Ne aflam intr-o perioada denumita adesea si era social media. Totul se intampla si se propaga instant, iar paginile de Facebook, Twitter, Instagram si YouTube sunt considerate surse de informatie de catre utilizatori. Fotografii, stiri, discutii, muzica, live-uri, mesaje, cereri, invitatii - toate fac parte din notificarile pe care un utilizator activ le primeste zi de zi.
Pentru companii, nevoia de creare si implementare campanii Social Media este tot mai mare, caci din ce in ce mai multi clienti si potentiali clienti petrec timp indelungat in aceste medii si, implicit, aici iau unele decizii de achizitie. Social media poate parea simplu de gestionat, insa este nevoie de timp, analiza, actiune in functie de diversi indicatori. Cu o anumita suma de bani se poate realiza o campanie mai mult sau mai putin inspirata. Aici face diferenta de fapt o companie de specialitate, fata de gestiunea interna a "problemei".
Social media poate fi de fapt si cauza de probleme reale, daca nu este gestionata corect comunicarea cu utilizatorii.
Exista cazuri in care postarile unor companii au generat diverse controverse si publiciate negativa (care in multe cazuri nu ajuta deloc, dimpotriva). Campaniile in social media alaturi de specialisti vor avea rezultate masurabile si vor aduce beneficii in mod constant. Se pot implementa diverse solutii eficiente, care sa conteze mult in cadrul politicilor de marketing, promovare online si chiar PR online.
Online-ul cantareste tot mai mult in mixul de media, iar utilizatorul trebuie "cucerit" cu "arme" moderne, exact in mediul in care acesta se simte confortabil. Politica brandului trebuie sa fie una pe termen lung implementata, astfel incat sa nu deranjeze, ci chiar sa creeze continut considerat util sau cel putin prietenos.
O firma de specialitate in online media va putea asigura si alte servicii foarte importante, de exemplu servicii de content marketing. "Content Marketing sau marketingul de continut creaza comunitati, inspira angajament si ajuta la cresterea pozitiilor in motoarele de cautare prin crearea si distribuirea informatiilor de calitate. Scopul content marketing-ului este acela de a creste valoarea si reputatia brandului in mediul online", se mentioneaza pe lemonice.ro, website al unei companii din domeniu..