere de 4,3% față de prima jumătate a lui 2012, ajungând la o valoare de 699 milioane de euro.

Cel mai mare sector din trimestrul al doilea 2013 a fost cel de Telecom, cu o valoare totală de 99 milioane de euro, fiind totodată sectorul care a generat cea mai mare creștere de valoare, de 17% față de T2, 2012. O altă creștere notabilă a fost cea înregistrată de sectorul electrocasnicelor mari, de aproape 5% în valoare față de T2 2012, precedentul trimestru de creștere pentru acest sector înregistrându-se în anul 2011. Piața foto, care a înregistrat o descreștere de 25,5%, împreună cu piața de imprimante și multifuncționale (-8,8%) și piața de electronice (-5,2%) au fost singurele sectoare cu rezultate negative.

Evoluția vânzărilor pentru bunurile de folosință îndelungată în România
Sursa: GfK TEMAX România, GfK

- Telecom: Segmentul de smartphone-uri își continuă trendul ascendent

Al doilea trimestru al lui 2013 a adus o creştere pentru sectorul de telecom, de 17% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior, valoarea nesubvenţionată totală fiind estimată la 99 milioane euro.
 
Segmentul smartphone a fost principalul motor de creştere, în timp ce telefoanele mobile continuă să scadă.

- Electrocasnice mici: Sectorul de electrocasnice mici continuă trendul pozitiv

Piața electrocasnicelor mici a atins valoarea de 24 milioane euro în T2, 2013, valoare cu 8,7% mai mare decât în T2, 2012. Această evoluție pozitivă se reflectă și în vânzările din prima jumătate de an, în care s-a înregistrat o creștere de 4,7% față de aceeași perioadă a anului trecut.



În ceea ce privește cea mai mare piață din acest sector, cea a aspiratoarelor, atât modelele cu sac cât și cele fără sac au avut rate de creșteri de două cifre în comparaţie cu T2, 2012.

Din cadrul aparatelor de îndepărtat părul, epilatoarele au cunoscut o evoluţie liniară, în timp ce segmentul de aparate de îndepărtare a părului pentru femei care folosesc tehnologia laser/IPL a crescut semnificativ.

Ratele de creștere de două cifre înregistrate de blendere, mixere de mână și roboții de bucătărie cu motoare puternice au adus o evoluţie pozitivă pieței aparatelor pentru prepararea mâncării.

Remarcabilă este și evoluția filtrelor de cafea și a expresoarelor, din cadrul căreia principalele subcategorii, precum expresoarele fullautomate și cele cu capsule, au înregistrat rate de creșteri de două cifre.

- Electrocasnice mari: Evoluție pozitivă a sectorului de electrocasnice mari

În cel de-al doilea trimestru al lui 2013, piața electrocasnicelor mari a arătat o creștere de aproape 5% față de T2, 2012, ajungând la o valoare de 73 milioane de euro. De asemenea, comparând prima jumătate a lui 2013 cu aceeași perioadă a anului 2012, vânzările de electrocasnice mari au crescut cu 1,7%.
Principalii factori de creștere de pe această piață rămân electrocasnicele incorporabile precum cuptoarele și plitele, dar și mașinile de spălat vase, hotele și congelatoarele, segmente ce au înregistrat rate de creșteri de două cifre în acest trimestru față de cel corespunzător anului precedent. Valoarea de pe piața totală a fost ridicată și de evoluțiile pozitive în ceea ce privește valoarea vânzărilor a segmentelor de frigidere și mașini de spălat rufe, chiar dacă acestea au scăzut din punct de vedere al volumului. Acest lucru se datorează faptului că s-au vândut modele cu caracteristici îmbunătățite: mai mult de un sfert din valoarea pieței de frigidere aparține modelelor cu sistem No Frost incorporat și mai mult de un sfert din piața de mașini de spălat rufe aparține modelelor din clasele energetice A++ și A+++.

De cealaltă parte, piața cuptoarelor cu microunde a înregistrat o evoluție plată, iar aragazurile continuă pe un trend descendent.

- IT: Încă un trimestru bun pentru tabletele media

Piaţa IT a înregistrat  o uşoară creştere în al doilea trimestru al anului 2013, de 2,7% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior, însumând  88 milioane de euro.

