Orice magazin online are nevoie de trafic organic de calitate, vizitatori care sa vina in mod natural, cautand exact produsele sau serviciile pe care magazinul respectiv le comercializeaza. SEO - optimizarea pentru motoarele de cautare - este o miza importanta in comertul electronic. Fiecare magazin doreste sa se pozitioneze cat mai bine in cautarile pe Google, iar acest proces nu se termina niciodata. Algoritmii de cautare de modifica des, apar magazine noi, concurenta actioneaza de asemenea, deci niciodata nu este destul.
Magazinele online apeleaza in general la servicii seo oferite de companii de specialitate. In primul rand, lucrul incepe cu siteul magazinului online, care trebuie optimizat pentru a fi cat mai bine indexat. Mai departe, conteaza foarte mult modul in care Google percepe siteul magazinului online atunci cand analizeaza alte siteuri. Astfel, motorul de cautare cauta sa vada popularitatea respectivului magazin online, prin linkuri, articole si alte elemente de acest gen. Un magazin online are nevoie de legaturi in cat mai multe locuri, de preferat siteuri din acelasi domeniu de activitate, dar si din categorii anexe.
Spre exemplu, o companie ce ofera servicii business to business va avea nevoie de legaturi pe site-uri dedicate afacerilor, in timp ce un magazin de anvelope va cauta pe cat posibil siteurile din sfera auto si moto. Site-urile de stiri, forumurile, zonele generaliste ajuta de asemenea foarte mult.
Daca aceste elemente sunt simple in teorie, in practica sunt destul de multe lucruri de pus la punct. Fiecare agentie de SEO incearca sa intuiasca algoritmul de indexare al motoarelor de cautare. Unii pun accent pe anumite aspecte, altii incearca in cu totul alt fel sa gaseasca succesul. Nu exista o reteta de succes bine conturata, tocmai de aceea agentiile specializate isi adapteaza serviciile in functie de fiecare caz in parte. Multe magazine cauta oferta seo in functie de pret, dar si de portofoliul companiei respective.
Un magazin online are nevoie de o strategie de SEO, este un punct de pornire extrem de important, vital in existenta unei afaceri online de succes. Mai departe, evident ca sunt multe lucruri care conteaza, precum branding, publicitate in medii de interes, fidelizarea clientilor, castigarea unei reputatii bune pe piata..