Marele premiu, trofeul Grand EFFIE, a fost castigat de agentia Cohn and Jansen JWT pentru campania „Purity Test” – Aqua Carpatica (Valvis Holding), in cadrul celei de-a 12-a editii Romanian EFFIE Awards. În total, 12 agentii si companii au obtinut 26 de trofee, un Grand EFFIE, patru trofee de aur, nouă de argint si 12 de bronz, la festivitatea de premiere, ce a avut loc pe 2 iunie, la Ateneul Roman.
23 Communication Ideas, Cohn and Jansen JWT, DDB România, Digital Star, Geometry Global România, GMP Advertising, Graffiti BBDO, Leo Burnett Group, McCann Worldgroup Bucharest, Publicis România, Orange România si The Geeks sunt castigătorii Effie Awards de anul acesta.
Juriul 2015 a fost condus de Neal Davies si a fost format din 60 de persoane, reprezentanti seniori ai industriei de marketing si comunicare din România. Au fost evaluate 99 de campanii înscrise în competitie din perspectiva rezultatelor de vânzări si a obiectivelor de comunicare atinse si depăsite.
„Înscrierile arată că Romania are o industrie de advertising dinamică si am fost impresionat nu numai de lucrările evaluate, ci si de oamenii care le-au creat, desi am rămas cu impresia că oamenii de marketing de aici sunt cei mai duri criticii ai lor si juratii cei mai aspri din cati am intalnit”, declară Neal Davies, Presedintele si CEO-ul EFFIE Worldwide.
Agentia Cohn and Jansen JWT, castigătorul Grand EFFIE, a mai obtinut incă 3 premii: Gold in categoria Non-alcoholic beverages si Bronze la Brand Experience pentru Aqua Carpatica – „Purity Test” si Silver tot in categoria Non-alcoholic beverages, pentru Jacobs 3in1, pentru campania „Full-passion job”.
McCann Worldgroup Bucharest a plecat acasă cu 5 trofee: Gold in categoria Sustained Success pentru Vodafone România si Silver in aceeasi categorie pentru Neumarkt - „The Strong and Bitterish Taste”, Silver pentru ROM – „Revenge is sweet” (Snacks, confectionery and deserts) si Bronze pentru lucrările „Cif Cleans Romania” (Household supplies & services) si UniCredit Consumer Finance – „Personal Achievements Loan” (Financial Services).
GMP Advertising si lansarea Telekom – „Experiente ?mpreună” au fost recompensate cu două trofee: Silver in categoriile „Telecommunications Voice offers” si „Brand Experience”.
Agentia a mai fost premiată cu incă două trofee pentru campaniile Ciucas: Silver pentru Sustained Success – „Entering top 3 beers in Romania” si Bronze in categoria Alcoholic beverages – Beers pentru campania Ciucas - „Taking over economy beer leadership”.
Trofee de aur s-au mai acordat in alte două categorii: la „Telecommunication Internet & Data” pentru Orange România - „Dance with Millidge and Doig” si la „Financial Services” pentru „Visa – ANYTHING”, inscrisă de agentia Publicis România.
EFFIE Awards este un festival international sub licentă EFFIE Worldwide, Inc. EFFIE Awards a fost lansat în 1968, in SUA. Romanian EFFIE Awards este un eveniment de marcă al industriei de marketing si comunicare, organizat de International Advertising Association România (IAA România), în parteneriat cu Uniunea Agentiilor de Publicitate din România (UAPR) si implementat de The Institute. Lista câstigătorilor Romanian EFFIE Awards 2014 este disponibilă pe www.EFFIE.ro..