Tabletele media au reuşit, prin oferta diversificată, să câştige teren în cadrul sectorul IT, în piaţă existând o gamă de produse cu  specificaţii care să mulţumească toate categoriile de consumatori. Dacă în valoare acest segment de produse aproape s-a dublat, în volum a crescut mai mult de trei ori.

Calculatoarele portabile au înregistrat o uşoară scădere în al doilea trimestru al lui 2013 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Cu excepţia tastaturilor (în continuare în creştere) şi a mauşilor (care au stagnat), celelalte categorii IT - calculatoarele desk, monitoare şi camerele web - au suferit scăderi considerabile de două cifre.

- Electronice: Declinul pieței continuă

În ansamblu, piața de electronice a suferit un declin de peste 5% în termeni de valoare în T2, 2013 în comparație cu același trimestru al anului precedent, ajungând la o valoare de 52 milioane  de euro.

T2 2013 a fost primul trimestru din ultimii doi ani care a adus o scădere de 3% în valoare pentru piața de televizoare cu ecran plat. În timp ce segmentul de televizoarele cu ecran LCD a rămas stabil în valoare și a scăzut în volum, segmentul de televizoare cu plasma a scăzut mult, atât în unități cât și în valoare, contribuind la declinul general al pieței de televizoare.

Cel mai mare segment de pe piața televizoarelor LCD, format din cele cu diagonala ecranului de 32 inch, a rămas stabil în valoare; în timp ce segmentul celor cu diagonala ecranului de 40-42 inch, al doilea segment ca mărime, a arătat o evoluție negativă. Vestea bună este că, per ansamblu, prețul a crescut cu aproape 5% pe piața de LCD-uri, acest lucru fiind determinat de dinamica pozitivă a vănzărilor de televizoare cu ecrane mari. Totuși, în cadrul segmentelor premium prețul a înregistrat o rată de descreștere de două cifre.
 
În ceea ce privește restul de dispozitive electronice - audio, video, jocuri și dispozitive de navigație - evoluțiile au fost mai degrabă negative.

- Piaţa de imprimante şi multifuncţionale: Multifuncționalele laser echilibrează scăderea sectorului

Piața de imprimante și multifuncționale a înregistrat  o scădere de aproape 9% față de aceeași perioadă a anului trecut, atingând valoarea de 6 milioane de euro.
 
Segmentul care a echilibrat  trendul descendent al sectorului a fost acela al multifuncţionalelor laser care a înregistrat stagnare. Produsele inkjet își continuă trendul descendent.

- Foto: Lovitură grea în această vară

Creșterea vânzărilor de aparate de fotografiat, vizibilă în ultimii doi ani și care a atins vârful în timpul campaniei Black Friday și de Crăciun din 2012 s-a oprit brusc în T2 2013 – în total, sectorul foto a scăzut cu 25,5% în T2 2013.
 
Aparatele foto compacte entry level, puternic afectate de smartphone-uri, au înregistrat o rată de descreștere de două cifre. Chiar și compactele de top și DSLR-urile au contribuit la declin, vânzările acestor tipuri de camere înregistrând scăderi.

.


 » Adauga comentariul tau Comentarii 
 
 
» adauga
Angela
K gw opws h fevis, dystyxws, no gym. Alla o ka8enas me ta taltena tou! 8a parw to a8wo glyko yfos, to iketeytiko/paraklhtiko, 8a xamhlwsw to kefali k me bourkwmena matia 8a pw: "Ti zhthsa k gw o kahmenos? Ena toso da daneiaki! K ti de 8a kana gi ayto..." (Elpizw na piasei!)
link building team
LfDhEG Thanks for sharing, this is a fantastic blog post.Much thanks again. Really Great.
awesome link building
b6SNAl Really enjoyed this blog.Much thanks again. Really Cool.
only for 5 dollars
IRJJYV I cannot thank you enough for the article post.Really looking forward to read more. Much obliged.
make money online
ovlkec Im thankful for the blog article.Really thank you! Great.
the best seo service
W4K5sn Great, thanks for sharing this blog article.Much thanks again. Really Great.
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie
Tipareste acest articol Recomanda acest articol

Recomanda aceasta pagina 
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat.
 


Newsletter SMARTfinancial


» reset
TVA
+TVA
» arhiva curs valutar