In functie si de targetul fiecarei companii, agentiile de publicitate din Romania aloca tot mai multi bani si pentru publicitatea online, tinand cont chiar de evolutia volumului de reclame pe internet de la an la an. Numarul site-urilor web de calitate a tot crescut, la fel si numarul romanilor cu acces la internet. Potrivit datelor furnizate de Dorin Boerescu, Managing Director Speed Promotion, agentia de publicitate pe care o reprezinta a alocat, in 2006, aproximativ 100.000 de euro.
"De o luna am reinceput sa oferim componenta online, dupa o perioada de insecuritate pe piata, cand multe site-uri au tot migrat intre agentii si nu puteam avea siguranta desfasurarii in bune conditii a campaniilor. Targetul in 2007 este de 150.000 de euro minim pe online", a declarat Dorin Boerescu pentru ziarul financiar exclusiv electronic www.SMARTfinancial.ro.
"Avem inca unele dificultati, clientul vrea sa vada reclama cand intra pe site, e mai putin palpabil. De abia dupa ce vede rezultate in urma campaniei online isi da seama de potential. Aceasta prima etapa, de a convinge clientul sa faca si o campanie online, este cea mai dificila. In acest moment, in Romania lipsesc indicii demografici pe toate site-urile, luate impreuna.
Agentiile mari trebuie sa ia deciziile bazandu-se pe acesti indici. Daca totul ar fi unitar si echidistant, agentiile ar veni cu siguranta pe bugete mai mari. Facem asta de 3-4 ani, ne-am descurca si fara, ne-am descurcat si pana acum, dar i-am putea convinge mai usor pe clienti sa accepte si o componenta online. Ar trebui sa se stranga intr-o asociatie, sa tina seminarii cu planneri din agentiile mari si cu clientii", a mai explicat Dorin Boerescu.
"In primii 2 ani am lucrat in exclusivitate cu Arbomedia, apoi am avut nevoie de gsp.ro, care era in Netbridge. Noi militam pentru un mix, vrem ca reclama sa ajunga in contexte diferite, intr-un fel e perceputa o reclama pe un site de sport, altfel pe unul de divertisment. In online se pot realiza executii diferite cu costuri mici relativ la alte posibilitati, precum tv, astfel crescand memorabilitatea. Utilizatorul se plictiseste repede, trebuie sa ii arati executii diferite in contexte diferite, preferabil ce il intereseaza".
Speed Promotion, agentie de publicitate full service, a dezvoltat in trecut si campanii online speciale, precum cea pentru Captain Crantz, marca de cereale de la Dobrogea Grup. "Crantz.ro a fost o campanie reusita, brandul a devenit vizibil. "Productia Crantz a crescut de la 10 tone pe luna la 25 de tone pe luna intr-un interval de patru luni de campanie, ceea ce este un succes", a dezvaluit Dorin Boerescu.
Sursa: SMART financial - www.SMARTfinancial.ro ©
.